2019-02-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Begriper du inte ens vad det är vi pratar om? Det är just den moraliska frågan som diskuteras och huruvida hon har sig själv att skylla för att någon annan beslutade att våldta henne.
Nej, det är det inte.

Citat:
Citat från dig: "Om du beter dig idiotiskt så får du allt räkna med "straff"."
Ja?

Citat:
Så i det här fallet är straffet våldtäkt för att hon supit sig full och tagit kokain.
Nej, men det är en risk som följer av att umgås med främlingar med droger i kroppen. Ett beslut hon tog.

Citat:
Det är självklart att den som våldtagit henne är den som ska klandras. Du kan ha åsikter om hennes knarkande, men inte i relation till våldtäkten. Det är just det som jag hävdar är ett feltänk eftersom folk super sig fulla hela tiden och pratar och umgås med folk de inte känner. Detta verkar dock vara svårt för dig att ta in.
Det bestämmer inte du, eller hur?
Citera
2019-02-20, 15:21
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nej, det är det inte.

Herregud. Du fattar inte ens vad vi pratar om?

Citat:
Ja?

Ja, du har således uttalat dig om moralfrågan?

Citat:
Nej, men det är en risk som följer av att umgås med främlingar med droger i kroppen. Ett beslut hon tog.

Okej, du skriver samma sak om igen utan att begripa verkar det som.

Citat:
Det bestämmer inte du, eller hur?

Hur gammal är du? 14?
Citera
2019-02-20, 15:26
Medlem
Tycker det är hårt med utvisning när det bara är upplysning som hon drabbats av den lärde somaliern.

Hon blev berikad.

Rymdkramar
Citera
2019-02-20, 15:33
Medlem
Citat:
Herregud. Du fattar inte ens vad vi pratar om?
Det vore bättre om du anger vad som är oklart för dig. Att människor kritiseras för att de beter sig idiotiskt får du allt leva med. Om det nu är det som känns obehagligt för dig så får du nog lära dig att hantera det.

Citat:
Ja, du har således uttalat dig om moralfrågan?
Nej, det har jag inte gjort. Du har tagit något ur dess sammanhang för att det passar dig.

Citat:
Okej, du skriver samma sak om igen utan att begripa verkar det som.
Varför skulle jag ändra min ståndpunkt?

Citat:
Hur gammal är du? 14?
Din förvirring avhjälps inte med oförskämdheter. Ange istället vad som är oklart så kan jag försök hjälpa dig eller så kanske någon i din omgivning kan det, som jag skrev tidigare.
Citera
2019-02-20, 15:33
Avstängd
tramsebyxans avatar
Det här var nog en av de smutsigaste redogörelser jag någonsin läst.

Så många fel överallt.
Citera
2019-02-20, 15:44
Avstängd
tramsebyxans avatar
Bra att han utvisas åtminstone. Fast jag förstår inte riktigt varför just han utvisas, medan ett antal gruppvåldtäktsmän får vara kvar i Sverige?

Och vad är för en kvinna som går hem för att ligga med en somalier? Knarkare, skriver en del här, och det känns ju troligt .
Citera
2019-02-20, 15:45
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Det vore bättre om du anger vad som är oklart för dig. Att människor kritiseras för att de beter sig idiotiskt får du allt leva med. Om det nu är det som känns obehagligt för dig så får du nog lära dig att hantera det.

Jag känner inget obehag. Det är inget för mig att hantera att du har en moral liknande den som finns i MÖ. Jag bodde där ett kortare tag och upplevde exakt samma sätt att resonera där, fast med lokala premisser för omoral.

Citat:
Nej, det har jag inte gjort. Du har tagit något ur dess sammanhang för att det passar dig.

Det är du som hävdar att hon har sig själv att skylla för att blivit våldtagen, vilket jag visade. Du och somaliern verkar rörande överens om att det var rätt att våldta. Får hoppas att du inte vistas bland kvinnor.

