2019-02-03, 09:44
Medlem
bulten2.0s avatar
Under tidig morgon har en man i 35-årsåldern blivit utsatt för en grov misshandel i sitt eget hem i Surahammar. Mannen ska ha blivit illa tilltygad i ansiktet och har fått uppsöka sjukhus.

https://www.vlt.se/artikel/surahammars-kommun/man-illa-misshandlad-av-okanda-garningsman-i-hemmet-han-var-bra-tilltygad-i-ansiktet

Någon som vet/hört något? Är det ett klassiskt fylleslag ā la Sura eller handlar det kanske om någonting annat?
Citera
2019-02-03, 10:01
Medlem
FlyingBees avatar
Det måste ha varit surt för den misshandlade, var det i samband med inbrott eller ?
Citera
2019-02-03, 10:13
Medlem
bulten2.0s avatar
Framgår inte i artikeln. Ska ha varit minst två gärningsmän. Med tanke på att det skedde en sen lördagsnatt så trodde jag först att det var ett fylleslag. Dock framgår det att gärningsmännen var okända för BO.
Senast redigerad av bulten2.0 2019-02-03 kl. 10:27.
Citera
2019-02-03, 14:27
Medlem
fel post (ta bort denna tack)
Citera
2019-02-03, 19:45
Medlem
bulten2.0s avatar
Vad menar du med felpost?
Citera
2019-02-03, 20:03
Medlem
jag skrev i fel form del.. sorry.. finns det någon adress på brottet?
Citera
2019-02-03, 20:10
Medlem
bulten2.0s avatar
Jaha då är jag med. Fått lite info om en adress där polisen hålla till under dagen. Dock ingenting angående själva händelsen.
Citera
2019-02-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulten2.0
Jaha då är jag med. Fått lite info om en adress där polisen hålla till under dagen. Dock ingenting angående själva händelsen.

Vad e adressen?
Citera
2019-02-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detblirintebra
Vad e adressen?
Ska va ve station typ
Citera
2019-02-06, 21:43
Medlem
Svea.Folks avatar
Tycker jag har läst om en rad skit i Sura senaste året. Vad händer där egentligen? En liten håla med 6k invånare. Mycket alskisar/pundare, gäng eller berikare?
Citera
2019-02-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Tycker jag har läst om en rad skit i Sura senaste året. Vad händer där egentligen? En liten håla med 6k invånare. Mycket alskisar/pundare, gäng eller berikare?

"hålan" passerade 10k invånare i somras. Om befolkningen ökar ökar antalet anmälda brott. Tror inte det har blivit mer brott bara mer uppmärksammat för de vart några grövre brott. Polisen har etablerat en station på orten och då "syns" brotten mer när någon letar.
Citera
2019-02-21, 22:18
Medlem
bulten2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk

Mycket, eller nästan allt som nått media har begåtts av svenskar och majoriteten av dessa är även pundare. Ett bra exempel är skottlossningen i somras mot ett lägenhetshus. Hört att många av brotten det stått om i vlt som typ personrån, baxade bilar etc begåtts av svenska pundarungar i åldrarna 16-18. Polis har länge varit helt osynlig men under de senaste månaderna har de fått ett par lokalpoliser. Verkar mest bry sig om att folk följer hastigheten och att de finniga femtonåringarnas EPA-traktorer inte är trimmade.

Haha btw, hörde av en polare att lokalpolisen med hjälp från nå andra snutar hade planerat in en räd mod EPA-traktorer. Dom hade samlats vid OKQ8-macken, två civilare och två målade bilar en tidig vardagsmorgon. Sedan hade dom tillsammans gett sig ut på Suras gator och stoppat alla små stackare som var på g till skolan. Beslagtagit minst tre stycken

Ibland (läs ofta) är snuten fan skämmig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in