2021-10-02, 18:33
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tyckte det var lite märkligt att Jesper Rönndahl i gårdagens program får fel på frågan "hur många månader har 30 dagar" när han svarar 7 stycken (rätt svar 4), de hade ju en liknande fråga tidigare i säsongen som löd "hur många månader har 28 dagar" och då var svaret samtliga.

Känns för övrigt som den buren både är lite mer irriterad på F&F (framför allt Filip) denna säsong och samtidigt mindre engagerade jämfört med förra.
Jo jag tänkte också på det när frågan ställdes. Skulle man svara hur många som hade exakt 30 dagar eller skulle man svara som i luringen om hur många månader som har 28 dagar. Hade jag suttit i buren hade jag bett dem förtydliga frågan.
Citera
2021-10-02, 22:30
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag uppfattar att det är vanligt även på tillexempel flashback. Franklin var politiskt involverad, men absolut inte president. Det var också Franklin som låg bakom de 13 dygderna. Jag antar att frågan gällde vem som uppfann åskledaren?
Jo frågan gällde nåt sånt. Men Filip la då till typ "USAs fd. president" eller nåt i den stilen. Typ som att han ska stajla men så blir det fel.
Citera
2021-10-03, 00:16
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Det luriga med en sån fråga är att man faktiskt kanske har större chans om man bara har lite kunskap än om man har medelkunskap. Med lite kunskap drar man bara till med Ho Chi Minh för det är den enda vietnames man känner till. Med lite mer kunskap börjar man tänka på USAs Vietnamkrig på 60-talet & kan villa bort sig. Bäst är såklart om man har stenkoll, men det har ju få.

50% av Vietnams befolkning heter Nguyen så det är ganska givet att dra till med (uttalas en-gujen)
Citera
2021-10-03, 23:47
Medlem
Är det fortfarande folk som tror på teorin att Corona kom från en fladdermus som de sa i programmet?! Det mesta lutar väl åt att det kom från labbet i Wuhan.
Citera
2021-10-04, 00:58
Medlem
John Ajvide Lindqvists outfit med genomskinlig tröja med ett stort svart kryss på och wife beater under var ingen höjdare.
Citera
2021-10-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
50% av Vietnams befolkning heter Nguyen så det är ganska givet att dra till med (uttalas en-gujen)

Det uttalas absolut inte som ”en-gujen” i Vietnam. Snarare ”Winn” eller ”En-winn” beroende på om man är Syd- eller nordvietnames.

Ville bara få det sagt
Citera
2021-10-04, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo jag tänkte också på det när frågan ställdes. Skulle man svara hur många som hade exakt 30 dagar eller skulle man svara som i luringen om hur många månader som har 28 dagar. Hade jag suttit i buren hade jag bett dem förtydliga frågan.

Hur menar ni? Han svarade 7. Analogt med ert resonemang borde väl svaret varit 11. Alltså svarade Jesper fel.

Edit. Läste tidigare inlägg och såg att det redan var avhandlat.
Senast redigerad av kaReri182 2021-10-04 kl. 08:19.
Citera
2021-10-04, 11:49
Medlem
XtraXs avatar
Börjar tröttna rejält på dessa deltagare nu. Trodde grupp två skulle dra igång nästa vecka men inte då
Citera
2021-10-04, 12:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Börjar tröttna rejält på dessa deltagare nu. Trodde grupp två skulle dra igång nästa vecka men inte då
. Det är väl en bit kvar ännu. Dom flesta lag har väl 2-3 matcher kvar.

Toppmöte ikväll väl. Johar/Alexandra mot Jesper/Josefine om jag inte såg fel.
Citera
2021-10-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Är det fortfarande folk som tror på teorin att Corona kom från en fladdermus som de sa i programmet?! Det mesta lutar väl åt att det kom från labbet i Wuhan.

Det ena utesluter väl inte det andra. Viruset kan ju ha kommit från en fladdermus på labbet i Wuhan.
Citera
2021-10-04, 22:12
Medlem
Crapmagics avatar
Flojds (inte Keith) död är det största som hänt aktivist-redaktionen, tänk om ämnena inte blir valda av deltagarna!? det vore väl vit-antirasist-tystnad

Filip har händerna i byxfickorna när han står upp, det ringar in ganska mycket på vilket sätt han är en osympatisk person
Senast redigerad av Crapmagic 2021-10-04 kl. 22:16.
Citera
2021-10-04, 22:43
Medlem
I burtömningen fick vi en härlig föraning om hur det skulle se ut om Pascalidou tävlade utan Bendjelloul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in