2019-02-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas.Hood
Jag tycker att det verkar näst intill omöjligt att hitta någon av kvinnligt kön som inte är åt det feta hållet.
Är det någon som är så pass smal så att dom är attraktiva så är dom veganer eller någon annat som är lite för extremt för mig att bortse ifrån, ålder och längd osv är mindre viktigt.

Ligger själv på 21-22 i bmi och käkar ute/hämtmat 2-5 gånger i veckan, dricker en hel del cola och sällan jag tackar nej till fika eller chips. Ägnar rätt mycket tid åt både dator och tv. Gillar att baka/laga mat också och då med grädde och smör osv. Aldrig ägt ett gymkort heller, vilket kanske gör att det tar lite extra tid att bli av med något kilo till.

Klarar jag av att hålla vikten med min diet så borde det väl finnas någon kvinna som lyckas göra det också kan jag tycka. Enda är väl att jag på senare år inte rör varken tobak eller alkohol.

Måste väl finnas en hel del forum och andra ställen att hitta folk man kan ragga på som kanske har haft lite lagom med problem så att dom lyckats hålla sig smala, eller var kan man leta efter någon attraktiv kvinna som är smal men ändå kan käka gott ibland utan att springa på gymmet...

Kanske ska tillägga att jag har koll på en hel del av diverse blodvärden osv så inga problem med hälsan vad gäller ämnesomsättning eller något annat som rör vikten!

Var bor du? Jag bor i Stockholm och här är nästan alla jag känner väldigt smala. Sällan jag ser något fetto i mina umgängeskretsar.
Citera
2019-02-12, 18:02
Medlem
Snackar ni om kvinnor som är 40+? Eller rör ni er bara i väldigt trashiga kretsar?

Som svar på frågan så kryllar det av smala singeltjejer på valfritt universitet.
Citera
2019-02-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas.Hood
Jag tycker att det verkar näst intill omöjligt att hitta någon av kvinnligt kön som inte är åt det feta hållet.
Är det någon som är så pass smal så att dom är attraktiva så är dom veganer eller någon annat som är lite för extremt för mig att bortse ifrån, ålder och längd osv är mindre viktigt.

Ligger själv på 21-22 i bmi och käkar ute/hämtmat 2-5 gånger i veckan, dricker en hel del cola och sällan jag tackar nej till fika eller chips. Ägnar rätt mycket tid åt både dator och tv. Gillar att baka/laga mat också och då med grädde och smör osv. Aldrig ägt ett gymkort heller, vilket kanske gör att det tar lite extra tid att bli av med något kilo till.

Klarar jag av att hålla vikten med min diet så borde det väl finnas någon kvinna som lyckas göra det också kan jag tycka. Enda är väl att jag på senare år inte rör varken tobak eller alkohol.

Måste väl finnas en hel del forum och andra ställen att hitta folk man kan ragga på som kanske har haft lite lagom med problem så att dom lyckats hålla sig smala, eller var kan man leta efter någon attraktiv kvinna som är smal men ändå kan käka gott ibland utan att springa på gymmet...

Kanske ska tillägga att jag har koll på en hel del av diverse blodvärden osv så inga problem med hälsan vad gäller ämnesomsättning eller något annat som rör vikten!
På Östermalm i Sthlm så finns nog de smalaste kvinnorna mest koncentrerat. Det är bara att frossa på bland alla benrangel... smaklig spis!
Citera
2019-02-13, 09:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
På Östermalm i Sthlm så finns nog de smalaste kvinnorna mest koncentrerat. Det är bara att frossa på bland alla benrangel... smaklig spis!
Jo, jag har också intrycket att i finare kvarter, som i fina villakvarteren i Malmö, så är tjejerna bra mycket smalare och snyggare. Bland husvagnarna i Staffanstorp ligger vikten högre.

Själv tycker jag de allra snyggaste smala tjejerna i Lund/Malmö alltid cyklar förbi mig i hög fart. Jag har alltid tänkt att man borde stå beredd med en cykel, spana, och sedan sätta fart efter någon bara för att fråga var hon brukar hålla hus till vardags. Men de verkar ha så bråttom.
Citera
2019-02-14, 07:37
Medlem
cece123s avatar
Tjejer brukar ofta vilja ha killar som bryr sig om vad de äter och
inte bara sitter och degar framför datorn.
Du får ändra på dig, annars förblir ditt urval rätt begränsat.
För även om det inte alltid syns på BMI:n att man lever ohälsosamt,
så syns det på hår och hud.Plufsig, glåmig hud är inte ovanligt bland
sådana som lever ett liv som TS och sådant påverkar helhetsintrycket.
Tjejer vill ha friska killar att yngla av sig med, såvida de inte är eljest själva.
Citera
2019-02-14, 12:24
Bannlyst
Då verkar det som att de finns överallt förutom hemma hos dig. Stick näsan utanför dörren så kanske du stöter på någon.

