2019-02-12, 18:21
Medlem
Hade varit hos nämnda veterinären för en specifik tandverk hos min katt.
Klinken försökte pracka på ett “Paket” på 2600 kr. där de tar röntgenbilder och behandlar tandsten, för att sedan behandla tanden.
Men jag var tydlig på att problemet med den specifika tanden måste åtgärdas.
Katten behandlades i kliniken en hel dag för “Paktetåtgärden” utan behandling av den problematiska tanden.
Nu måste jag först betala 2600 kr för "paketet" och sedan boka tid för det ursprungliga problemet och betala 5500 kr för behandling!

Det här är plundring.
Anlita inte Hälsinge smådjurskliniken!
Senast redigerad av Varloup 2019-02-12 kl. 18:34.
Citera
2019-02-12, 19:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Husdjur --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2019-02-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varloup
Hade varit hos nämnda veterinären för en specifik tandverk hos min katt.
Klinken försökte pracka på ett “Paket” på 2600 kr. där de tar röntgenbilder och behandlar tandsten, för att sedan behandla tanden.
Men jag var tydlig på att problemet med den specifika tanden måste åtgärdas.
Katten behandlades i kliniken en hel dag för “Paktetåtgärden” utan behandling av den problematiska tanden.
Nu måste jag först betala 2600 kr för "paketet" och sedan boka tid för det ursprungliga problemet och betala 5500 kr för behandling!

Det här är plundring.
Anlita inte Hälsinge smådjurskliniken!
Men det är väl lite såhär dom gör? Kompisens hund skadade benet. Han filmade den och man kunde se tydligt att hunden hade ont och hur den rörde sig. Ändå ville dom pracka på han paketet där "hela gruppen rehab gruppen samlas och konsulterar ang benet" vilket i sig visade sig vara 1 person som tittade i 2 minuter på hunden hur den gick. Dom ville knappt titta på filmen ens. Lika dant så ska den in o röntgas för allting men hittar inget fel ändå. Nu ville dom ta nya röntgenbilder på samma ställe fast det gjordes för 2-3 månader sedan. Även röntgen paketet inkluderad ett visst antal bilder men ändå tog man inte alla som kompisen önskade och inte på den plats kompisen ville specifikt. Det handlar om sälj sälj o sälj. Besöket efter den gången så ville dom göra precis lika dant o tror kompisen pratade med 3-4 olika innan man kunde mötas halvvägs typ. Sjukt är vad det är.
Citera
2019-02-13, 00:27
Medlem
Jofs avatar
Har en katt som veterinären vill träffa HELA dess liv, en gång per år. Tar 1600 kr för det och för att förlänga receptet. Medicinen kostar 5000 kronor.
Varför kan jag inte bara ringa om medicinen, frågar jag. Nej, jag får inte göra så säger vet. Jag måste se och undersöka katten. Tio år blir 66 tusen kronor. 20 år 132 tusen.

TS har sluppit billigt undan.
Citera
2019-02-13, 00:38
Medlem
SvartaBjorns avatar
Observera att denna tråd handlar om Hälsinge Smådjursklinik och era erfarenheter som rör detta företag.

Även viss diskussion om katters tandvård är tillåten för att kunna avgöra eventuell felbehandling av TS katt men fokus ligger på den specifika kliniken.

/Moderator
Senast redigerad av SvartaBjorn 2019-02-13 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in