2019-02-11, 23:56
Bannlyst
Ja, gemene man idag vet vilket förfall Sverige står inför. Pensionärerna glöms bort, etniskt svenska hemlösa väljs bort för de ensamkommande och nyanlända som istället får lägenheter och förtur till det mesta som kommer omkring, vidare har egentligen välmåendet aldrig varit så ofantligt kasst hos de unga som det är idag. Bottennivåer. De flesta saknar genomgående en riktig tro, tro på något som ger de mening med sina liv, folk knegar på och tjänar sina pengar men vet egentligen att samhället knappt går mot det bättre. Frågan blir; går vi allt mer mot en tid där folk bara väljer att blunda mot det runtomkring (folk skiter i vad som händer med regeringen o.s.v. då man bara känner sig allt mer matt för att ens orka reflektera över saken) och rutinen (ekorrhjulet) handlar bara om att försörja sig själva, mot arbetet och sen hem igen. Mänskliga robotar med allt mindre medkänsla och empati men inte minst; Orken finns inte för att stå upp för landet. Stoltheten finns inte längre. Man lever i ett tänk som handlar om att det fixar sig ändå. Eller att så länge någon annan gör jobbet så behöver inte jag. Jag går till mitt trygga jobb och har det bra och det är huvudsaken. Vilken nivå av livskvalité väntar nästa generation av svenskar? Fredrik Reinfeldts "Öppna era hjärtan"- mantrat om att all invandring berikar-handlade det egentliga budskapet om; "Öppna era dörrar och glöm bort er egna identitet-ty den svenska identiteten inte är värd något längre?"?
Senast redigerad av Bodelsen 2019-02-12 kl. 00:31.
Citera
2019-02-12, 00:04
Medlem
Jag tror inte alls att gemene man delar din pessimistiska syn på framtiden.
Citera
2019-02-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodelsen
Mänskliga robotar med allt mindre medkänsla och empati. Orken finns inte för att stå upp för landet.
När du jämställer medkänsla, empati och att stå upp för landet med att sätta en grupp mot en grupp så gör du mer onytta än nytta och spär på samma gamla tänk som tagit hos hit. Ge mig ett exempel på ett land som det går bra för just nu.

Och jag håller med ovanstående: världen är på bättringsväg.
Citera
2019-02-12, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag tror inte alls att gemene man delar din pessimistiska syn på framtiden.

Förklara gärna lite närmare? Gissar att du är blodröd politiskt och jättenöjd över allt från det politiska landskapet till iskylan i samhället utanför? Går vi mot bättre tider anser du? Minskar klyftorna där ute enligt dig? Får alla lika storlekar av välfärdskakan? Det du menar? Utveckla gärna dina tankar. Ser fram emot ett intressant inlägg.
Senast redigerad av Bodelsen 2019-02-12 kl. 00:11.
Citera
2019-02-12, 00:09
Medlem
Ja, antagligen.

Gemene man är nöjd med sina 247kr i löneförhöjning, samtidigt som skatterna och avgifter höjs...
Citera
2019-02-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ja, gemene man idag vet vilket förfall Sverige står inför. Pensionärerna glöms bort, etniskt svenska hemlösa väljs bort för de ensamkommande och nyanlända som istället får lägenheter och förtur till det mesta som kommer omkring, vidare har egentligen välmåendet aldrig varit så ofantligt kasst hos de unga som det är idag. Bottennivåer. De flesta saknar genomgående en riktig tro, tro på något som ger de mening med sina liv, folk knegar på och tjänar sina pengar men vet egentligen att samhället knappt går mot det bättre. Frågan blir; går vi allt mer mot en tid där folk bara väljer att blunda mot det runtomkring (folk skiter i vad som händer med regeringen o.s.v. då man bara känner sig allt mer matt för att ens orka reflektera över saken) och rutinen (ekorrhjulet) handlar bara om att försörja sig själva, mot arbetet och sen hem igen. Mänskliga robotar med allt mindre medkänsla och empati men inte minst; Orken finns inte för att stå upp för landet. Stoltheten finns inte längre. Man lever i ett tänk som handlar om att det fixar sig ändå. Eller att så länge någon annan gör jobbet så behöver inte jag. Jag går till mitt trygga jobb och har det bra och det är huvudsaken. Vilken nivå av livskvalité väntar nästa generation av svenskar? Fredrik Reinfeldts "Öppna era hjärtan"- mantrat om att all invandring berikar-handlade uttrycket egentligen om; "Öppna era dörrar och glöm bort er egna identitet-ty den svenska identiteten inte är värd något längre?"?

