2019-02-02, 12:59
Medlem
KlasseArbogas avatar
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=oihHs2Errwk

IMDb: https://www.imdb.com/title/tt7282468/?ref_=nv_sr_1

Citat:
Jong-su bumps into a girl who used to live in the same neighborhood as him, who asks him to look after her cat while on a trip to Africa. When back, she introduces Ben, a mysterious guy she met there, who confesses his secret hobby.

Ngon som sett denna n? Togs emot vldigt vl i Cannes!

Vntar sjlv p en speciell kvll att se denna p, min magknsla sger att detta r en riktigt bra film
Citera
2019-02-02, 15:42
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=oihHs2Errwk

IMDb: https://www.imdb.com/title/tt7282468/?ref_=nv_sr_1

Ngon som sett denna n? Togs emot vldigt vl i Cannes!

Vntar sjlv p en speciell kvll att se denna p, min magknsla sger att detta r en riktigt bra film

Sg den i Cannes, min favoritfilm frn 2018!
Citera
2019-02-03, 00:28
Medlem
Oliveiras avatar
Det r en film som r rtt svr att f grepp om, men jag har tnkt en hel del p den, trots att det r rtt lnge sedan jag sg den. Den br absolut ses, oavsett vad man sedan tycker om den.
Citera
2019-02-06, 04:56
Medlem
Matsu-sans avatar
Skrev om den p asiatiska trden. En film som inte riktigt vet vad den vill.
Citera
2019-02-06, 10:28
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Skrev om den p asiatiska trden. En film som inte riktigt vet vad den vill.

Haha. Skulle inte tro det. Filmen r gjord med mycket sker hand. Frgan r snarare hur effekten blir.
Citera
2019-02-06, 15:31
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Haha. Skulle inte tro det. Filmen r gjord med mycket sker hand. Frgan r snarare hur effekten blir.

Fr egen del blev det inte mer n jaha d var det ver.
Citera
2019-02-06, 17:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Jag hittar inte din recension lnka grna.
Citera
2019-02-06, 19:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Man kan tycka vad man vill om filmen, men att sga att regissren inte visste vad han ville r helt enkelt inte sant. Jag har inte sett om den n, men de jag talat med som gjort det, menar att den blir nnu bttre d. Sedan finns ju den kulturella aspekten. Koreaner jag talat med har pratat mycket om det faktum att Ben r uppenbart amerikaniserad, fr en djupare betydelse som inte r sjlvklar fr europer.

I vilket fall en hgst sevrd film som jag tror det r svrt att vara likgiltig infr. Som jag skrev ovan s r det en film jag tnkt mycket p, trots att det var lnge sedan jag sg den, och den har nog haft strre pverkan p mig eftert, n nr jag sg den.
Citera
2019-02-14, 14:24
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag hittar inte din recension lnka grna.

Jag skrev om den i den asiatiska trden.
Citera
2019-09-22, 20:43
Medlem
Duerfs avatar
Jag tyckte bra om den. Dels skapas en vag obehagsknsla (lite som Haneke brukar lyckas med) samtidigt som det r en universell historia om hur millenials har det. Vldigt snygg film ocks, dr speciellt scenen nr de sitter p verandan nra den nordkoreanska grnsen var fantastisk.

Det hjlper frmodligen att ha en viss frfrstelse om Sydkoreas relation till USA genom Koreakriget, d det amerikanska lyser igenom hela tiden och ven om man har koll p vad The Great Gatsby handlar om d det finns vldigt uppenbara paralleller mellan historierna.
Citera
2025-05-08, 00:59
Medlem
carminaburanas avatar
Jag sg den nu, tyckte inte den var ngot srskilt.
Ingen spnning som Byggdes upp, protagonisten verkar ha nn sorts mental efterblivenhet. Jag hade nog fr hga frhoppningar.
Absolut inte vrd 2h20min. Hade den inte varit koreansk s hade den blivit sgad. Den var snygg, thats about it.
Not for me.
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-08 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in