• 1
  • 2
2019-02-25, 05:16
Medlem
Mr. Pissfaces avatar
Beror lite på vad vi pratar för öl. När vi handlar vanlig ale från *specifikt microbryggeri* betalar vi 1800 + moms för ett fat. En IPA (mycket humle knuffar upp produktionskostnaden) tror jag ligger på 2300 om jag inte minns fel.

Då har dom jävligt bra service också, om fatanläggningen krånglar eller om vi skulle behöva en akutleverans är de på plats snabbare än vad polisen skulle vara.
Om ni kommer att stå för fatanläggning och sköta service/rengöring utan extrakostnader så tycker jag det kan vara OK med ett lite högre pris/enhet.
Citera
2019-02-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Pissface
Beror lite på vad vi pratar för öl. När vi handlar vanlig ale från *specifikt microbryggeri* betalar vi 1800 + moms för ett fat. En IPA (mycket humle knuffar upp produktionskostnaden) tror jag ligger på 2300 om jag inte minns fel.

Då har dom jävligt bra service också, om fatanläggningen krånglar eller om vi skulle behöva en akutleverans är de på plats snabbare än vad polisen skulle vara.
Om ni kommer att stå för fatanläggning och sköta service/rengöring utan extrakostnader så tycker jag det kan vara OK med ett lite högre pris/enhet.

Är det 50-liters fat? Eller vad är "standardmåttet"?
Citera
2019-03-03, 11:35
Medlem
Mr. Pissfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Är det 50-liters fat? Eller vad är "standardmåttet"?

Sorry för sent svar, glömde bort tråden. 30-liters är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in