2022-09-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Så jäkla dåligt, ibland hjälper det inte en att deltagarna får anpassade frågor.

Som bra är mer regel än undantag.
Citera
2022-09-30, 09:59
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
Mina favorit-idiotfrågor är dem där man riskerar att framstå som rasistisk/trångsynt om man svarar fel. Vet ej om några av dessa har varit med, t.ex.

Är Dr Alban doktor?

Är Västafrika ett land?

wait a minute, Västsahara är ju inget land. Däremot ockuperas området av Marocko
Citera
2022-09-30, 13:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Pausmusiken i Järnridån har inget med Sovjetländer att göra, fixa till.

Alla mot alla redaktionen anser att Michael Jackson är en dömd pederast med
tanke på att dom placerar honom i ringen
Oklart också om den där gamle greken är en dömd pedofil?

Aggressiv Nalin Pekgul hand(genom)klappning från Marcus sida när Amy gjorde bort
sig med musikfrågor i Under Pressure & varannan damernas

När ska folk inse att Ahmi kan ingenting om nutidsorientering som är mer än 7+ år gammal,
hon har blivit lyft av Gunnar i På Spåret och nu Marcus, hur man kan vara född 1987
& ändå ha missat allt detta är inte ett mysterium

Hybris Ina tror sig veta mer om pytt än Kalle nära att hon sabba
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-09-30 kl. 14:19.
Citera
2022-09-30, 15:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hur kan det vara en idiotfråga om Gävlebocken brann förra året eller inte

Ja, vem fan har koll på förutom Gävleborna?

Den skönaste deltagaren är förövrigt Messiah Hallberg, skärpt och rolig. Tyvärr är Kajsa Grytt ganska klen, så han får dra ett tungt lass själv.
Citera
2022-09-30, 22:46
Medlem
kl4sseKocks avatar
Är det bara jag som upplever att vissa lag får inte mycket betänketid alls, medan andra får betydligt mer och att F&F nästan triggar fram ett snabbt svar stundtals?
Även att de spoilar mer eller mindre hur det gick för ena lagt när det andra ska lämna sina svar.
Citera
2022-10-01, 00:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Är det bara jag som upplever att vissa lag får inte mycket betänketid alls, medan andra får betydligt mer och att F&F nästan triggar fram ett snabbt svar stundtals?
Även att de spoilar mer eller mindre hur det gick för ena lagt när det andra ska lämna sina svar.

Har varit på inspelning av programmet. Det klipps väldigt mycket. Kan tänka mig att stora delar av ett lags diskussion ibland klipps bort och då blir det som du säger lite konstigt när Filip otåligt säger något i stil med "jahopp, hörrenini, dags att komma fram till något". I tv-studion kan laget ha velat fram och tillbaka i 2 minuter, medan vi tv-tittare bara får se 20 sekunders diskussion. Tror lagen får liknande lång tid.

Ogillar också att F&F avslöjar hur det har gått för motståndarlaget. Kan vara kul någon gång ibland, men inte 2-3 ggr per avsnitt. Annan grej jag avskyr, (förutom störningsljudet), är hur Filip behandlar deltagarna så olika. Han är alltid på bra humör när Kalle Lind, Källner och Hannah tävlar, men när t.ex. SnickarN, Clara Henry eller Tony Irving pratar ser man hur jävla irriterad han är
Citera
2022-10-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har varit på inspelning av programmet. Det klipps väldigt mycket. Kan tänka mig att stora delar av ett lags diskussion ibland klipps bort och då blir det som du säger lite konstigt när Filip otåligt säger något i stil med "jahopp, hörrenini, dags att komma fram till något". I tv-studion kan laget ha velat fram och tillbaka i 2 minuter, medan vi tv-tittare bara får se 20 sekunders diskussion. Tror lagen får liknande lång tid.

Ogillar också att F&F avslöjar hur det har gått för motståndarlaget. Kan vara kul någon gång ibland, men inte 2-3 ggr per avsnitt. Annan grej jag avskyr, (förutom störningsljudet), är hur Filip behandlar deltagarna så olika. Han är alltid på bra humör när Kalle Lind, Källner och Hannah tävlar, men när t.ex. SnickarN, Clara Henry eller Tony Irving pratar ser man hur jävla irriterad han är

Skulle påstå att det är lite ansträngt mellan F och lag Hanna/Jonatan. Känns alltid lite som en klubb Filip hemskt gärna vill vara med i eller åtminstone bli omtyckt av men som har en egen, kanske p3-präglad, sardonisk framtoning som han inte *riktigt* förstår sig på vilket gör honom osäker.
Citera
2022-10-01, 15:35
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Då förstår jag, och jag håller med dig där det märks tydligt vilka Filip favoriserar, kan t.o.m. tycka det är riktigt dålig attityd ibland som att han ser ner på vissa deltagare.
Citera
2022-10-03, 14:56
Medlem
När är det dags för grupp två? Har det kommit ut vilka deltagarna är?
Citera
2022-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
När är det dags för grupp två? Har det kommit ut vilka deltagarna är?
https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/alla-mot-alla-eriksson-larsson/
Citera
2022-10-03, 17:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24seven
https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/alla-mot-alla-eriksson-larsson/

Usch, önskar att Expressen bara kunde rada upp namnen istället för att skriva en helt menlös artikel...

Kul & fräscht med mycket nytt folk iaf. Känns också fräscht att det nästan alltid är en 50/50 på könsfördelningen.

Svårt att se något lag som skulle slå Bendjelloul/Lantz i år.

Tippar på denna placering i Grupp 2:
1. Johar Bendjelloul och Annika Lantz
2. Ebba Kleberg von Sydow & Olof Lundh
3. Magda Forsberg & Martin Schibbye
4. Ola Söderholm och Emma Knyckare
5. Göran ”Svennis” Eriksson & Lina Thomsgård (Svennis kmr vara usel, men Lina kommer vinna ett gäng matcher åt dem)
6. Elsa Billgren och Ernst Billgren
7. Henrik Larsson och Henrik Johnsson
8. Dilba & Leif Andrée
Citera
2022-10-03, 18:28
Medlem
Tips, Grupp 2:

1. Johar/Annika (Givet avancemang)
2. Olof/Ebba (Lika givet avancemang)
3. Magdalena/Martin (Magdalena vass, Martin har jag rätt dålig koll på - men bör inte vara klappkass iaf… kan överraska positivt och bör absolut avancera från gruppen i mitt tycke)
4. Ola/Emma (Egentligen har jag noll koll på dessa två, men magkänslan säger att formatet/typen av frågor kan passa helt okej)
5. Henrik/Henrik (Larsson svagaste kortet i detta lag)
6. Svennis/Lina (Enmanslag. Lina helt okej, men Svennis lär inte ha mycket att hämta här alltså. Kanske kan kriga om ett avancemang då motståndet, gällande framförallt fjärdeplatsen, inte är mördande)
7. Billgrens (Får nog sikta in sig på att undvika jumboplatsen)
8. Dilba/Leif (Får nog även dessa i första hand sikta in sig på att undvika jumboplatsen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in