2019-02-13, 11:33
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Söker ett nytt betal-/kreditkort för gemensamma köp med min sambo. Vi handlar mat, resor och större köp samt egna utgifter. Idag har vi SAS Amex Premium och har en spend på 8-12K/mån, men då vi aldrig reser med SAS och avgiften känns för hög så är vi sugna på nytt. Tidigare även haft Gold men vi använde aldrig MR-poängen, förutom när vi bytte till SAS Premium, samt kanske inte har den spenden som är ultimat för Amexs bonussystem.

Dessutom betalar vi alltid hela beloppet varje månad och delbetalar aldrig. Korten jag har idag är SEB Debit, SAS Premium och Eurocard Gold Corporate(företagskort) samt vanliga ICA-kortet.

Krav:
  • Låg kortavgift max 500 kr
  • Familjekort/Extra kort
  • Reseförsäkring
  • Helst inget valutapåslag
  • Ingen fakturaavgift/E-faktura

Kikat lite på Santander Mitt kort+, men verkar inte ha extra/tvilling kort?

Vad skulle ni rekommendera för oss?
Citera
2019-02-13, 11:52
Medlem
EthanMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Söker ett nytt betal-/kreditkort för gemensamma köp med min sambo. Vi handlar mat, resor och större köp samt egna utgifter. Idag har vi SAS Amex Premium och har en spend på 8-12K/mån, men då vi aldrig reser med SAS och avgiften känns för hög så är vi sugna på nytt. Tidigare även haft Gold men vi använde aldrig MR-poängen, förutom när vi bytte till SAS Premium, samt kanske inte har den spenden som är ultimat för Amexs bonussystem.

Dessutom betalar vi alltid hela beloppet varje månad och delbetalar aldrig. Korten jag har idag är SEB Debit, SAS Premium och Eurocard Gold Corporate(företagskort) samt vanliga ICA-kortet.

Krav:
  • Låg kortavgift max 500 kr
  • Familjekort/Extra kort
  • Reseförsäkring
  • Helst inget valutapåslag
  • Ingen fakturaavgift/E-faktura

Kikat lite på Santander Mitt kort+, men verkar inte ha extra/tvilling kort?

Vad skulle ni rekommendera för oss?

Vi kör OKQ8. Väldigt nöjd hittils. Fick till oss att det var det billigaste kortet då när vi valde. Osäker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in