Som jag skrivit innan, det är väldigt bra att bo i ett hus utan tomtgräns till ett annat hus. Jag och min fru blev inte så glada när grannen hade fräckheten att göra intrång på tomten, mitt framför ögonen på oss när vi satt och åt. Plocka svamp t.ex. Efter att vi återkommit från en semesterresa, hade fanskapet fräckheten att klaga på vår gräsklippare som den förvridne djävulen tjyvlånat.
Såvitt jag vet gick han aldrig in i huset eller garaget. Kanske skulle svinet klagat om han gjort sig illa på svarven eller kompressorn i garaget.
Frun stod inte ut, så vi blev tvungna att sälja huset och flytta.
Jag borde skjutit eller dränkt fanskapet i bondens gödselbrunn, eller på annan sätt tagit livet av fanskapet och kastat liket i ån...
Det står om liknande saker i Islandsböckerna nedskrivna på 1200-talet, för dem som orkar läsa, väldigt intressant. Jag investerade ett par tre hundralappar för det mesta i Svensk översättning från antikvariat. Absolut nyskick och förmodligen oläst.
Gisle Sursson var en hård och brutal man som dock kom i onåd och blev fredlös, vi behöver sådana som han i Sverige, för att göra räfst och rättning

Jag tror hans svärdskonst eller spjutkonst var ganska god