2019-02-16, 19:46
Medlem
AX64s avatar
Hej,
Undrar om det finns en lista på länder som antingen blockerar Flashback, eller som Flashback möjligen själva blockerar av ett eller annat skäl. Någon som vet eller som själv upplevt att det inte går att komma åt från en viss plats utomlands? Tills vidare utgår jag ifrån att inga blockeringar på det sättet finns?
Citera
2019-02-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Hej,
Undrar om det finns en lista på länder som antingen blockerar Flashback, eller som Flashback möjligen själva blockerar av ett eller annat skäl. Någon som vet eller som själv upplevt att det inte går att komma åt från en viss plats utomlands? Tills vidare utgår jag ifrån att inga blockeringar på det sättet finns?

Kör via en proxy så kommer du åt vilket land du vill kan även funka med vpn.
Citera
2019-02-16, 19:53
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Kör via en proxy så kommer du åt vilket land du vill kan även funka med vpn.

Jo, men jag tänkte utan proxy.
Citera
2019-02-16, 20:16
Medlem
Stockmokks avatar
Varför skulle ett annat land bry sig om flashback ?
Citera
2019-02-16, 20:38
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk

Vem vet. Det finns en hel del sajter som blockeras av andra länder av diverse skäl. Om så är fallet för FB är min fråga.
Citera
2019-02-16, 21:22
Medlem
nordkorea?
Citera
2019-02-16, 22:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hej,

Iran-ligan påstår att Flashback är blockerat i Iran, p.g.a nått judekonspirationstjafs...
Citera
2019-02-23, 14:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk

Därför att det är ett forum som kan användas mot regimen. Jag har för mig att det var spärrat från Kina.
Citera
2019-02-23, 15:32
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Iran-ligan påstår att Flashback är blockerat i Iran, p.g.a nått judekonspirationstjafs...

Och med all rätt, med tanke på den "höga" nivån på de aktivister vi har hängandes här!

Av de kommentarer som inkommit tolkar jag det som att ingen vet och hoppas att någon av moderatorerna eventuellt kan besvara om Flashback själva blockerar tillgång någonstans (jag tänker t.ex. vanliga spam- och bot-vänliga länder som inte har mycket genuint intresse av ett svenskt forum).
Citera
2019-03-02, 17:17
Medlem
Citat:
Och med all rätt, med tanke på den "höga" nivån på de aktivister vi har hängandes här!

Av de kommentarer som inkommit tolkar jag det som att ingen vet och hoppas att någon av moderatorerna eventuellt kan besvara om Flashback själva blockerar tillgång någonstans (jag tänker t.ex. vanliga spam- och bot-vänliga länder som inte har mycket genuint intresse av ett svenskt forum).
FB är blockerad i Iran genom den iranska polisen. De var blockerade 2011-2018. Februari 2018 har sajten kontrollerats av polisen och öppnades i 20 dagar. Åter blockerad månaden efter.

Det är dock inte pga aktivister eller människor som uttrycker sina åsikter. Aktiviteterna på sajten kan vara kopplade till länder som använder plattformen för att eventuellt komma åt människors identitet.
Citera
2019-03-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ja, FB blockas i Iran och det är inte för att du och andra här lägger ut jätte viktiga och topphemlig information. Det kan bero på att en tredje och fjärde plattform spårats hit.
Citera
2019-03-02, 17:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
FB är blockerad i Iran genom den iranska polisen. De var blockerade 2011-2018. Februari 2018 har sajten kontrollerats av polisen och öppnades i 20 dagar. Åter blockerad månaden efter.

Det är dock inte pga aktivister eller människor som uttrycker sina åsikter. Aktiviteterna på sajten kan vara kopplade till länder som använder plattformen för att eventuellt komma åt människors identitet.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja, FB blockas i Iran och det är inte för att du och andra här lägger ut jätte viktiga och topphemlig information. Det kan bero på att en tredje och fjärde plattform spårats hit.

Kan du förtydliga vad du menar med det fetade?

EDIT: Jag undrar inte primärt vem som spionerar på vem (även om det också kan vara intressant) utan hur de gör det. Alltså vad du menar med "en tredje och fjärde plattform" och hur dessa används för att komma åt användares identiteter. Det kan ju vara intressant att veta även för oss andra användare.
Senast redigerad av Regulus 2019-03-02 kl. 18:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in