2019-02-05, 22:39
Medlem
seaworthys avatar
Forumdelen ”Barn och familj” behöver åtgärdas. Det känns som om nästan varje trådstart nu för tiden är rent trollande. Jag gissar att det är samma person som skapar upp många av trådarna.

Synd på ett kul forum där det brukade vara intressanta trådar.
Citera
2019-02-05, 22:40
Medlem
Fetimajns avatar
Åtgärdas hur?
Citera
2019-02-05, 23:32
Moderator
Ancistruss avatar
Visst. Och vad föreslår du för åtgärder?
Citera
2019-02-06, 07:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Forumdelen ”Barn och familj” behöver åtgärdas. Det känns som om nästan varje trådstart nu för tiden är rent trollande. Jag gissar att det är samma person som skapar upp många av trådarna.

Jag antar att du rapporterat alla trådstarter du tycker bryter mot reglerna?

Vad är det som behöver åtgärdas och hur?
Citera
2019-02-06, 07:17
Medlem
Neroxxs avatar
Är inte mot reglerna att trolla sålänge det följer forumets regler. Det kan ju fortfarande bli intressanta diskussioner av att någon trollar. Är frågeställningen vettig nog så finns det ett underlag för att det ska kunna fungera. Däremot så är det en del hel del som är rätt undermåligt, dessa är bara att rp'a och hoppas det städas bort.
Citera
2019-02-06, 08:35
Medlem
Jag brukar inte hålla till i den delen, men du får rapportera inlägg för 0.03 Trams. Kolla om det är samma användarnamn på de som skapar trådar. Är det inte det får du själv vara försiktig så att du inte öppet på forumet bryter mot regel 1.06 Användarens anonymitet, utan rapporterar i så fall för misstanke om 1.07 Missbruk av alternativa konton.
Citera
2019-02-06, 09:10
Medlem
seaworthys avatar
Rapporterar ideligen men det händer väl inte så mycket där. Självklart förstår att jag det är svårt att åtgärda, men forumet borde väl ha någon slags självbevarelsedrift.

Man skulle väl kunna tänka sig att man ökar modereringen under en viss tid så att trollen tröttnar. Diskussionsunderlaget i dom här trådarna är obefintligt.
Citera
2019-02-06, 13:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Rapporterar ideligen men det händer väl inte så mycket där. Självklart förstår att jag det är svårt att åtgärda, men forumet borde väl ha någon slags självbevarelsedrift.

Man skulle väl kunna tänka sig att man ökar modereringen under en viss tid så att trollen tröttnar. Diskussionsunderlaget i dom här trådarna är obefintligt.

Har du rapporterat och det inte hänt något så är det inga regelbrott. Att trolla är som sagt inte mot reglerna på något sätt.

Hur menar du att modereringen ska öka mot något som inte bryter mot någon regel? Din åsikt att diskussionsunderlag saknas är ju just bara din egen åsikt.

Kan du inte ge exempel på trådar där diskussionsunderlag saknas så att vi andra kan göra oss en uppfattning?
Citera
2019-02-06, 13:39
Medlem
najass avatar
Citat:

Du har rapporterat ett (1) inlägg i Barn och Familj, och det var i mars 2018.
Citera
2019-02-06, 13:40
Medlem
najass avatar
Forumförslag --> Flashback
/Moderator
Citera
2019-02-06, 14:41
Moderator
blomvattnares avatar
Förutom att rapportera inlägg man anser innehåller regelbrott så kan man ju själv bidra till att delforumet blir bättre genom att inte låta sig dras med i tramstrådar. Ser man att det är en tramstråd så kan man ju helt enkelt surfa vidare till mer intressanta trådar.
Citera
2019-02-06, 18:04
Bannlyst
Citat:

Det ena utesluter väl inte det andra? Eller menar du "där det bara brukade vara intressanta trådar"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in