2019-02-13, 06:30
Medlem
Panzarphungens avatar
Jobb: Samma sen 35 år. (Tekniskt)
Partner: Ingen fast, 2 vuxna barn och barnbarn...
Diagnos: Ingen alls, men är sk "INTJ" enligt MBi.(Upplever ofta omgivningen som trögfattad angående självklara saker)
Psykisk ohälsa: Nej.
Fungerande i övrigt: Vill jag absolut påstå.
Varför jag söker mig till Flashback: Mycket pga att få läsa om händelserna utan statligt filter, men man får gallra kraftigt + att alla dom trådarna efter ett tag börjar trampa vatten, kolla bara på den tragiska tråden om travfånen där det började tjafsas i sidovis om arvsordningen iom att han mördat sina barn innan han gjorde världen en välgärning med sig själv..ORKA....
Sen brukar jag ta en koll på sidan "nya inlägg", ibland är där något intressant.
Citera
2019-02-13, 08:52
Vackertjej varför skulle man inte hänga på flashback bara för att man är en normalt funtad människa?
Det är Sveriges största internetforum med diskussionsämnen rörande allt på jorden typ.

Jag har fast jobb i en bransch med hög efterfrågan, har partner, ingen psykisk ohälsa, bostadsrätt mm.
Citera
2019-02-13, 09:15
Medlem
Byxfuckers avatar
Jag lider/har lidit av psykisk ohälsa, men har ett välfungerande liv.
Jobb, sambo, lägenhet, hobbies och vänner.

Majoriteten av människor upplever någon gång under sitt liv psykisk obalans av en jävla massa olika anledningar.

Eftersom Flashback är ett så stort forum så innefattas nog alla typer av människor i skaran av användare här.

Trådstarten är rätt döfödd, du har lika gärna kunnat skriva: "lider många av psykisk ohälsa?"
Citera
2019-02-13, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Finns det fungerande personer här på Flashback som har fungerande liv med jobb, partner, vänner och balanserat sinne och bra värderingar (hatar inte kvinnor och invandrare)?
Vad söker isf du här på Flashback?
Hur ofta ”hänger” du här?
Beter du dig mer aggressivt här eller håller du en ”god ton”?
Påverkar Flashback dig på något sätt?
Enligt de flesta, så har de en akademisk utbildning, ett bra arbete, minst en miljon i årslön, bor utomlands o har fin familj. Hur det ser ut i verkligheten vet vi nog inte riktigt då de flesta är anonyma. Majoriteten är Sd'are eller ännu mer högerlagda med grova rasistiska inlägg, inte sällan sexistiska heller.

Själv var det omöjligt att hålla mig anonym här efter en grej, bytte i.o.f. konto, men det räcker med att skriva vilka mediciner man tar eller vilka intressen man har, så blev det outat också.

Själv är jag inte särskilt intresserad av invandring längre, men har säkert skrivit "neger" nån gång. Jag är dessutom sjukpensionär, saknar utbildning, bor i hyresrätt, inte särskilt gott om pengar o för tillfället ingen ens en flickvän.

Men jag hänger här, är mest intresserad av det senaste på brottsfronten o hänger i vetenskapsdelen. Försöker att hålla god ton, onödigt att bli osams med folk.

Men ja, psykisk ohälsa var det ja...
Citera
2019-02-13, 13:24
Medlem
människor med psykisk ohälsa märks av mer på forumet eftersom de ofta har mer tid till att göra inlägg än en fullt frisk arbetande person med barn som ska på hockeyträning.
Citera
2019-02-13, 16:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
människor med psykisk ohälsa märks av mer på forumet eftersom de ofta har mer tid till att göra inlägg än en fullt frisk arbetande person med barn som ska på hockeyträning.
Helt klart en viktig poäng.

En annan sak är att det kanske helt enkelt är som så att landet består av trasiga, arga och hatiska människor och att man inte riktigt visste om det förrän så många började samlas på samma plats.
Det är lite som att det verkar som att var och varannan har dyslexi, när det som i själva verket har hänt är att man helt plötsligt blir varse om utsträckningen eftersom så mycket kommunikation idag är skriftlig.

