2005-01-15, 14:37
Medlem
dhimmis avatar
Antagligen pojkvännen, hans historia känns lite väl konstlad.
Fått fel nyckel....

Från DN Lördag 15 jan

"Inga spår efter försvunnen kvinna

Polisen har fortfarande inga spår efter den kvinna i 20-årsåldern som försvann från en nyårsfest i Rörvik, söder om småländska Sävsjö.

- Försvinnandet ägde rum någon gång mellan 01 och 03 på natten, säger Bengt Netterström, länsvakthavande befäl i Jönköping till TT.

Kvinnan hade då gått till sin systers lägenhet tillsammans med sin pojkvän för att övernatta där. Eftersom de hade fått med sig fel nyckel tog mannen sig tillbaka till festen för att hämta rätt nyckel.

- När han återvände till lägenheten var hon spårlöst försvunnen, säger Bengt Netterström.

Ett tiotal hundpatruller har sökt efter kvinnan i området som består av tät skog och flera vattendrag. Den organiserade eftersökningen med hund är avslutad och har inte gett något resultat. Men poliser är beredda att söka av ett område så fort de får in tips från allmänheten.

Man fortsätter också att förhöra ett 70-tal ungdomar som var med på festen.
Citera
2005-01-15, 18:26
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Antagligen pojkvännen, hans historia känns lite väl konstlad.
Fått fel nyckel....

Tror inte det. Den historien kollar man lätt upp med den som hade den rätta nyckeln (systern antagligen). Om inte systern bekräftat att han faktiskt hade kommit tillbaka med fel nyckel så hade han nog suttit häktad vid det här laget.
Citera
2005-01-15, 18:30
Moderator
impieteers avatar
Som GW hade sagt: Det är nästan alltid pojkvännen.

Han kanske tog fel nyckel av misstag för att kunna få en historia?
Citera
2005-01-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Inte omöjligt alls, faktiskt.
Hur som helst nånstans måste hon ju vara, om hon inte blivit uppslukad av Jorden. Eftersoim hon vara påverkad när hon försvann, så borde hon dykt upp vid det här laget om hon hade försvunnit frivilligt.
Att hon blivit utsatt för ett grovt brott håller jag för ganska troligt. Vi får se om snuten lyckas nosa upp något....
Citera
2005-01-28, 10:45
Medlem
Dreamons avatar
Mjo fallet var ju uppe på Efterlyst igår. Där visades videofilmer och foton på tjejen och hennes kille. Var det bara jag som tyckte hennes kille såg ut som en steoridpundare? Finnig i hela huvet och duktigt uppumpad. Sätter 100 spänn på att han gjort det. Det där med nyckeln är nog bara blähä. Tror han tog henne i bilen och sen "gick" tillbaks till festen och hämtade den där nyckeln. Dem började nog bråka och han fick spel eller nåt. Troligtvis så flirtade hon väl mycket med någon annan kille eller nåt.
Citera
2005-01-29, 16:07
Medlem
Momo Hästhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamon
Mjo fallet var ju uppe på Efterlyst igår. Där visades videofilmer och foton på tjejen och hennes kille. Var det bara jag som tyckte hennes kille såg ut som en steoridpundare? Finnig i hela huvet och duktigt uppumpad. Sätter 100 spänn på att han gjort det. Det där med nyckeln är nog bara blähä. Tror han tog henne i bilen och sen "gick" tillbaks till festen och hämtade den där nyckeln. Dem började nog bråka och han fick spel eller nåt. Troligtvis så flirtade hon väl mycket med någon annan kille eller nåt.

Tror precis som du. Tror snuten lägger ut en fälla här. De får pojkvännen att tro att han inte är misstänkt och väntar bara på att han begår ett misstag. Jag sätter också en hundring

Det som talar emot det är att pojkvännens allt annat än fagra plyte visades upp. Är väl inte så värst vanligt att lägga ut bilder på ev misstänkta? Har för mej att det dröjde innan Knutby-pastorns bild lades ut, trots att han inte hade gjotr nåt...
Citera
2005-02-11, 21:21
Medlem
johnny-62s avatar
En Häktad..

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64627023_852__,00.html
Citera
2005-02-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64627023_852__,00.html

Hur stor är sannolikheten att den häktade är självaste pojkvännen ?
Citera
2005-02-13, 14:15
Medlem
proktologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Hur stor är sannolikheten att den häktade är självaste pojkvännen ?

ganska stor, eller hur?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,602757,00.html
Citera
2005-07-04, 19:13
Medlem
johnny-62s avatar
Vi tror att det är Therese

verkar ju vara den här tjejen dom hittat enligt tv4 nyherna nu i kväll.
Bara vänta och se om han blir anhållen igen då pojkvännen..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,668185,00.html
Citera
2005-07-04, 20:10
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Jag tror att det är du, annars skulle du inte vara så pigg på att fokusera på han!
Citera
2005-07-04, 20:13
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Jag tror att det är du, annars skulle du inte vara så pigg på att fokusera på han!

Tja, jag är ju uppväxt i närheten och kan trakterna, så....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in