2019-02-19, 18:57
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Allt köldmedel i AC:n på bilen hade för länge sedan läckt ut. Var mer än lagom svettigt förra sommaren. I år skall jag köpa en GDS-sats o fylla på med köldmedel samt hoppas att det inte läckt ut innan sommaren är över.
Kan det vara någon packning/slang som helt sonika har torkat?

Att "motionera" AC/klimatanläggning en gång i veckan är numera en del av mina förberedelser inför sommaren.
Citera
2019-02-20, 11:43
Medlem
Hoppas att det blir en lika varm sommar som 2018. Men med mera regn då
Citera
2019-02-23, 23:32
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
De förberedelser som nämnts hittills är ju rätt banala i jämförelse med vad de som drabbas ordentligt kan råka ut för.

Visst. Måste vara fördjävligt att vara uteliggare till exempel. Men, men det är ju sig själv man bryr sig mest om.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En air condition ska du skaffa dig. En vanlig fläkt vispar ju bara runt varmluften. Sen är det bara du sitter inomhus i den kylda luften och tar det lugnt till hösten kommer.

Vilken kan du och ni andra rekommendera i tråden? Funderar på att skaffa en sån här: https://www.webhallen.com/se/product/285289-Philips-AC382910-80m Fem lax är lite saftigt bara. Egentligen hade det varit smidigare att lära sig "gilla" "supervärme" men inte så lätt att lära sig när man aldrig gillat värme förr.
Citera
2019-02-24, 00:00
Medlem
Man får se till att dricka rikligt med vatten, ta kallduschar, klä sig svalt, sova naken och ha tunna lakan.
Citera
2019-02-24, 08:19
Medlem
Starobrnos avatar
Markiser funkar väl för både villa och lägenhet.

Bor man i villa är det långsiktigt en god idé att plantera lövträd på söder sida av huset. Ger sol på vintern och skugga på sommaren. Jag har två honungshäggar.

Har också en luft-luftvärmepump som enkelt håller nere tempen på nedervåningen.
Citera
2019-02-24, 08:20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilken kan du och ni andra rekommendera i tråden? Funderar på att skaffa en sån här: https://www.webhallen.com/se/product/285289-Philips-AC382910-80m Fem lax är lite saftigt bara. Egentligen hade det varit smidigare att lära sig "gilla" "supervärme" men inte så lätt att lära sig när man aldrig gillat värme förr.
Vad skall du med en portabel luftrenare/avfuktare till i supervärmen?

Det du behöver är en portabel Ac som såväl kyler och avfuktar luften (avfuktningen får man på köpet genom att fukten i luften kondenseras när luften kyls)
Citera
2019-02-24, 12:38
Medlem
Finns nog inte så mycket man kan göra, en hel del utsatta lär ju dö i värmeböljan. Vi lever i en ny tid, helt enkelt. Jobbigt för alla djur, bönder, äldre osv. Tror ni att värmen blir värre än förra sommaren?
Citera
2019-02-24, 12:45
Medlem
hippilis avatar
I somras var värmen perfekt och för en gångs skull mådde jag bra då värmen gör att jag har mindre värk så jag köpte en gammal bil som är en cab så denna sommaren får gärna bli som förra
Citera
2019-02-24, 13:01
Medlem
Är domedagsprofeterna ens överens om att det är vädertrenden för sverige? Tycker jag hört lika mycket om ökad nederbörd. Sammanfattat kommer alla få det som dom inte vill ha det och enda utvägen är att redan nu byta till ett liv vi inte vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in