Ser du en söt(smal?) tjej på stan - prata med henne? De lär ju inte komma hem till dig och krypa upp i soffan under ditt Star Trek-maraton.
Citera
2019-02-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Du har fel. 15% är för lågt, man har syor risk för menstruationsrubbningar
Kvinnor ska ha lägst 21% för att vara hälsosamma.

Väldigt individuellt det där. Dessutom är utebliven mens inte farligt. Har aldrig träffat en tjej med över 20% BF och alla har haft mens.

Många p piller och stavar ger utebliven mens. Vill du bli gravid får du väl äta lite mer en period.
Citera
2019-02-14, 14:17
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Väldigt individuellt det där. Dessutom är utebliven mens inte farligt. Har aldrig träffat en tjej med över 20% BF och alla har haft mens.

Många p piller och stavar ger utebliven mens. Vill du bli gravid får du väl äta lite mer en period.
Jodå, det påverkar bland annat tätheten i ben (och sexlust). Inte särskilt lustfylld tillvaro. Det är skillnad mellan p-medel och för lågt kroppsfetts påverkan på kroppen.
Sen får man väl tycka att det ena eller andra är snyggare, men att det skulle vara att vara ultimat hälsosam med ett s lågt bf stämmer inte. Mäns och kvinnors kroppar går liksom inte att jämföra
Citera
2019-02-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jodå, det påverkar bland annat tätheten i ben (och sexlust). Inte särskilt lustfylld tillvaro. Det är skillnad mellan p-medel och för lågt kroppsfetts påverkan på kroppen.
Sen får man väl tycka att det ena eller andra är snyggare, men att det skulle vara att vara ultimat hälsosam med ett s lågt bf stämmer inte. Mäns och kvinnors kroppar går liksom inte att jämföra

Visst kan det påverka sexlust. Det är ju det som är hela poängen. Genom historien så var det ju självklart inte bra att slösa massa energi på att vara gravid om man ändå inte hade mat över till att föda upp det.

Men essential bf för kvinnor är 15% för kvinnor och det är ovanligt att man får några problem med 15+. Individuellt såklart.

Sen är det även skillnad beroende på hur mycket ffm man har. Mer ffm = mindre bf trots att man har lika många kilo fett.

Och är du rädd för benskörhet så se till att lyfta lite vikter då och då samt rör på dig.
Citera
2019-02-14, 14:39
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Visst kan det påverka sexlust. Det är ju det som är hela poängen. Genom historien så var det ju självklart inte bra att slösa massa energi på att vara gravid om man ändå inte hade mat över till att föda upp det.

Men essential bf för kvinnor är 15% för kvinnor och det är ovanligt att man får några problem med 15+. Individuellt såklart.

Sen är det även skillnad beroende på hur mycket ffm man har. Mer ffm = mindre bf trots att man har lika många kilo fett.

Och är du rädd för benskörhet så se till att lyfta lite vikter då och då samt rör på dig.
Det är din subjektiva åsikt. Men det är fortfarande inte hälsosamt. Att du finner det attraktivt är irrelevant.

De flesta friska kvinnor vill nu fakriskt kunna vara kåta, det är Mao viktigare för dem än att ha magrutor.

Rädd? Jag styrketränar 5 -6 dagar i veckan och har gjort så i många år.
Citera
2019-02-14, 16:21
Moderator
Nospheratus avatar
Listtrådar är inte tillåtna. Rubriksvarsinlägg i stil med "På klubbar" är därför raderat, och fortsatta dylika svar kommer belönas med varning.

//Mod
Citera
2019-02-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Har jag fel, men håller vi inte på att bevittna en extremt fetma-chock bland svenska 15-25-åriga tjejer? Jag är på stranden med mina barn på somrarna, är det ens 1 på 10 som har direkt smal midja längre? Rull-bullarna är desto fler, med extrem sockerkonsumtion och pizza/burgare flödar hullet fritt. 1 på 2 som ser direkt överviktig ut, med fläskiga lår och midja?

Kanske är extremt tjockt i just Skåne där jag bor?

Jag har märkt det också, 20-25 åriga tjejer på universitetet fler och fler både mulliga och fetma fall, och det ska trots allt vara den "intelligentare" portionen av de, som i regel också är mindre drabbade av överviktsproblem.

Sedan jag flyttade till stockholm har jag också märkt att många damer av mörkarhyade övertygelser ser ut att ha väldigt konstiga proportioner med överdrivet mycket "junk in the trunk" (lår, rumpa) trots hyffsat smala överkroppar, som att 3/4 av deras vikt sitter i området mellan knäna och midjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in