Citat:

Ursprungligen postat av 
lemonzhello

Tro mig, det är du väldigt ensam om. 
Inte ens en skattehandläggare vill ha det besvär som en sådan ändring i din deklaration skulle innebära.
Så klappa dig själv på axeln och gratulera dig till ett väl utfört svartarbete. Du kommer att få skatta tids nog, när du konsumerar upp pengarna.
Håll hjulen rullande.

Antar att det inte är några papper skrivna, beställningar eller offerter, och att din kompis som du gjorde jobbet för inte är skatteindrivare, polis eller någon annan moralisk väktare.
Då finns det inga som helst bevis för att du gjort arbetet och fått inkomsten, om du inte själv anger dig eller din kompis gör det. Men då är det bara att blåneka och över huvud taget inte svara på deras frågor. Utan bevis går du fri! Ange dig inte själv!

När du går till banken och sätter in pengarna, jag antar att det är kontanter, så säg att du sålt lite arvegods som möbler och annat. Annars tror banken att du gjort något fuffens. Vissa banker är petiga.

Jag håller med det citerade inlägget ovan att du kommer att skatta 20% via momsen när du köper upp pengarna. Varför betala mer? Ha glädje av dem själv och köp vin, god mat och annat trevligt!

Eller vill du bidra mer än du behöver till de politiska pamparnas löner till sig själva och sina arbetsbefriade kompisar?