2021-10-22, 19:27
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Sett kanske 4-5 avsnitt när någon kändis som jag uppskattar varit med men i övrigt förstår jag inte charmen med detta programmet överhuvudtaget än mindre Filip och Fredrik som jag tycker blivit lite för bekväma i sina roller.

Uppskattar att det är fler lag och fler matcher än På spåret, därav blir det en bättre tävling helt enkelt. Finns det någon bättre frågesport?
Citera
2021-10-22, 19:30
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Det uttalas absolut inte som ”en-gujen” i Vietnam. Snarare ”Winn” eller ”En-winn” beroende på om man är Syd- eller nordvietnames.

Ville bara få det sagt

Tack men har märkt att folk (alltså inte vietnameser) inte fattar vad man menar om man uttalar det på vietnamesiskt sätt, därav uttalar jag det "svenskt" eller fonetiskt istället
Citera
2021-10-23, 14:20
Medlem
peterZiipens avatar
Hoppas redaktionen har det i sig att köra momentet 'titthålet' med en av Zaras nyligen släppta bilder!
Citera
2021-10-24, 00:32
Medlem
XtraXs avatar
Konstigt att Alexander Kronlund får vara med i +1, han bara försvann ju sist han var med som deltagare. Och ingen förklaring fick man, han blev väl ersatt av den jobbiga Titti Schultz vill jag minnas.
Citera
2021-10-24, 08:16
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Konstigt att Alexander Kronlund får vara med i +1, han bara försvann ju sist han var med som deltagare. Och ingen förklaring fick man, han blev väl ersatt av den jobbiga Titti Schultz vill jag minnas.

Man fick förklaringen att han var uppbokad på något annat jobbrelaterat. Men kanske var det så att han tröttnade på Josefin?
Citera
2021-10-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bra att Olof och Ebba fick börja med en seger. Olof börjar bli lite bättre på att tygla sitt humör också trots ständiga försök av F&F att få honom ur balans.

Gry och Micke har börjat denna säsong långt under sin normala nivå och har nu börjat med två raka förluster. De måste skärpa till sig om de ens skall gå vidare från denna grupp. Hanna och Jonathan tror jag de får svårt mot så det är nog i matchen mot Anne och Anders som det kommer att avgöras om de går vidare från gruppen.

Gry håller väl sedvanlig nivå kan jag tycka, men Micke har varit ovanligt svag och känns lite tankspridd och ofokuserad. Och då Gry inte har i närheten av bredden för att föra laget själv till segrar så blir det mycket som faller när Micke har en dålig dag. Gry är duktig på underhållning men har ju i ärlighetens namn ingen jättebredd, gick ju sådär när hon tävlade med Bodström t ex. Men tror denna gruppens kvartsfinalkvartet är rätt så given. Micke/Gry, Batras, Unge/Hellqvist och Olof/Ebba. Handlar snarare om att ta en så bra placering som möjligt och att få slippa möta Johar i en Kvartsfinal.
Citera
2021-10-25, 22:12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
- Om man kommer från Lund brukar man prata alldeles för mycket om det

- Har du nämnt Köping nån gång?

Fan vad jag älskar Fredrik när han pekar ut Filips hyckleri
Citera
2021-10-25, 22:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Gry håller väl sedvanlig nivå kan jag tycka, men Micke har varit ovanligt svag och känns lite tankspridd och ofokuserad. Och då Gry inte har i närheten av bredden för att föra laget själv till segrar så blir det mycket som faller när Micke har en dålig dag. Gry är duktig på underhållning men har ju i ärlighetens namn ingen jättebredd, gick ju sådär när hon tävlade med Bodström t ex. Men tror denna gruppens kvartsfinalkvartet är rätt så given. Micke/Gry, Batras, Unge/Hellqvist och Olof/Ebba. Handlar snarare om att ta en så bra placering som möjligt och att få slippa möta Johar i en Kvartsfinal.
Instämmer. Intressant förmodat toppmöte just nu
Citera
2021-10-25, 22:42
Medlem
Jag har inte varit så förtjust i Olof Lund innan men får nog säga att nu är det den pryda Ebba som inte faller mig i smaken
Citera
2021-10-25, 23:19
Moderator
Dr Kings avatar
Ännu en grym insats av Olof i Under Pressure som avgjorde denna jämna match. Olof och Ebba är tillsammans med Johar mina favoriter. Deras tävlingsinstinkt och glädje vid seger smittar av sig.

Batras tror jag dock fortfarande kan bli farliga denna säsong. De kommer efterhand att bli bättre och bättre på Under Pressure och skulle de gå till final där båda måste köra tror jag de båda är vassa där.

Hur de har kunnat ta in Alexander Kronlund till +1 förstår man inte. Medan de tävlande resonerar sig fram till hyfsat rimliga gissningar där kör han med helt galna gissningar till synes helt utan koll.

Skall man ha en +1 så vill man ju ha någon riktigt vass på Johars nivå där så att man får en rejäl fördel.
Citera
2021-10-25, 23:21
Medlem
Steff83s avatar
Olof är rejält på hugget nu Kan dom få lite flyt och slåss om slutsegern? Inte otänkbart. Intressant utveckling iaf. Tidigare säsonger har Olofs lag saknat det lilla extra.

Men som sagts innan så är det flera förmodligen jämna lag i gruppen och det gäller att ta dom två första platserna för att undvika ett ovisst möte med dom två tungviktarna från första gruppen i kvarten.
Senast redigerad av Steff83 2021-10-25 kl. 23:24.
Citera
2021-10-26, 11:54
Medlem
Olof Lundh är ett djur i Under Pressure.

Och David Batra som sätter hur man säger alkohol på kemispråk som ett rinnande vatten? Någon som vet om han läst kemi?
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-10-26 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in