Citat:
Ursprungligen postat av
Lunes
Till att börja med, varför finns 1.09. Narkotikahandel då den redan inbegrips av 1.01. Reklam och annonsering?
Sedan, varför tillåter inte flashback försäljning? En försäljningstråd alternativt en försäljningstråd för respektive forumdel hade inte varit ivägen för diskussioner på forumet.
När det kommer till 1.09, hade det varit olagligt för flashback att tillåta sådan handel på forumet? Hade flashback begått ett brott om de tillät illegal handel?
Angående narkotikahandel så har du redan fått svar på att det är olagligt.
Men du kan faktiskt annonsera på Flashback. Det finns många som gör det. Men då får du betala för annonsplatsen. Det är så forumet tjänar pengar. Utan dessa inkomster skulle forumet inte existera.
Flashback är ett diskussionsforum. Om någon vill köpa eller sälja saker finns ju trots allt lämpligare platser, t.ex. Blocket eller Tradera. Är det inte bättre om försäljning sker där och diskussioner här?
Fördelen för den som vill sälja sitt skit genom att bombardera trådar och spamma PM till varenda stackare de kan finna förstår jag. Men för oss andra finns bara nackdelar. Jag skulle själv bli vansinnigt irriterad och sannolikt lämna forumet. Jag utgår ifrån att väldigt många andra, sannolikt de allra flesta, skulle agera precis likadant. Att bli av med läsare och skribenter är rimligen inget forumet strävar efter.