2019-02-13, 14:41
Medlem
RadioDDR1s avatar
Härligt att de släppte ut honom igen. Han är inte klar än. Är det så man ska tolka det?
Citera
2019-02-13, 15:50
Medlem
quggels avatar
Han var tydligen "känd sedan tidigare av polisen" har jag för mig att jag läste någonstans. Om så är fallet kanske någon har en teori om vem det kan vara?
Citera
2019-02-13, 16:03
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Serieofredare härjar i Uppsala, vintern 18/19. Ger sig på unga kvinnor trots vittnen

/ Moderator
Citera
2019-02-13, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Ja det är fan inte klokt hur folk håller på. Så här skrev hon:

"Maria Berg Betänk att den person som utför dessa övergrepp är någon som du kanske känner. Det är någons barn, någons familjemedlem och någons vän. Personen är sannolikt inte den stereotypa "fula gubben" som vi gärna inbillar oss. De flesta känner någon som har blivit utsatt för sexuella övergrepp, men få verkar känna någon som begår övergrepp. Hur nu detta är möjligt."

Jag frågar mig bara: OCH?! Hade någon jag känner gjort såna här sjuka saker hade jag bett den dragit åt helvete så jävla hårt så det finns inte. Gäller faktiskt alla typer av sexuella övergrepp.

Hade det varit en närstående, typ i min familj eller om jag hade en son i tonåren hade jag kanske klippt kontakten helt, alternativt om det var ens barn som betett sig så dåligt förmodligen glidit in i en slags depression och velat gömma mig för hela världen. Inte fan hade jag blivit glad och jag skulle vara helt på det klara att den personens liv är mer eller mindre fucked och att den är märkt för evigt. Vissa saker kan man inte gå fri ifrån utan får bära hela livet.

Min bild är rätt långt ifrån Maria Bergs. Det lilla jag sett av obehagliga övergrepp av folk jag känner har slutat i total tragedi och hat mellan samtliga inblandade.

Personer som "Maria Berg" verkar inte ha tänkt igenom hur världen fungerar:
Citat:
De flesta känner någon som har blivit utsatt för sexuella övergrepp, men få verkar känna någon som begår övergrepp. Hur nu detta är möjligt.

Nooo shit!? Naturligtvis för att det inte är ett brott = en gärningsman som gäller utan en gärningsman = mängder med brott. Det exemplifieras tydligt i Uppsala just nu, en idiot som förgriper sig på mängder med offer. Naturligtvis är det då färre som känner en GM än vad som känner ett offer.

Är det någon som har koll på om Uppsalaborna bildat några trygghetsvandrargrupper ännu? Med tankenpå att MGM är släppt?
Citera
2019-02-13, 17:29
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Ja det är fan inte klokt hur folk håller på. Så här skrev hon:

"Maria Berg Betänk att den person som utför dessa övergrepp är någon som du kanske känner. Det är någons barn, någons familjemedlem och någons vän. Personen är sannolikt inte den stereotypa "fula gubben" som vi gärna inbillar oss. De flesta känner någon som har blivit utsatt för sexuella övergrepp, men få verkar känna någon som begår övergrepp. Hur nu detta är möjligt."

Men hon kan ju ha rätt i en sak. Gärningsmannen är sannolikt inte den stereotypa "fula gubben" som är en svensk tämligen nedgången man i pensionsåldern. Det mesta talar för en yngre man av utländsk härkomst.
Hans eventuella vänner och familjemedlemmar lär, tråkigt nog för Maria Berg, inte kunna läsa svenska.
Citera
2019-02-13, 17:38
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Härligt att de släppte ut honom igen. Han är inte klar än. Är det så man ska tolka det?

Ja, åklagaren avvaktar tills han genomför en våldtäkt istället. Så att han kan släppas igen, eller få maximalt tre månaders fängelse.
Citera
2019-02-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Ja, åklagaren avvaktar tills han genomför en våldtäkt istället. Så att han kan släppas igen, eller få maximalt tre månaders fängelse.

Exakt det tog GW upp igår. GM kommer högst troligt att trappa upp sina förehavanden, då tafsandet inte ger honom tillräcklig kick längre.
Detta är inte över på långa vägar och risken är nu att någon råkar ordentligt illa ut.
Citera
2019-02-13, 19:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Han var tydligen "känd sedan tidigare av polisen" har jag för mig att jag läste någonstans. Om så är fallet kanske någon har en teori om vem det kan vara?
Det har inte stått nånstans. Om du hävdar det behövs en källa, så att inga trådsanningar skapas.
Citera
2019-02-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Personer som "Maria Berg" verkar inte ha tänkt igenom hur världen fungerar:

Nooo shit!? Naturligtvis för att det inte är ett brott = en gärningsman som gäller utan en gärningsman = mängder med brott. Det exemplifieras tydligt i Uppsala just nu, en idiot som förgriper sig på mängder med offer. Naturligtvis är det då färre som känner en GM än vad som känner ett offer.

Är det någon som har koll på om Uppsalaborna bildat några trygghetsvandrargrupper ännu? Med tankenpå att MGM är släppt?

Vad ska man som ”trygghetsvandrare” utan befogenheter göra? Erbjuda tafsaren ett armband? I dagens Sverige åker man dit om man bankar en MGM. Alternativt får man en kniv eller en 9mm-kula i sig.

Edit: Inte kritik mot din fråga om trygghetsvandrare alltså!
Senast redigerad av MrBollocks 2019-02-13 kl. 19:29.
Citera
2019-02-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel

Du kanske kan börja med att försöka hitta källan till detta? Så tar vi det därifrån senare...
Citera
2019-02-13, 20:06
Medlem
carminaburanas avatar
Tyvärr vågar man ju som man inte ta fast fanskapet om man ser honom in action, då åker man ju dit på övervåld eller liknande,och blir tvungen TT betala skadestånd till honom. Good luck ladies.
Citera
2019-02-13, 20:12
Medlem
Kan inte låta bli att ta detta med en smula humor, så länge han håller det på denna nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in