Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryCreek
Nästa veckas tema är tydligen melodifestivalen... Det kan verkligen bli hur som helst med det.
Ett tema som kommer passa Christoffer, gottfried, madeleif. Varför ska de tvingas göra sån skit för? Hur tråkigt och begränsande som helst.
Citera
2019-10-14, 19:57
Medlem
Mellotemat:

Tusse Chiza
"Rise like a Phoenix" - Conchita Wurst

Dao Di Ponziano
"Tonight again" - Guy Sebastian

Astrid Risberg
"Statements" - Loreen

Gottfrid Krantz
"Michelangelo" - Björn Skifs

Kim Lilja
"Se på mig" - Jan Johansen

Nathalie Ulinder Cuti
"Keep on walking" -Salem Al Fakir

Christoffer Hamberg
"Det börjar verka kärlek banne mig" - Claes-Göran Hederström

Freddie Liljegren
"Too late for love" - John Lundvik

Madelief Termaten
"Ashes to ashes" - Anna Bergendahl
Citera
2019-10-17, 11:32
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Mellotemat:

Tusse Chiza
"Rise like a Phoenix" - Conchita Wurst

Dao Di Ponziano
"Tonight again" - Guy Sebastian

Astrid Risberg
"Statements" - Loreen

Gottfrid Krantz
"Michelangelo" - Björn Skifs

Kim Lilja
"Se på mig" - Jan Johansen

Nathalie Ulinder Cuti
"Keep on walking" -Salem Al Fakir

Christoffer Hamberg
"Det börjar verka kärlek banne mig" - Claes-Göran Hederström

Freddie Liljegren
"Too late for love" - John Lundvik

Madelief Termaten
"Ashes to ashes" - Anna Bergendahl
Kunde inte Hamberg ha valt en mossigare låt? Han var en av mina favoriter i början, men tycker att han gör ointressanta val den senaste tiden.
Citera
2019-10-17, 16:01
Medlem
Han påminner starkt om lars från 2008 och det blir inte bättre av att kopiera han med den låten. Fattas bara att han kör everybody hurts. Ja, jag nog se det hända faktiskt. Antagligen opopulär åsikt men känns inte så spännande med Christoffer.
Citera
2019-10-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Kunde inte Hamberg ha valt en mossigare låt? Han var en av mina favoriter i början, men tycker att han gör ointressanta val den senaste tiden.

Samma här. Har han inte fått kritik för varenda låtval? Förutom förra veckan kanske. Det föll mig inte i smaken hur som helst.
Morgondagens låtval låter himla käckt
Citera
2019-10-18, 08:10
Medlem
Krantzens avatar
Om Gottfrids Perfect Pitch i TV4:as fredagssändningar Idol.

Här är ett exempel på hur det skrivs på nätet.

" Vi är inga experter men vi undrar om TV-ljudet är fel på vår TV för vi tycker att alla sjunger halvfalskt bitvis". Bara Gottfrid håller ton."

Allt fler börjar märka det nu. Fler och fler kommentarer ses i sociala media. Oavsett vad man tycker om honom säger man:
"Gottfrid sjunger aldrig falskt".

Roligt att det uppmärksammas och ja, han har perfect pitch.
På svenska exakt gehör.
Man föds med det och om man växer upp i en musikalisk miljö utvecklas det.

- - - 0 - - -

Kan berätta en grej till i anslutning till det där i egenskap av hans pappa.

När man har perfect pitch hör man direkt om något instrument är ostämt eller om nån körar surt. Många blir väldigt irriterade då det liksom "skär" i deras öron vid minsta lilla.

Vi har rockbandet krantz&krantz som många vet.

Aldrig någonsin att han klagat när någon spelat fel. Det har hänt att jag i övergången mellan två låtar gett honom fel ackord. Det betyder att jag rycker undan mattan för Gottfrid när han skall börja sjunga eftersom jag leder in honom fel.

Han sjunger rätt ändå. Han bara struntar i det felaktiga ackordet. Han hör inom sig hur det skulle ha varit och bara kör.

Han sjunger och ser snällt på mig.
- Följ mej pappa, liksom.

Har även hänt i operasammanhang då pianisten spelat fel. Gottfrid bara ler bergfast i var han är tonalt.

Han klagar aldrig. Han ser mjukt på oss bara. För honom är musiken ett språk han fötts med och lever i. Ett landskap han bor i och är trygg i.

Syntes väl på gruppuppgiften i Idol = Mysfemman.
Det sades inte i programmet med Gotte sattes som ledare och han såg till att alla mådde bra och fick uppgifter som motsvarade deras förmåga.Resultatet var en av de två bästa.

Märktes väl i den inledande prestationen av alla Idoler när de tog sig an var sin del av Queens Bohemian Rhapsody i inledningen av förra programmet. Ett himla vinglande över hela vägen utom från Christoffer och Gottfrid.

Tillbaka till krantz&krantz
Gotte bara åker på med sin breda, stora röst varm som ny asfalt och fyller igen läckor och hål jag skapar genom bristfälligt gitarrspel.
- Allt låter bra med Gottfrid och han lyfter alla omkring sig.

Tack för att ni röstar på en mycket vänlig musikarbetare. Ett föredöme. En role model. En Idol.
Citera
2019-10-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krantzen
Om Gottfrids Perfect Pitch i TV4:as fredagssändningar Idol.

Här är ett exempel på hur det skrivs på nätet.

" Vi är inga experter men vi undrar om TV-ljudet är fel på vår TV för vi tycker att alla sjunger halvfalskt bitvis". Bara Gottfrid håller ton."

