2019-02-08, 10:54
Medlem
OT raderat, tråden handlar om kristna och muslimer som hatar araber //Mod
Citera
2019-02-08, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Inte ovanligt idag att hata araber, men jag tycker det är så konstigt att muslimer och kristna kan prata illa om araber speciellt när profeterna de dyrkar är araber.

Har stött på flera muslimer från bland annat balkanländer som hatar araber.
Kristna behöver vi inte ens nämna vilka länder de kommer ifrån som hatar araber.

OBS! Jag säger inte att alla kristna och muslimer hatar araber utan syftar endast på de som gör det.

Tänker jag fel när jag argumenterar och säger att deras profeter är själva araber, hur kan du prata illa om sånt folk?

Jag har hört talas om att även araber kan vara kristna. Vad händer med ditt inägg då?
Citera
2019-02-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jag har hört talas om att även araber kan vara kristna. Vad händer med ditt inägg då?

Nu handlar det om folkgrupper som inte är araber. Vore ganska konstigt om araber hatade araber.
Citera
2019-02-10, 14:46
Medlem
Ruskigbusss avatar
Ok, det verkar som läsförståelsen är ganska minimal här.

Tråden handlar INTE om
- Forntida egyptiers hudfärg, ras eller skostorlek
- Indonesiens katoliker
- Jesus hudfärg eller vilken judisk sekt han tillhörde

Tråden handlar om hurvida kristna och icke-arabiska muslimer kan tycka illa om araber (muslimer eller inte).

OT raderad. De som vill piska sina speciella käpphästar ombeds göra det i rätt tråd.

Upprepat OT kan leda till varningar.

/Mod
Citera
2019-02-12, 22:25
Avslutad
Citat:
Nu handlar det om folkgrupper som inte är araber. Vore ganska konstigt om araber hatade araber.

Jag ville väl mest markera mot att TS verkar utesluta att även araber är kristna. Och ateister. Vad som helst. Som alla andra.
Citera
2019-02-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jag ville väl mest markera mot att TS verkar utesluta att även araber är kristna. Och ateister. Vad som helst. Som alla andra.

Det är jag som är TS, men jag tror du har missuppfattat vad jag efterfrågar eller så misstolkar jag dig helt fel. Självklart finns det araber som är ateister.
Det jag undrar är hur andra (annat folk än araber) som är kristna eller muslimer tänker när de säger att de hatar araber? Detta pga att deras profet/person de dyrkar är ursprungligen arab.
Citera
2019-02-16, 23:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Inte ovanligt idag att hata araber, men jag tycker det är så konstigt att muslimer och kristna kan prata illa om araber speciellt när profeterna de dyrkar är araber.

Vilken kristen "profet" menar du var arab? Deh helige Augustinus var iofs berber, men det är inte riktigt samma sak.
Citera
2019-02-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilken kristen "profet" menar du var arab? Deh helige Augustinus var iofs berber, men det är inte riktigt samma sak.

Jesus. hans härkomst är från dagens mellanöstern. My bad att kanske kalla honom arab.
Citera
2019-02-23, 11:38
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Jesus. hans härkomst är från dagens mellanöstern. My bad att kanske kalla honom arab.
Ja, varför kallar du honom en arab, av hat eller för att provocera? Jesus var i alla fall ingen arab för araber kommer inte från Levanten. Grattis, nu har du lärt dig ett nytt ord.

Kristna har all anledning att ogilla araber, ett stråtrövande folk där en av dom, en massmördande pedofil, totade ihop en "religion" för att använda som ursäkt för att förslava folk, våldta, mörda och stjäla. Han fick ihop, kanske efter många våldtäkter och mord, nästan alla araber till sin "religion" och dessa gjorde precis som deras förslavare och attackerade kristna över hela världen. Så självklart finns det skäl att hata araber, de är synonyma med pedofili, massmord, våldtäkter och röveri.
Citera
2019-02-23, 12:11
Medlem
Sluta skymfa Jesus genom att kalla han för Jude, Arab, etc..

John 18:36

Kalla inte heller Jesus för Gud..

Matthew 26:39.

Och muslimer måste förstå att Jesus faktiskt dog och ej det motsatta enligt Koranen, som dessutom emotsäger sig själv enligt nedan Suras, och varför det skedde.

Matthew 27:32-56 och John 3:16-17 och Quran 3:3, 4:157 och 6:115.
Senast redigerad av FakYuToo 2019-02-23 kl. 12:20.
Citera
2019-02-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Ja, varför kallar du honom en arab, av hat eller för att provocera? Jesus var i alla fall ingen arab för araber kommer inte från Levanten. Grattis, nu har du lärt dig ett nytt ord.

Kristna har all anledning att ogilla araber, ett stråtrövande folk där en av dom, en massmördande pedofil, totade ihop en "religion" för att använda som ursäkt för att förslava folk, våldta, mörda och stjäla. Han fick ihop, kanske efter många våldtäkter och mord, nästan alla araber till sin "religion" och dessa gjorde precis som deras förslavare och attackerade kristna över hela världen. Så självklart finns det skäl att hata araber, de är synonyma med pedofili, massmord, våldtäkter och röveri.

Bortsett från din okunniga och ointelligenta syn på en profet eller en religion. Där du drar slutsatser från vad människor säger och tar till dig det och tror på det. Lite som att läsa en rubrik i aftonbladet och börja dra slutsatser.

Dåtidens Levanten är nutidens arabländer bl. a. därav säger jag att Jesus var Arab, vilket stämmer med nutidens geografi.
Se vad jag gjorde där, skilja mellan dåtid och nutid. Där lärde du dig något nytt idag.
Citera
2019-03-15, 13:51
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Bortsett från din okunniga och ointelligenta syn på en profet eller en religion. Där du drar slutsatser från vad människor säger och tar till dig det och tror på det. Lite som att läsa en rubrik i aftonbladet och börja dra slutsatser.

Dåtidens Levanten är nutidens arabländer bl. a. därav säger jag att Jesus var Arab, vilket stämmer med nutidens geografi.
Se vad jag gjorde där, skilja mellan dåtid och nutid. Där lärde du dig något nytt idag.
Hitte-på-idioten slår till igen. Bara för att du tror att du vet en sak så behöver den inte ha med verkligheten att göra.

Levanten har ALDRIG varit Saudi, UAE, Oman eller Yemen och det är framförallt där araberna kommer ifrån. Bara för att du hatar Jesus så betyder det inte att du har rätt att sprida lögner och förtal.

Du är ARAB enligt mig och jag har rätt för jag är som du som tror att min hjärna är bäst och behöver inte verklig fakta för att ha rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in