Citat:
Ursprungligen postat av
Mrghost2k17
Tja alla!!!
Står inför ett litet dilemma här. Tar studenten i maj och har länge tänkt på vad jag vill utbilda mig till. Har fastnat för IT mer specifikt ingengör av nåt slag. Två utbildningar har jag fastnat för nämlingen Datateknik(högs) jönköping uni och Civilingengör inom Datorsäkerhet på BTH. 1.Har någon av er gått/går på nån av utbildningarna? 2. Hur ser ingångslönen it för vardera utb? har fått varierande siffror på nätet. 3. Viktigaste frågan kanske, Hur ser arbetsmarknaden ut för utbildningarna? Vet att man inte har svårt och få jobb som it ingengör och jag har hört att jobb inom inbyggda system finns det gott om,däremot har jag inte hört mkt om datasäkerhetsingengörer!! Värt och satsa på det eller ska jag ta utbildningen på Jön uni?
Mvh, En fundersam student!!!
Jag är civilingenjör. Nu när jag är det hade jag inte velat ha det ogjort, men om jag hade vetat då vad jag vet nu, så hade jag valt högskoleingenjör.
Sen kan man ju tänka så här. Vi är på väg in i en lågkonjunktur antagligen. Kanske större chans att den har vänt om 5 år än om 3,5?