Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Intressant med livebetting på oddsbörsarna. Finns detta även hos vanliga bookmakers? Naturligtvis finns det inga "säkra" bets över huvudtaget. Men håll med om att det vore väldigt otroligt om t,ex Sverige skulle tappa 5-0 mot kazakstan 85:e minuten i en fotbollsmatch. Såna här möjligheter måste finnas mest hela tiden i någon sport, och i spel med tidsbegränsning (t,ex fotboll) är det ju mer eller mindre fysiskt omöjligt att vända ett allt för stort underläge med väldigt lite tid kvar.
Tror du inte att man kan ha ett ganska bra väntevärde egentligen om man layar bets och spelar oerhört säkert. Jag menar just i det här fallet är det ju ingen bookie som sätter oddsen utan det låter mer som andra spelare spelar lite på "lotto" nästan, med oerhört små möjligheter att vinna. Dessutom vet du ju precis hur laget spelat under matchen och hur de spelar för tillfället.
Ja, men i ett sånt solklart vinstsläge finns det ingen som vill betta och du kan därmed inte laya.
Jag har sett flera exempel, exempelvis i tennis, där ena spelaren bettats till 1.01, och att matchen därefter vänt eller åtminstone hamnat i ett ganska jämnt läge. Så jag tror snarare att det finns mer potentiallt värde i att betta till dessa höga odds än att laya dem. Vi har svårt att förstå/värdera små sannolikheter, och jag tror att folk i allmänhet lättare övervärderar favoritens chanser än tvärtom.
Men ta och följ lite livematcher på betfair, det är rätt intressant. Tillför även en del till upplevelsen av att titta på en match tycker jag, att följa hur liveoddsen rör sig.