2019-02-06, 12:58
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/oRrldg/merlissa-19-rot-ifran-mot-busschaufforens-rasism

En invandrare i måndags hade svårt att betala på en buss i Trollhättan pga språkproblem. Han ville betala kontant när bussen bara tog kort. Då kallade chauffören honom för jävla parasit. 19-åriga Melissa som sa ifrån mot chaufförens rasism hyllas nu av Aftonbladet som svensk hjälte.

Vad säger ni om historien?
Citera
2019-02-06, 13:02
Medlem
YP4XQs avatar
Vägrar att klicka på länken till Aftonludret.

Men helt rätt av busschauffören, bara ge på parasiterna och låt dem höra det. Och använd de stora massmedierna till att ge publicitet om det så fler kanske funderar på chaufförens ord och det tänds en liten lampa i skallen på blinda-döva.
Citera
2019-02-06, 13:04
Medlem
Fetimajns avatar
Det gör honom väl inte till parasit, möjligen lite efterbliven.
Citera
2019-02-06, 13:05
Medlem
Hedemora86s avatar
Vart är det rasistiska?

Om jag går in på ICA och ska snatta saker för att jag inte kan betala, ska jag då ta det som ett rasistiskt angrepp om någon påtalar att man måste betala för sig, annars parasiterar man?

Helt sinnes att det ska vara rasistiskt att påstå att parasit är något negativt.
Citera
2019-02-06, 13:17
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedemora86
Vart är det rasistiska?

Om jag går in på ICA och ska snatta saker för att jag inte kan betala, ska jag då ta det som ett rasistiskt angrepp om någon påtalar att man måste betala för sig, annars parasiterar man?

Helt sinnes att det ska vara rasistiskt att påstå att parasit är något negativt.

Det är en invandrare, du får ej kalla dom idiot, parasit, snyltare, efterbliven osv då är man rasist.
Citera
2019-02-06, 13:21
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Så klart det ska blåsas upp till något form av hjältedåd mot rasism också . Helt rätt av busschaffören man kan föreställa sig hur han ofta dras med just parasiter . Bra han lättade på trycket denna gång .
Citera
2019-02-06, 13:22
Medlem
Svea.Folks avatar
Vet man om snubben går på bidrag? Då är han de facto en parasit. Förstår inte varför han lät den ev.parasiten åka med.
Citera
2019-02-06, 13:23
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/oRrldg/merlissa-19-rot-ifran-mot-busschaufforens-rasism

En invandrare i måndags hade svårt att betala på en buss i Trollhättan pga språkproblem. Han ville betala kontant när bussen bara tog kort. Då kallade chauffören honom för jävla parasit. 19-åriga Melissa som sa ifrån mot chaufförens rasism hyllas nu av Aftonbladet som svensk hjälte.

Vad säger ni om historien?

Hade Merlissa reagerat likadant om det istället hade handlat om en etnisk svensk hemlös? Och hade Aftonbladet skrivit om det?
Citera
2019-02-06, 13:32
Medlem
Nu är ju Melissa en arab och inte en etnisk svensk som stod upp för parciten. Jackpot för Aftonbladet.
Citera
2019-02-06, 13:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedemora86
Vart är det rasistiska?
Busschaffisen sa att han skulle åka hem till sitt hemland. Det kan jag tycka är rätt rasistiskt. Efterblivna busschaufförer har det dock funnits Sedan jag började åka buss själv på 1980-talet. Så det är knappast något nytt. Normalt fungerande människor nedvärderar sig inte till att köra bussar.
Citera
2019-02-06, 13:36
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag åker buss en del, (mellan städer) och jag reagerar ofta på att om det är en invandrar chaufför, så släpper han gärna på araber som "inte kan betala" medan han knappt kollar på biljetten som jag visar upp.
Det retar mig något enormt.

Är det däremot en svensk chaufför så är chanserna små att dom ska vara "lite shyssta" om jag så skulle komma blåslagen och knivhuggen och säga att jag blivit rånad så hade vart Nej! Du måste betala som alla andra!
Citera
2019-02-06, 13:38
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Slutkläm; chaufförer och dom flesta resenärer är ett jävla pack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in