2019-02-20, 16:34
Medlem
jontebojs avatar
Mitt bankkort går ut detta år i oktober alltså den 10:e månaden.....och jag undrar, får jag ett nytt kort av banken och kommer detta att spärras / stängas av? Banken jag har är Swed och måste jag be om ett nytt själv eller skickar banken ett åt en eller hur fungerar det?
Citera
2019-02-20, 16:39
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Mitt gick ut nu i januari och jag fick ett nytt skickat till mig automatiskt utan att behöva göra nåt. Har Swedbank och Mastercard.
Citera
2019-02-20, 16:45
Bannlyst
Du får ett nytt per automatik.
Citera
2019-02-20, 16:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Du får ett nytt per automatik.
+1 så funkar det.
Citera
2019-02-20, 19:20
Medlem
welcometorealitys avatar
Ja det kommer ett nytt sen, prova först att den nya funkar sen och klipp den gamla.På 90 talet råkade jag använda ett gammalt kort, då blev det spärrat på en gång hehe.Man lär sig.
Citera
2019-02-20, 20:53
Medlem
Självklart skickar svinbankerna ett nytt kort väldigt snabbt då de inte vill gå miste om alla kortdragningsavgifter svenska folket skickar till dom och till utlandet då man använder kort till att betala med istället för kontanter.
Citera
2019-02-21, 09:57
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Banken jag har är Swed och måste jag be om ett nytt själv eller skickar banken ett åt en eller hur fungerar det?
Vill du verkligen ha ett nytt kort med en årsavgift på 250 kr och 35 kr i uttagsavgift utomlands samt valutaväxlingspåslag som ofta strular från Swedbank?
Mitt tips är att skaffa P.F.C. (FB) P.F.C. app och debit kort utan avgifter som du kan använda swish för insättning m.m och sedan säga upp kortet hos Swedbank.
Citera
2019-02-21, 19:39
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vill du verkligen ha ett nytt kort med en årsavgift på 250 kr och 35 kr i uttagsavgift utomlands samt valutaväxlingspåslag som ofta strular från Swedbank?
Mitt tips är att skaffa P.F.C. (FB) P.F.C. app och debit kort utan avgifter som du kan använda swish för insättning m.m och sedan säga upp kortet hos Swedbank.
Vadå årsavgift? Jag har aldrig fått betala något
Citera
2019-02-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Vadå årsavgift? Jag har aldrig fått betala något

Det dras en kortavgift var tredje månad hos Swedbank. 60kr för mastercard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in