Citat:
Din förvirring avhjälps inte med oförskämdheter. Ange istället vad som är oklart så kan jag försök hjälpa dig eller så kanske någon i din omgivning kan det, som jag skrev tidigare.

Jag är inte det minsta förvirrad (på tal om oförskämdheter?). Det var en allvarlig fråga. När ett argument bemöts med "det bestämmer inte du", så är det något man börjar undra över.

Det är väl bara att hoppas att du får ordentligt med stryk när du är ute på krogen - för du har ju själv bett om det med att vistas i en riskfylld miljö.
Senast redigerad av letspanic 2019-02-20 kl. 15:47.
Citera
2019-02-20, 15:52
Medlem
Citat:
Jag känner inget obehag. Det är inget för mig att hantera att du har en moral liknande den som finns i MÖ.

Är "MÖ" en förkortning för Mellanöstern? I så fall första gången jag sett detta.
Citera
2019-02-20, 15:54
Medlem
Citat:
Jag känner inget obehag. Det är inget för mig att hantera att du har en moral liknande den som finns i MÖ. Jag bodde där ett kortare tag och upplevde exakt samma sätt att resonera.
Jag har - återigen - inte uttryckt någon moral. Jag har - återigen - talat om ett riskfyllt beteende och kritiken som kommer att komma när någon beter sig oklokt. Om det är ett passande eller opassande beteende ur ett moraliskt perspektiv är - återigen - något annat. Riskfyllt är det i vilket fall som helst.

Citat:
Det är du som hävdar att hon har sig själv att skylla för att blivit våldtagen, vilket jag visade. Du och somaliern verkar rörande överens om att det var rätt att våldta. Får hoppas att du inte vistas bland kvinnor.
Du är återigen oförskämd. Med det kommer du ingen vart.

Citat:
Jag är inte det minsta förvirrad (på tal om oförskämdheter?). Det var en allvarlig fråga. När ett argument bemöts med "det bestämmer inte du", så är det något man bör undra över.
Du uppvisar förvirring när du envisas att tala om moral fast jag inte uttryckt någon moral.

Citat:
Det är väl bara att hoppas att du får ordentligt med stryk när du är ute på krogen - för du har ju själv bett om det med att vistas i en riskfylld miljö.
Din moral däremot lämnar en del övrigt att önska.
Citera
2019-02-20, 16:00
Avstängd
tramsebyxans avatar
Tycker du att kvinnan kunde gjort något annorlunda? Kunde hon kanske ha låtit bli att gå hem med en somalier och knulla med honom? Och sedan blir det oklarheter om vem som knullar vem och hur och när. Hon ville ju uppenbarligen ligga med somaliern först och det gick sisådär, sedan tände han till när det blev hårdare tag.
Citera
2019-02-20, 16:00
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Jag har - återigen - inte uttryckt någon moral. Jag har - återigen - talat om ett riskfyllt beteende och kritiken som kommer att komma när någon beter sig oklokt. Om det är ett passande eller opassande beteende ur ett moraliskt perspektiv är - återigen - något annat. Riskfyllt är det i vilket fall som helst.

Du uttalar dig om hennes beslut, alkoholförtäring, drogintag, i.e. moral. Tror du får studera ämnet om du inte begriper att detta ingår i moral.

Citat:
Du uppvisar förvirring när du envisas att tala om moral fast jag inte uttryckt någon moral.

Du uttalar dig om en annan persons beslut på ett moraliserande sätt, i.e. moral.

Citat:
Din moral däremot lämnar en del övrigt att önska.

Det är din moral, inte min. Jag hoppas bara att du drabbas av ditt eget sätt att uppfatta moral.
Senast redigerad av letspanic 2019-02-20 kl. 16:02.
Citera
2019-02-20, 16:03
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Är "MÖ" en förkortning för Mellanöstern? I så fall första gången jag sett detta.

Okej. Kanske MENA kommer som en chock för dig också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in