Ja detta är inledningen till det inbördeskrig som en dag kommer till Sverige.
Människor åker till jobbet och sedan hem eftersom utomhus vill man inte längre vara eftersom det enda man ser och hör är massa äckliga svartskallar/negrer.

I nuläget kan man inte göra något annat än att rösta rätt eftersom skulle man göra något mot de kulturella berikarna leder det bara till fängelse.

Men när en stor del av svenska folket förlorar sina bekväma jobb och inte längre har råd att bo i rätt område, eller kanske gatan då väntar, ja då kommer det att börja ske saker, nu har allt för många svenskar det bekvämt och de kan än isolera sig mycket från mångkulturen.

Men en dag kommer vi ha samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet.
Citera
2019-02-12, 00:24
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja detta är inledningen till det inbördeskrig som en dag kommer till Sverige.
Människor åker till jobbet och sedan hem eftersom utomhus vill man inte längre vara eftersom det enda man ser och hör är massa äckliga svartskallar/negrer.

I nuläget kan man inte göra något annat än att rösta rätt eftersom skulle man göra något mot de kulturella berikarna leder det bara till fängelse.

Men när en stor del av svenska folket förlorar sina bekväma jobb och inte längre har råd att bo i rätt område, eller kanske gatan då väntar, ja då kommer det att börja ske saker, nu har allt för många svenskar det bekvämt och de kan än isolera sig mycket från mångkulturen.

Men en dag kommer vi ha samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet.

Exakt. Svenskar är bortskämda. Där ligger problemet. Så länge de är det kan de blunda för allt som sker utanför deras trygga fasad. Men som du säger, vänta bara... Samhället håller på att kappituelra redan. Dessutom har kulturberikelsen börjat komma innanför Stockholms tullar smått. En media profil blev ju rånad nyligen.. Det kommer
Citera
2019-02-12, 01:32
Medlem
ja tänker på rubriken,, och visst är det så,, systemet kallas för LIVEGEN,,,, och så vill man ha det,,jobba och göra som staten vill och inte hinna tänka själv,, demokrati,, är dold diktatur
Citera
2019-02-12, 06:29
Medlem
note-its avatar
Citat:
Förklara gärna lite närmare? Gissar att du är blodröd politiskt och jättenöjd över allt från det politiska landskapet till iskylan i samhället utanför? Går vi mot bättre tider anser du? Minskar klyftorna där ute enligt dig? Får alla lika storlekar av välfärdskakan? Det du menar? Utveckla gärna dina tankar. Ser fram emot ett intressant inlägg.
Förändringar som utveckling sker inte över en natt. Det har ingenting med politisk färg att göra. Jag ser nyfiket på vart dagens samhälle är på väg och sätter min tilltro till det.
Så kan man optimistiskt säga att somliga av oss ser på det.
Citera
2019-02-12, 07:34
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Rätt många sover och vaknar inte förens kl är 12.Resten är uppbundna via lån och andra livegna krokar.

När elen inte längre levereras, maten börjar sina på hyllorna och medicin ej längre lagras så kanske svensken vaknar.

Politikerna har lyckats att splittra befolkningen. Den homogenitet som garanterade en solidaritet är bortblåst.

De som protesterar jagas av media, etablerade politiker, kyrkan samt angiverisamhället. Tycker du "fel" ska ditt liv krossas, du ska bli av med jobbet och statuera exempel i social media. Kanske t o m fällas i en genomkorrupt domstol.

Vi går med på detta som de idioter vi är.

Har svårt att höra att folk har framtidstro...
Citera
2019-02-12, 08:32
Medlem
Emigrér mens du kan !
Citera
2019-02-12, 08:39
Medlem
Jag har det bra . Alla jag känner har det bra. Min umgängeskrets är ganska stor .
Tråkigt att du är missnöjd . Kan ingen i din närhet hjälpa dig ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in