2019-02-13, 15:46
Bannlyst
Tänkte skapa denna tråd för alla de autister som söker hjälp, som vill bli bättre.

En forskare vid namn Christopher Exley har forskat i 30+ år om aluminium och dess effekter på hjärnan. Han har funnit kopplingar till autism och vid obduktion av lik funnit att alla hjärnor hos de med autism (Och då menar jag hela spektrat från grov autism till asperger till asperger light så att säga, alltså de med enbart drag av autism) innehåll större mängder aluminium än de lik med neurotypiska hjärnor.

I en video nedan förklarar han om aluminiumet i autistiska hjärnor

https://www.youtube.com/watch?v=cFW9w7wOxg8&t=41s

Här berättar han hur man får ut det

https://www.youtube.com/watch?v=8r9fv1mUaro

Och här är den medicinska essän om saken, vid namn Aluminium in brain tissue in autism

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0946672X17308763

Dikussionsunderlag kan vara allt ni undrar kring saken men främst vill jag framföra att bot finns.
Citera
2019-02-13, 15:59
Medlem
Jag har druckit destillerat vatten i över 2 år nu, ca 3 liter/dag och kan rapportera om följande:

Depression, ångest och panikångest är som bortblåst. (Har betat av det mesta i medicin väg i över 20 år och helvetet lättade aldrig)

Känner mig som en 20 åring i kropp och leder (40 år idag). Har jobbat med väldigt fysiskt tunga arbeten mellan 20 och 30 vilket satte sina spår och det känns som om att kroppen hittat tillbaka.

Slutat blöda i tandköttet trots att jag slarvat med tandborstning då och då. (ofräscht...jag vet..)

Att det skulle vara så farligt att dricka destillerat vatten är nonsens. Mitt fruntimmer kollade upp sina blodvärden inte alltför så länge sedan och hennes värden var förvånansvärt bra. Avsevärt bättre värden idag en vad hon hade när hon väntade barn för 10 år sedan och försökte äta "nyttigt". Med tanke på att hon varken tränar eller äter speciellt hälsosamt och är dessutom 40 år gammal är lite ballt.

Take it or leave it
Senast redigerad av Tankevurpan 2019-02-13 kl. 16:03.
Citera
2019-02-13, 16:52
Medlem
hieroboams avatar
Antivaccin-trams utan kontrollgrupp.
Citera
2019-02-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Antivaccin-trams utan kontrollgrupp.

Jag hajar vad du menar. Men jag går inte på vad "andra" hävdar utan tar reda på saker och ting själv.

Samtliga av mina ungar är fullvaccinerade fyi. Jag har även provat på veganism i 6 månader, istället för att köpa allt man ser och läser på nätet föreslår jag att man provar själv med en kritisk inställning. Veganism blows btw, men jag behöver inte raljera över något jag inte vet om soya pojkar och gaffla om hur omanligt det är att leva på frukt och grönt, jag vet minsann att det är jävligt omanligt och inget vidare gott med qourn... Haha
Citera
2019-02-13, 17:44
Medlem
Undrar om det är aluminium i psykofarmaka?
Citera
2019-02-13, 19:45
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Jag hajar vad du menar. Men jag går inte på vad "andra" hävdar utan tar reda på saker och ting själv.

Samtliga av mina ungar är fullvaccinerade fyi. Jag har även provat på veganism i 6 månader, istället för att köpa allt man ser och läser på nätet föreslår jag att man provar själv med en kritisk inställning. Veganism blows btw, men jag behöver inte raljera över något jag inte vet om soya pojkar och gaffla om hur omanligt det är att leva på frukt och grönt, jag vet minsann att det är jävligt omanligt och inget vidare gott med qourn... Haha
Studien råkar i alla fall vara finansierad av en antivaccin-grupp och en av författarna råkar sitta på redaktionen för själva journalen den blev publicerad i:
https://respectfulinsolence.com/2017/11/29/christopher-exley-using-bad-science-to-demonize-aluminum-adjuvants-in-vaccines/
Citera
2019-02-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Studien råkar i alla fall vara finansierad av en antivaccin-grupp och en av författarna råkar sitta på redaktionen för själva journalen den blev publicerad i:
https://respectfulinsolence.com/2017/11/29/christopher-exley-using-bad-science-to-demonize-aluminum-adjuvants-in-vaccines/
Han säger själv i videon att vattentillverkaren Volvic inte vill bli associerade med dem, det tycker jag säger allt, "vi vill inte att du ska berätta för folk hur bra vårt vatten är"
Citera
2019-02-13, 20:14
Moderator
fredrik686s avatar
Eftersom att TS pratar om autism, aluminium och länkar till en studie så handlar inte tråden allmänt om autism. Tramsinlägg raderade. Inlägg som diskuterar andra teorier har raderats.

/Mod
Citera
2019-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Jag har druckit destillerat vatten i över 2 år nu, ca 3 liter/dag och kan rapportera om följande:

Depression, ångest och panikångest är som bortblåst. (Har betat av det mesta i medicin väg i över 20 år och helvetet lättade aldrig)

Känner mig som en 20 åring i kropp och leder (40 år idag). Har jobbat med väldigt fysiskt tunga arbeten mellan 20 och 30 vilket satte sina spår och det känns som om att kroppen hittat tillbaka.

