Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Det jag gillar med den vanliga missionärsställningen är att den ger större manövreringsförmåga. T.ex. går det utmärkt att stimulera klitorisområdet mer med penis genom att häva sig upp lite på armbågarna och röra sig lite framåt och bakåt med hela kroppen. Men även annars brukar den vara lyckad genom att man kan bättre köra utifrån de signaler man får från kvinnan när man varierar lite hela tiden, så att när man märker att något "tar", så kör man på det tills hon får orgasm. På det sättet brukar många kvinnor komma redan på några sekunder eller ett par minuter, samt hur som helst är mitt intryck att det inte är lika lätt för mig att ge kvinnan orgasm i andra ställningar (näst efter kommer möjligtvis ridställningen, om jag inte räknar med ställningar där jag eventuellt stimulerar klitoris eller åtminstone allmänt intima områden med handen/händerna). Jag tror även att de gånger kvinnor har fått multipla orgasmer och multipla orgasmer som blir som en enda lång orgasm, så har även det oftast skett vid missionären. Nu kan det finnas en bias genom att det är den vanligaste ställningen, men jag är säker på att det ändå förekommer mer frekvent vid missionären än åtminstone i jämförelse med ridställning och bakifrån.
Det känns som den ställning som TS nämner skulle ge mindre manövreringsutrymme. Jag kan inte minnas att jag har gjort det i den ställning TS nämner (och det känns inte som en ställning jag skulle välja när jag spontant testar en ny ställning). Jag har försökt mig på olika varianter där kvinnan ligger som i missionärsställningen och jag på ett eller annat sätt snarare sitter på huk eller liknande, men många av dem hade fördelen att jag kunde fritt använda händerna på henne, d.v.s. det jag tappade i penismanövrering tjänade jag på sätt och vis in på handsmekning, så att säga.
Sedan måste jag säga att missionären även i övrigt är min favoritställning. Den är intim och mysig, helt enkelt. Jag är dessutom autistisk, så jag är känslig för beröring och föredrar att kvinnor låter bli att pilla och smeka många delar av min kropp, men jag gillar däremot att man tar och river mig på ryggen, vilket av naturliga skäl blir just det kvinnor gör i missionärsställningen. Jag gillar förvisso ridställningen, jag använder gärna bakifrån om jag har svårt att komma (då jag verkar ha i snitt lite lättare att komma i den ställningen, kanske för att det är extra lätt att köra snabbt och hårt i den), samt hur som helst varierar man lite med alla möjliga ställningar för att det ska vara roligt, men missionären är ändå favoriten. Jaja, jag är väl en tråkig vaniljsexare, antar jag...
Intressant! jag håller med dig om att missionären funkar bäst om man måste välja
nån ställning och därefter ridställningen.
Jag har fått tjejer få multiplaorgasmer i båda dessa två. Men bakifrån verkar
svårare.
Och. Ja det stämmer att man känner sig lite låst i den ställningen jag tog upp i trådstarten.
Jag gillar att variera med den ibland eftersom den är och käns lite anorlunda, men bara som en övergångsställning.
Vore kul att höra ett svar från nån kvinna
Det är bara män som svarat hittills tror jag, och de flesta verkar oerfarna.