Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-02-16, 16:14
Jag vill göra ett enkelt program, där man typ väljer ingredienser i kryssrutor, så får man upp förslag på varma mackor man kan göra, o vad det kostar (ska justera siffrorna mer exakt, än i dokumentet nedan). Sen kanske man kan sätta namn på mackorna, typ som pizzor, o välja i en rullgardinsmeny. Så får man upp vad man behöver.

https://drive.google.com/open?id=17NkNrVeenowIpky6FDAQd41G3eygoQwX

Alltså, ett enkelt program med enkla beräkningar. Men jag är ganska novis på programmering, för några månader sen lärde jag mig grunderna i Python. Men jag kan lika gärna lära mig nått nytt språk. För länge sen programmerade jag lite enkla program i typ Visual Basic o Visual C++.

Men gärna som funkar bra till Linux, som jag mest kör. Vad rekommenderar ni?
Citera
2019-02-16, 16:32
Medlem
Kanske skulle vara bra med ett program där man kan skriva upp vad man har i kylskåpet ev skafferiet . Å när man skriver in det får man alla resept man kan göra av det man har. Jag programerar i darkbasic för privat lek programmering funkar bra . Men det är nog java och html som man ska använda för du vill kanske ha på web sida.
Citera
2019-02-16, 16:45
Medlem
Du kan börja med att skriva det i vanlig javascript när det är så enkelt, så kör du filen i webbläsaren sen. Vill du sen göra det lite bättre kan du flytta ut logiken och göra en backend i nodejs och dela upp din ursprungliga javascript i en frontend och en backend.
Citera
2019-02-16, 18:38
Medlem
AX64s avatar
Java verkar väl smart. Då kan du också köra programmet på t.ex. din telefon sedan.
Citera
2019-02-16, 23:03
Medlem
sommarlovs avatar
Om du börjar med Excel, kan du visa funktionen för andra som kanske kan visa hur man programmerar effektivt...
Citera
2019-02-18, 17:47
Moderator
Protons avatar
Egna projekt --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem