Citat:
Ursprungligen postat av
lingonfett
Det är uppenbart att dina händer, ding tagentbord, din dator, din huvud och hjärta är förorenade av det du skrev. Låt mig gissa - luthersk bakgrund? Full förståelse för din hat mot Jesu kyrka, men nu måste du skärpa dig och se längre än det protestantiska memes förmedlar dig.
Sök Jesus, sluta hata.
Ser du Sveriges flagga? Den är och kommer att förbli katolsk. Ingentin du gör kommer att ändra på detta. Självklart ska Katolska Kyrkan ha respekt av svenska staten.. det var ju kyrkan som fick sverige på ben. Som vaggade det som en liten bäbis, som uppfostrade landet i kristna värderingar. Lutherska kätteriet var ingenting annat än en tonårsrevolt som gick över styr.
Mer som en sadistisk styvmor eller nåt. Medellivsstandarden gick utav helvete när kristendomen infördes. Föresten har du fel. Våra ledare levde som rövare här innan Gustav Vasa kom och styrde upp Sverige. Innan dess liknade vi mer nåt klansamhälle a la Game of Thrones.
Martin Luther är den enda riktigt sympatiska kristna ledaren jag kan komma på. Tack gode gud för att vi inte är som Polen.
Sluta med LARP:andet. Katolska kyrkan slutar inte vara en dysfunktionell internationell maffia bara för att du lajvar korsriddare. Det impar inte på brudarna heller. I dagsläget gör snarare kristenheten ett fenomenalt jobb med att skapa (inte minst) män som är emotionellt hämmade, kuvade, lydiga och undergivna. Och rädda hela tiden. För grejer som är helt naturliga.
Finns ingen kraft i historien som förstört så mycket i onödan som de ambrahamitiska religionerna. Det är en demonisk kraft (imho) om vi nu ska prata på det sättet. Men i fråga om vem som förtjänar att ha juridiska särrättigheter i Sverige så borde RKK hamna allra sist på den listan, i samma liga som Scientologerna typ. Vi har kyrkor och sånt för att det är viktiga knutpunkter för civilsamhället med dop, begravningar, äktenskap och sånt. Och jag är inte den som tycker att man inte ska förhålla sig till verkligheten främst. Men kollar man både på historien och på kristenhetens inflytande på samhälle skulle det finnas nog med fog att kasta bort alltihopa. Vi glömer inte Irminsul. Och alla andra jävla försök att lägga nordens folk under Rom och Paris.