Allt fler börjar märka det nu. Fler och fler kommentarer ses i sociala media. Oavsett vad man tycker om honom säger man:
"Gottfrid sjunger aldrig falskt".

Roligt att det uppmärksammas och ja, han har perfect pitch.
På svenska exakt gehör.
Man föds med det och om man växer upp i en musikalisk miljö utvecklas det.

- - - 0 - - -

Kan berätta en grej till i anslutning till det där i egenskap av hans pappa.

När man har perfect pitch hör man direkt om något instrument är ostämt eller om nån körar surt. Många blir väldigt irriterade då det liksom "skär" i deras öron vid minsta lilla.

Vi har rockbandet krantz&krantz som många vet.

Aldrig någonsin att han klagat när någon spelat fel. Det har hänt att jag i övergången mellan två låtar gett honom fel ackord. Det betyder att jag rycker undan mattan för Gottfrid när han skall börja sjunga eftersom jag leder in honom fel.

Han sjunger rätt ändå. Han bara struntar i det felaktiga ackordet. Han hör inom sig hur det skulle ha varit och bara kör.

Han sjunger och ser snällt på mig.
- Följ mej pappa, liksom.

Har även hänt i operasammanhang då pianisten spelat fel. Gottfrid bara ler bergfast i var han är tonalt.

Han klagar aldrig. Han ser mjukt på oss bara. För honom är musiken ett språk han fötts med och lever i. Ett landskap han bor i och är trygg i.

Syntes väl på gruppuppgiften i Idol = Mysfemman.
Det sades inte i programmet med Gotte sattes som ledare och han såg till att alla mådde bra och fick uppgifter som motsvarade deras förmåga.Resultatet var en av de två bästa.

Märktes väl i den inledande prestationen av alla Idoler när de tog sig an var sin del av Queens Bohemian Rhapsody i inledningen av förra programmet. Ett himla vinglande över hela vägen utom från Christoffer och Gottfrid.

Tillbaka till krantz&krantz
Gotte bara åker på med sin breda, stora röst varm som ny asfalt och fyller igen läckor och hål jag skapar genom bristfälligt gitarrspel.
- Allt låter bra med Gottfrid och han lyfter alla omkring sig.

Tack för att ni röstar på en mycket vänlig musikarbetare. Ett föredöme. En role model. En Idol.

Ja, vi har förstått att:

- Gotte är världens absolut finaste människa.
- Gotte har världens absolut finaste stämma.
- Gotte är världens bästa underhållare.
- Gotte och hans far är världens mest ödmjuka människor.
- Gotte och hans far definitivt inte har hybris.
- Gotte och hans far har fötterna på jorden.
- Gotte är underskattad och att folk inte ser hans fulla talang
Citera
2019-10-18, 11:05
Bannlyst
Känner Idoljuryn och produktionen till att Gotte redan är turnerande artist? Ser mellan fingrarna?
Citera
2019-10-18, 11:09
Medlem
Hade dött i soffan om Gottegrisen vann alltihop.
Citera
2019-10-18, 12:14
Medlem
Krantzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denxdam
Känner Idoljuryn och produktionen till att Gotte redan är turnerande artist? Ser mellan fingrarna?
Självklart. De vet allt innan

Det är en barnslig tanke att man skall ta 12 finalister man hittat under en sten och sedan ”göra” Idoler av dom med ett par sånglektioner i veckan och efter två månader står två i Globen som fullfjädrade artister.

Jmfr Hugo. Han svimmade och kräktes.
Det skull Gotte göra också om det fanns ett Hockey-Idol.

Från att knappt kunna stå på skridskorna till att spela JSM i Globen på två månader med två träningspass i veckan.

Det skulle bli penibelTV.

6000 sökte till idol. 200 fick guldbiljett. 100 kom till audition.

20 gick vidare. 12 kom till fredagsfinaler.
En oerhörd sållning dit bara de som pysslat med musik överlever.

Lustigt att läsa här hur vissa tror att de utvecklas så det märks från oktober till december.

En skrattretande tanke.
Gotte började i vårt band när han var nio. Det är 15 års scenvana, ensemblespel, musikstudier och operahögskola du ser i rutan.

Alltså. Man hittar inte den kalibern under en sten och vässar på två månader.

Alla håller på i olika musiksammanhang och de är superduktiga

Däremot är de okända
Visste du vem Gottfrid Krantz var i april?

Håll isär grejer
Citera
2019-10-18, 12:21
Medlem
Gottfrieds great balls of fire var toppen men det börjar bli lite som...varför är han med i idol? han har ju sin grej redan och han är inte där för att utvecklas..med det menar jag artistisk profil, scenspråk. Detta är enbart för reklam tid i tv
Senast redigerad av Lofoten2000 2019-10-18 kl. 12:26.
Citera
2019-10-18, 12:36
Medlem
Krantzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofoten2000
Gottfrieds great balls of fire var toppen men det börjar bli lite som...varför är han med i idol? han har ju sin grej redan och han är inte där för att utvecklas..med det menar jag artistisk profil, scenspråk. Detta är enbart för reklam tid i tv

Jag anmälde honom till en musiktävling bland 6.000 Nu har han sprungit ifrån 5.990 kommer in på stadion och är på bortre långsidan.

Alla blåbär är nu bortspolade och alla är löpare.

Det du säger är.
- Men vänta nu. Där har vi en som springer fantastiskt bra. Gottfrid står det på tröjan. Han verkar kunna det här. Japp säker löpare.
Han tar vi bort så att den som föll i vattengraven nyss och har svårt med balansen kan vinna alltihopa.
Senast redigerad av Krantzen 2019-10-18 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in