Slutat blöda i tandköttet trots att jag slarvat med tandborstning då och då. (ofräscht...jag vet..)

Att det skulle vara så farligt att dricka destillerat vatten är nonsens. Mitt fruntimmer kollade upp sina blodvärden inte alltför så länge sedan och hennes värden var förvånansvärt bra. Avsevärt bättre värden idag en vad hon hade när hon väntade barn för 10 år sedan och försökte äta "nyttigt". Med tanke på att hon varken tränar eller äter speciellt hälsosamt och är dessutom 40 år gammal är lite ballt.

Take it or leave it
Om det var så bra med destillerat vatten då skulle alla dricka det, cannabis olja skulle kunna fungera mot dina besvär men destillerat vatten det kan du sluta med det har ingen som helst effekt. Själva mängden vatten som du dricker kan ha betydelse, många dricker alldeles för lite vatten man ska dricka 2 liter/dag.
Citera
2019-02-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
Om det var så bra med destillerat vatten då skulle alla dricka det, cannabis olja skulle kunna fungera mot dina besvär men destillerat vatten det kan du sluta med det har ingen som helst effekt. Själva mängden vatten som du dricker kan ha betydelse, många dricker alldeles för lite vatten man ska dricka 2 liter/dag.

Du har nog inte förstått varför jag pratar om destillerat vatten eller hur? TS diskuterar kopplingen mellan aluminium och autism. Destillerat vatten rensar din kropp på icke biologiska mineraler = ska du bli fri aluminium depåer så bör du dricka destillerat vatten.

Jag tror inte, jag VET att destillerat vatten INTE petar på biologiska mineraler som du behöver utan helt enkelt får dig att bli kvitt skiten som inte hör hemma i kroppen.

Hur kan jag säga att jag vet? Varken läst, sett eller hört om detta. Jag vet med mina egna erfarenheter.

Om du skulle bli kvicksilver förgiftad? Vet du hur man botar detta dödliga tillstånd? Du blir inlagd med en nål i armen som pumpar in destillerat vatten. Hjärnspöken det jag talar om? Eller kanske jag idag är mer tolerant mot diverse tungmetall förgiftningar än gemene man som inte dricker destillerat?

Regn är destillerat vatten btw..
Citera
2019-02-14, 12:12
Medlem
Citat:
Du har nog inte förstått varför jag pratar om destillerat vatten eller hur? TS diskuterar kopplingen mellan aluminium och autism. Destillerat vatten rensar din kropp på icke biologiska mineraler = ska du bli fri aluminium depåer så bör du dricka destillerat vatten.

Jag tror inte, jag VET att destillerat vatten INTE petar på biologiska mineraler som du behöver utan helt enkelt får dig att bli kvitt skiten som inte hör hemma i kroppen.

Hur kan jag säga att jag vet? Varken läst, sett eller hört om detta. Jag vet med mina egna erfarenheter.

Om du skulle bli kvicksilver förgiftad? Vet du hur man botar detta dödliga tillstånd? Du blir inlagd med en nål i armen som pumpar in destillerat vatten. Hjärnspöken det jag talar om? Eller kanske jag idag är mer tolerant mot diverse tungmetall förgiftningar än gemene man som inte dricker destillerat?

Regn är destillerat vatten btw..
Idiot, destillerat vatten har ingen effekt men det är klart ska du injicera det direkt i blodet så är det självklart en fördel om vattnet är sterilt.

Fortsätt du med att koka vatten varje dag men försök inte tvinga på andra dina dumheter
Citera
2019-02-15, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeois
Undrar om det är aluminium i psykofarmaka?
Missta icke aluminium du får i dig via mag/tarmkanalen med aluminium du får i dig direkt via blodbanan. Att bli autistisk av vaccin beror på att man då för in aluminium direkt i blodbanan vilket går upp i hjärnan. Detta går alltså nu att bli av med. Via magen kan man inte absorbera på det viset så det är inget du behöver oroa dig för. Det är åtminstone vad jag uppfattat då jag läst om saken. Sen kan man ju undvika det bara-för-att förvisso. Better safe than sorry!

Jag är med i en grupp där de delar framsteg av autistiska människor, en var så illa däran att hon inte kunde gå. Hon dansar idag! Hon är inte fullt återställd än pga den höga mängd aluminium hon hade men att se henne dansa.. Man blir rörd!

I dagarna släpptes forskningsresultaten här: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0946672X17308763

Tilläggas bör också att de vatten som drar ut aluminium innehåller kiseldioxid i kombination med mineralsalter. Godkända vatten är FIJI, Volvic, Spritzer samt ACILIS, som är tillverkat för ändamålet.

Doser: 1 liter utspritt under dagen, dagligen, till symptomen är försvunna. Man brukar märka skillnad runt 13 veckor. Behandlingen kan fortgå till önskat resultat uppnås
Senast redigerad av Vildblom 2019-02-15 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in