Ska försöka beskriva problemet så korrekt som möjligt, och hoppas att någon har tips som hjälper.
Satte upp en virtuell miljö (Linux, KVM) med en Win 2012R2 och en Win 10 Pro som DC resp klient. Allt fungerade som det skulle med shares, domain login etc. Använda samma lösenord för admin kontot på DC som på klienten (fast med olika kontonamn såklart).
Nu har jag ändrat i nätverkskonfigurationen på Linux-hosten, men bägge VM startar fint ändå. På klienten kan jag logga in med mitt personliga domainkonto men på servern kommer jag inte som som Adminstrator längre trots att jag vet att lösenordet är korrekt. På klienten kan jag inte heller ansluta till DC, den frågar efter domain-kredentials när jag försöker ansluta U:. Gissar att det är helt korrekt eftersom den underliggande nätverkskonfigurationen är ändrad och de inte kan se varandra längre.
MEN varför vill inte DC låta mig logga in? Den borde väl åtminstone kunna prata med sig själv tycker jag. En lösning kan såklart vara att återskapa nätkonfig och hoppas att det hjälper, men jag är ändå förbryllad av att inte lokal login på DC fungerar. Några tips?