2019-02-14, 06:39
Medlem
Jag tänkte vara skriven på min bostadsrätt. Och ha ett hyresrättskontrakt på en 4a och hyra ut 2 rum och ha dessa två som inneboende och givetvis plussa. Kan tänka mig bo i hyresrätten 30% av tiden och säga till hyresvärden och de inneboenden om de skulle fråga att ja sover borta hos flickvännen ibland medan ja i själva verket bor i min brf.

Mindre risk med en större hyresrättsförening som inte har så stor koll? Bättre att ta det i en förort där ingen bryr sig om vad som försigår?

Vill helst va skriven på min brf, för vill inte få tvångsförsäljning. Eller bör ja va skriven på hyresrätten? Hjälper det att ha ett vanligt svenskt namn så att ingen nyfiken granne med lätthet kan googla att man står skriven på en brf adress?
Senast redigerad av stroganof 2019-02-14 kl. 06:43.
Citera
2019-02-14, 06:51
Medlem
OtherBarrys avatar
Du tror inte att hyresvärden blir misstänksam när du inte längre är skriven på bostaden du hyr och hävdar att du bara har inneboende?
Citera
2019-02-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Du tror inte att hyresvärden blir misstänksam när du inte längre är skriven på bostaden du hyr och hävdar att du bara har inneboende?
Då ser jag bara till att vara skriven på hyresrätten. Min brf förening bryr väl sig inte att ja är skriven på någon hyresrättsadress.
Citera
2019-02-14, 07:53
Medlem
Din brf bryr sig om du är skriven på annan adress om du intr sökt tillstånd för andrahandsuthyrning. Hyr ut din hyresrätt sålänge du kan bara, gör eftersändning från den bara till din brf.

Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Då ser jag bara till att vara skriven på hyresrätten. Min brf förening bryr väl sig inte att ja är skriven på någon hyresrättsadress.
Citera
2019-02-14, 07:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

De flesta brf har som krav att innehavaren ska vara skriven där.
Citera
2019-02-14, 09:03
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:

Jo. De lär bry sig. En seriös Brf har koll på att sina medlemmar inte hyr ut utan ett godkännande.
Citera
2019-02-14, 12:31
Medlem
Klickiss avatar
Citat:

Brf kontrollerar oftare än du tror. Prova att lev efter de regler som finns. Du kommer sova bättre 😁
Citera
2019-02-22, 14:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De flesta brf har som krav att innehavaren ska vara skriven där.

Det beror på föreningens inriktning. En bekant hade en lägenhet i en brf som var inriktad på övernattningslägenheter och det fanns inget krav på att man skulle vara skriven på adressen, men man fick inte hyra ut på korttid utan endast minst månadsvis via brf.
Citera
2019-02-22, 15:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det beror på föreningens inriktning. En bekant hade en lägenhet i en brf som var inriktad på övernattningslägenheter och det fanns inget krav på att man skulle vara skriven på adressen, men man fick inte hyra ut på korttid utan endast minst månadsvis via brf.

Javisst, jag sa ju inte att det handlade om alla brf:er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in