Citat:
Ursprungligen postat av
bluuevelvet
Som frågan lyder, hur är det att jobba på en larmcentral? Jag har nämligen haft svårt att hitta jobb nu när jag är arbetslös igen, just för att jag inte kan ta mig an allting. Jag har social ångest, kanske inte till den absolut grovaste formen, men jag har det. Samt har jag skadat min rygg. Känner inte att jag hade klarat av att jobba som säljare, hemtjänst eller i en butik.
Att jobba på en larmcentral kom upp när jag fick tipset från en familjemedlem och just nu är jobbet öppet för ansökan. Hade det kanske varit något för nån med social ångest? Eller är det rena mardrömmen?
En bonus fråga:
Några tips för jobb för människor med social ångest?

På en larmcentral jobbar du inte ensam, du sitter i en lokal med ett antal andra människor och det pågår hela tiden verksamhet runt om dig som du inte har koll på. Det är ett sorl av samtal som du hör, där det bara är dina kollegers röster som du hör. På en larmcentral så är det en hel del socialt samarbete som krävs med dina kolleger, när det händer något särskilt.
Och även om att det mesta av sociala kontakterna sker via telefon, så är det inte bara inkommande samtal, du måste själv göra en mängd utgående samtal till personer, som du inte har en aning om vem det är eller hur de kommer att reagera.
Men bevakningsbranschen är kanske något för dig, särskilt om du inte har något emot att jobba nätter. Börja som väktare och jobba dig vidare därifrån eller varför inte parkeringsövervakning.