2019-02-11, 12:43
Medlem
Typiskt när man startar en tråd får man ofta(inte alltid) några svar tidigt. Inom 10 min eller så kan man ha 5-10 svar. Detta under en tidsperiod då tråden har enligt statistik i runda slängar har 5-20 samtida läsare.

När tråden senare "gain traction" och tar sig en bit upp i "aktuella ämnen", kanske med runt 100 samtida läsare(enligt FBs uppgifter) så är svarsfrekvensen paradoxalt nog lägre.

Vad är grejen med detta?

Bonusfråga, hur funkar det med "aktuella ämnen", kommer trådar med visst besöksantal automatiskt dit, eller är det ett moderators-beslut som resulterar i att ett ämne hamnar där(givet att det kritiska besöksantalet är uppnått vill säga)?
Citera
2019-02-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Typiskt när man startar en tråd får man ofta(inte alltid) några svar tidigt. Inom 10 min eller så kan man ha 5-10 svar. Detta under en tidsperiod då tråden har enligt statistik i runda slängar har 5-20 samtida läsare.

När tråden senare "gain traction" och tar sig en bit upp i "aktuella ämnen", kanske med runt 100 samtida läsare(enligt FBs uppgifter) så är svarsfrekvensen paradoxalt nog lägre.

Vad är grejen med detta?

Bonusfråga, hur funkar det med "aktuella ämnen", kommer trådar med visst besöksantal automatiskt dit, eller är det ett moderators-beslut som resulterar i att ett ämne hamnar där(givet att det kritiska besöksantalet är uppnått vill säga)?

Svarsfrekvensen minskar då svaren redan kommit.?
Citera
2019-02-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagarenidiot
Svarsfrekvensen minskar då svaren redan kommit.?

Valid point! Kanske har underskattat den faktorn..
Citera
2019-02-11, 13:06
Medlem
Nu utgår jag från mig själv här.

Jag klickar ytterst sällan på något annat än "nya ämnen". Det händer att jag klickar in mig på "nya inlägg", men det är sällan och lika ofta är det ett felklick. "Aktuella ämnen" använder jag i stort sett aldrig.

Alla är säkert inte som jag. Jag vet att aktuella ämnen har sina fans, men jag skulle tro att de flesta är som jag när det gäller nya inlägg. Det är det som är problemet med att kasta trådar för att det redan finns trådar. Sannolikheten att ens få ett svar är väsentligt lägre, och att få en diskussion att blossa upp på nytt är mer eller mindre omöjligt i en inaktiv tråd.
Citera
2019-02-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Nu utgår jag från mig själv här.

Jag klickar ytterst sällan på något annat än "nya ämnen". Det händer att jag klickar in mig på "nya inlägg", men det är sällan och lika ofta är det ett felklick. "Aktuella ämnen" använder jag i stort sett aldrig.

Alla är säkert inte som jag. Jag vet att aktuella ämnen har sina fans, men jag skulle tro att de flesta är som jag när det gäller nya inlägg. Det är det som är problemet med att kasta trådar för att det redan finns trådar. Sannolikheten att ens få ett svar är väsentligt lägre, och att få en diskussion att blossa upp på nytt är mer eller mindre omöjligt i en inaktiv tråd.

Valid point as Well! Jag är aktiv på ett annat forum där uppmaningen är precis den motsatta vad gäller trådstarter..

Där vill man att ämnen hellre diskuteras i nystartade trådar om det inte redan finns en aktuell. Att fortsätta i en inaktiv(gammal) tråd är lite "no no", på samma sätt som det omvända förhållandet gäller här.
Citera
2019-02-11, 13:53
Medlem
Tycker att Heta ämnen var den bästa sidan innan den försvann. Dvs de mest populära ämnena för tillfället. Snabba och roliga svar. Mycket humor, heta diskussioner och dagsaktuella ämnen. Som det nu är så känns det lite segare och sidan Aktuella ämnen lever inte upp till sitt namn då många ämnen känns lite gamla och inte har några färska svar.
Citera
2019-02-11, 15:08
Medlem
Citat:

Vad är grejen med detta?

Siffrorna om antal läsare uppdateras inte i realtid. Har dock ingen aning om hur ofta detta sker.
Citera
2019-02-11, 16:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Vad är grejen med detta?

Trådarna hamnar på Aktuella Ämnen utifrån användaraktivitet. Om någon av dessa trådar baseras på en nyhet kan moderatorerna markera den som en sådan och då hamnar de i en egen grupp på den sidan under Nyheter.
Citera
2019-02-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Trådarna hamnar på Aktuella Ämnen utifrån användaraktivitet. Om någon av dessa trådar baseras på en nyhet kan moderatorerna markera den som en sådan och då hamnar de i en egen grupp på den sidan under Nyheter.

Uppfattat, intressant att veta hur det ligger till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in