Det man trodde var ganska isolerade händelser visar sig vara ganska vanliga, när man helt plötsligt får en överblick.
Citera
2019-02-13, 16:32
Medlem
[quote=Vackertjej|66710489]Finns det fungerande personer här på Flashback som har fungerande liv med jobb, partner, vänner och balanserat sinne och bra värderingar (hatar inte kvinnor och invandrare)?
Påverkar Flashback dig på något sätt?[/QUOTE

Många män med problem, kvinnohatet florerar vilt!
Citera
2019-02-14, 21:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Finns det fungerande personer här på Flashback som har fungerande liv med jobb, partner, vänner och balanserat sinne och bra värderingar (hatar inte kvinnor och invandrare)?

Det kan skilja på deltagarna i olika underforum, ser FB som ett stort hus med många rum. Tråden låg först i köket, dit in går jag bara ibland. Ner i källaren går jag aldrig. Som någon skrev ovan, en förklaring till din upplevelse av en hög andel med psykisk ohälsa är nog beroende av vilka rum du går in i. Och att folk med psykisk ohälsa i fler fall inte jobbar och har mer tid att vara här. Annars finns alla sorter.

Tycker det är ett förträffligt forum med nyheter, tips, humor, intressanta tankar och resonemang. Det finns en tråd om det mesta och efter annan media kan jag gå hit för en analys av nyheterna. Har kommit att gilla många skribenter.

Har ingen diagnos, är balanserad, är många gånger fed up men hatar inte. Har familj och jobb.
Heder åt dig som svarat varje skribent.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-02-14 kl. 21:58.
Citera
2019-02-15, 14:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jag hänger här mestadels av gammal vana, läst på Flashback sedan -03 och skrivit sedan -06. Skapat många fina "vänskapsband" här i den mån det går online och majoriteten av de personerna har liksom jag diagnoser eller en historia utav psykisk ohälsa. Har hjälpt mig själv att få prata av mig med andra personer i samma sits, och min tråd om Asperger har hjälpt mig att få förståelse för hur andra med samma diagnos upplever AS, samtidigt som man fått onlinevänner den vägen.

Anser själv att jag inte skriver aggressivt eller provocerande. Försöker allt som oftast att hålla en god ton och respektera de jag diskuterar med och debatterar mot. Ser ingen anledning i att kasta fula ord på meningsmotståndare. Man blir ju bättre bemött i andra trådar om man håller en bra ton och inte ägnar sig åt pajkastning.

På det hela taget är Flashback för min del ett bra forum att ventilera ut åsikter man har, snacka med likasinnade om mina specialintressen och så vidare. Vi med Asperger har ju lite svårt med den sociala biten och där hjälper det skrivna ordet att framföra det man vill säga. Sen är det lättare att kommunicera i text jämfört med muntligt där man måste ha ögonkontakt och läsa av en massa oskrivna regler och koder för att det inte ska bli konstig stämning.
Citera
2019-02-15, 16:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Tycker du illa om det klientelet? ( Finns det "bara" människor med diagnoser och psykisk ohälsa här inne)
Tycker du inte om sådana personer eller diagnostiserar du allt och alla under vad du anser vara psykisk ohälsa och diagnos.
Jag anar ett visst hat mot just det klienteret från dig eftersom du undrar om det " bara" finns sådana här inne.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-02-15 kl. 16:31.
Citera
2019-02-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzarphungen
Jobb: Samma sen 35 år. (Tekniskt)
Partner: Ingen fast, 2 vuxna barn och barnbarn...
Diagnos: Ingen alls, men är sk "INTJ" enligt MBi.(Upplever ofta omgivningen som trögfattad angående självklara saker)
Psykisk ohälsa: Nej.
Fungerande i övrigt: Vill jag absolut påstå.
Varför jag söker mig till Flashback: Mycket pga att få läsa om händelserna utan statligt filter, men man får gallra kraftigt + att alla dom trådarna efter ett tag börjar trampa vatten, kolla bara på den tragiska tråden om travfånen där det började tjafsas i sidovis om arvsordningen iom att han mördat sina barn innan han gjorde världen en välgärning med sig själv..ORKA....
Sen brukar jag ta en koll på sidan "nya inlägg", ibland är där något intressant.
Tack för bra och utförligt svar!

Hur ofta läser du på fb?
Citera
2019-02-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tycker du illa om det klientelet? ( Finns det "bara" människor med diagnoser och psykisk ohälsa här inne)
Tycker du inte om sådana personer eller diagnostiserar du allt och alla under vad du anser vara psykisk ohälsa och diagnos.
Jag anar ett visst hat mot just det klienteret från dig eftersom du undrar om det " bara" finns sådana här inne.
Nä, jag tycker bara illa om otrevliga personer. Skriver bara så det tycks trigga många och få igång mer intressanta diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in