2019-02-12, 11:29
Medlem
Mitch-Moons avatar
Borde det inte finnas möjlighet att kunna avsätta en moderator?
Vissa tolkar ju regelverket som fan läser bibeln och andra låter mer än uppenbart sina egna åsikter och känslor styra modereringen.
Så varför inte starta en omröstning om entledigande av en moderator, när exempelvis klagomålen på en enskild moderator i Flashback-forumet når ett visst antal?
Det finns säkert andra och bättre kriterier som kan användas för att kunna starta en omröstning, men i sak, så borde det ju stödjas av yttrandefrihetens och demokratins galjonsfigur på nätet, nämligen Flashback.org.
2019-02-12, 11:32
Medlem
Neroxxs avatar
Vad skulle då krävas i % för att få en mod avsatt då? Finns det inte risk att användare röstar bort mods enbart för att de ej gillar denna?
2019-02-12, 11:43
Medlem
I förlängningen öppnar ett sådant förfarande dörren för klanröstning och shariapoliser.
2019-02-12, 11:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Borde det inte finnas möjlighet att kunna avsätta en moderator?
Vissa tolkar ju regelverket som fan läser bibeln och andra låter mer än uppenbart sina egna åsikter och känslor styra modereringen.
Så varför inte starta en omröstning om entledigande av en moderator, när exempelvis klagomålen på en enskild moderator i Flashback-forumet når ett visst antal?
Det finns säkert andra och bättre kriterier som kan användas för att kunna starta en omröstning, men i sak, så borde det ju stödjas av yttrandefrihetens och demokratins galjonsfigur på nätet, nämligen Flashback.org.

Användare har ju inte ett skit med det att göra. det är admin som tillsätter och plockar bort moderatorer. Har du någon synpunkt på en moderator som du tycker inte modererar efter regelverket så ta det med admin.

Användare ska varken kunna tillsätta eller avsätta moderatorer, det vore genuint korkat.
2019-02-12, 11:55
Medlem
FlyingBees avatar
Nej!
2019-02-12, 11:57
Medlem
Fistkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Användare har ju inte ett skit med det att göra. det är admin som tillsätter och plockar bort moderatorer. Har du någon synpunkt på en moderator som du tycker inte modererar efter regelverket så ta det med admin.

Användare ska varken kunna tillsätta eller avsätta moderatorer, det vore genuint korkat.

Så du tycker inte heller att svenska folket skall ha någon rösträtt att tillsätta olika partier vid makten heller? Det är ju användare som använder flashback, moderatorerna försöker bara hålla ordning... Och även dom är människor som kan göra fel
2019-02-12, 12:01
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vad skulle då krävas i % för att få en mod avsatt då? Finns det inte risk att användare röstar bort mods enbart för att de ej gillar denna?
Precis, sedan hade det kunnat missbrukas på så sätt att användare som har flera konton hade röstat med alla dem.
2019-02-12, 12:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Så du tycker inte heller att svenska folket skall ha någon rösträtt att tillsätta olika partier vid makten heller? Det är ju användare som använder flashback, moderatorerna försöker bara hålla ordning... Och även dom är människor som kan göra fel

Det finns ingenting som tyder på att FB är en demokrati vad jag kan se? För övrigt så är jag för riksdagsval men mot folkomröstningar i specifika frågor. Att rösta om moderatorer känns som en folkomröstning.
Tror det är bättre att sådant tas om hand på moderatorskontoret i New York genom tex kamratfostran.
2019-02-12, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx

Precis som risken att en moderator enbart papperskorgar en tråd för att hon/han inte gillar användaren.
Senast redigerad av liviah.s 2019-02-12 kl. 12:10.
2019-02-12, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det finns ingenting som tyder på att FB är en demokrati vad jag kan se? För övrigt så är jag för riksdagsval men mot folkomröstningar i specifika frågor. Att rösta om moderatorer känns som en folkomröstning.
Tror det är bättre att sådant tas om hand på moderatorskontoret i New York genom tex kamratfostran.
Ett mellanting kunde vara en liten grupp av speciellt pålitliga "visa män" som kunde ingripa & avsätta oregerliga moderatorer (jag kan komma på ett par stycken som skulle behöva lära sig veta hut).

Jag nominerar härmed dig till "Vis man".
2019-02-12, 12:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liviah.s
Precis som risken att en moderator enbart papperskorgar en tråd för att hon/han inte gillar användaren.

Fast om så skulle vara fallet så finns det åtgärder mot detta, det finns sätt att undersöka ifall papperskorgningen skett på ett korrekt sätt eller ej, eftersom alla mods kan se vad en annan mod gjort så skulle det uppdagas rätt snabbt ifall det vore så som i ditt exempel. Denna skulle då troligen inte få fortsätta sitt uppdrag.
2019-02-12, 12:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett mellanting kunde vara en liten grupp av speciellt pålitliga "visa män" som kunde ingripa & avsätta oregerliga moderatorer (jag kan komma på ett par stycken som skulle behöva lära sig veta hut).

Jag nominerar härmed dig till "Vis man".

Visst, om du trugar så.
Men så fungerar det nog redan, Modsen är "vise män" och när de upptäcker att någon tappat det helt så upplyser de förhoppningsvis Admin i frågan.
Jag kallar det för "Lex Moderatorsbroder".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in