2019-02-19, 08:27
Medlem
ThePresentMoments avatar
Jag har reagerat många gånger då man ser ett TV-inslag eller läser en nyhetsartikel och det råkar finnas en bild på någon kvinna och man tycker att hon ser ovanligt "fräsch" ut - och 9 gånger av 10 visar det sig att hon är amerikan när man läser texten.

Nu menar jag inte bilder på kändisar som är sminkade till förbannelse, utan ofta rör det sig om politiker, journalister, idrottspersonligheter eller bara vanligt löst folk på gatan. Nu senast var det en löpsedelsbild om någon amerikansk journalist vid namn Lara Logan. Hon ser inte anmärkningsvärt sminkad ut, men jag tycker iaf att man direkt lägger märke till att hon på något vis ser frsächare ut än slumpmässigt utvald bild på någon random svensk journalist.

Sminkar de sig helt enkelt mer (och bättre) "over there"? Tycker att när svenska kvinnor och tjejer sminkar sig så ser det ofta onaturligt och tydligt ut att de är just sminkade, medans amerikanskorna får till någon slags "naturlig" (lol) look. Men det kanske bara är inbillning?
Citera
2019-02-19, 10:57
Medlem
Paris24s avatar
Gör en verklighetscheck genom att resa en vecka i USA. Om du går den dyraste Manhattan-gatan hela dagen så ser du ändå inte fler snygga tjejer 20-30 är på din lokala ICA. Kvinnor från Norge Sverige Finland, delvis Danmark, är totalt överlägsna alla andra länder. Gäller delvis killarna också.

Däremot är utseendet otroligt viktigt för kvinnor i USA så vissa grupper tränar väldigt mycket, nästan alla har ton med spackel i ansiktet, dyra frisyrer. Vardagskläderna är skräp och tråkigare än HM, de är lite för relaxade. Men till fest ser de bättre ut än svenskar.

Så anledning 1 att de ser snyggare ut är att de lägger ner massor med tid på att se snygga ut, om de ska vara på TV.

Anledning 2 är att alla amerikaner tränats sedan 1-årsåldern att ge ett så bra intryck som möjligt, att vara avslappnad och kunna tala. Det är väldigt attraktivt jämfört med en svensk med munhäfta. Amerikaner t.ex idrottsmän känns ofta intelligenta när de uttalar sig, jämfört med svenskar, med det är bara tomma floskler, tränade papegojor. Men det ser snyggt och smart ut.
Senast redigerad av Paris24 2019-02-19 kl. 10:59.
Citera
2019-02-19, 12:17
Medlem
Utseendet är mer plastigt i USA. Framförallt modeller som ofta ser ut som sminkade dockor.
Citera
2019-02-19, 20:26
Medlem
Lower3rds avatar
Svenska och baltiska kvinnor är generellt sett de vackraste i världen. Period. De du ser i TV i USA är preppade; proffs-sminkade, och när de får några mil på mätaren går de till kirurgen - absolut mer accepterat än här.
Citera
2019-02-20, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePresentMoment
Jag har reagerat många gånger då man ser ett TV-inslag eller läser en nyhetsartikel och det råkar finnas en bild på någon kvinna och man tycker att hon ser ovanligt "fräsch" ut - och 9 gånger av 10 visar det sig att hon är amerikan när man läser texten.

Nu menar jag inte bilder på kändisar som är sminkade till förbannelse, utan ofta rör det sig om politiker, journalister, idrottspersonligheter eller bara vanligt löst folk på gatan. Nu senast var det en löpsedelsbild om någon amerikansk journalist vid namn Lara Logan. Hon ser inte anmärkningsvärt sminkad ut, men jag tycker iaf att man direkt lägger märke till att hon på något vis ser frsächare ut än slumpmässigt utvald bild på någon random svensk journalist.

Sminkar de sig helt enkelt mer (och bättre) "over there"? Tycker att när svenska kvinnor och tjejer sminkar sig så ser det ofta onaturligt och tydligt ut att de är just sminkade, medans amerikanskorna får till någon slags "naturlig" (lol) look. Men det kanske bara är inbillning?

Nu plockade du ut någon rakt av som är snyggare än medeltjejen. En faktor kan väl vara att i USA är det lättare att nå toppen om man har kritvita tänder, är snygg, är lite solbränd, speciellt på västkusten. Det är dessa du ser på tv.
Senast redigerad av sampanl 2019-02-20 kl. 04:10.
Citera
2019-02-20, 05:52
Medlem
Skyggedanss avatar
USA har större bredd, och det är givetvis de fina som visas upp i massmedia. Inga konstigheter där inte. Men skulle du räkna in alla kvinnor och få ut något sorts medelvärde skulle Sverige vinna med hästlängder. Långa, smala, blonda och blå ögon. Finns nog ingen vit amerikan som ogillar det.

Amerikanarna är dock bättre på "beauty" än svenska tjejer. Svenskar skulle beskriva mycket av det som amerikanarna gör som plastigt, men amerikanska töser bryr sig inte, och får ju i sig beauty kulturen via modersmjölken. Speciellt i stater med mycket sol där man gärna visar hud så finns det ett tryck från samhället att man ska vara i form. Iaf om man tillhör medel/överklass.
Citera
2019-02-20, 08:10
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Lindsey Vonn är från Minesota. Där finns det många svenskättlingar. Undrar om hon också har släkt från Sverige.

Lindsey har tydligen norskt påbrå.

Angående amerikanska tjejer så slår det mig alltid att de har så fina tänder. Som Lindsey Vonn, och även den där andra amerikanska skidåkaren Mikaela Shiffrin.

Och även amerikanska män givetvis. Är det så ni som har besökt USA att jänkarna alltid har kritvita och perfekta tänder?
Citera
2019-02-20, 09:01
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePresentMoment

Genomsnittsamerikanskan ser betydligt "fulare" samt "sunkigare" ut än exempelvis genomsnittssvenskan överlag. Men alla har ju olika syn på vem som är snygg eller ej. Men amerikanska tjejer är mer traditionella och konservativa, dvs kvinnligare, än svenskan och därav klär de sig mer kvinnligt samt sminkar sig betydligt mer. Sen är de mer vanligt med plastikoperationer på andra sidan pölen än vad det är här hemma. Dock finns det fler snygga tjejer än i Sverige då USA har en befolkning på ca 330 miljoner.

Jag har vistas en hel del i USA samt bott där ett litet tag så har någorlunda koll på hur läget ser ut.
Citera
2019-02-20, 14:06
Moderator
manamanahs avatar
Tråden ligger i hår-och kroppsvård och då ska inlägg handla om just det. Håll er till topic, som inte är vilka länder som har snyggast kvinnor, nazzar som bara gillar nordiska kvinnor eller om Sarah Jessica Parker är snygg för att ta några exempel av ot som jag rensat.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in