2019-02-01, 15:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok, så du menar om man gapar och skriker eller har barn med sig så skall man slippa att betala i tunnelbanan? Vad skulle dom gjort istället? Försöka resonera förstånd med henne så att hon hade gått av frivilligt? Det finns tidtabeller att hålla, att ge sig in i en ändlös diskussion med en person som sannolikt aldrig gett med sig och gått av är fullständigt meningslöst. Vakterna gjorde rätt, kvinnan gjorde flera fel. Hon visade inte biljett, hon åtlydde inte ordningsvakterna och gick av vagnen. All cred till vakterna som måste handskas med dylika personer dag ut och dag in.

Visst gjorde kvinnan fel, men jag anser att vakterna gjorde mer fel och framförallt är vakterna mer ansvariga för sina fel då de gjorde dem i en yrkesroll där de ska skapa trygghet och dessutom är betalda delvis av skattebetalarna. Kvinnan är bara en privatperson.

Ja, i första hand skulle de ha resonerat med henne att gå av frivilligt, i andra hand tillkalla polisen och ev andra myndigheter för att ta över om det inte lyckades för dem. Tåget kan väl fortsätta att rulla, det är ju bara att de sätter sig bredvid henne och demonstrerar lugnt och fredligt att hon inte kommer att få avvika förrän hon uppgett identitet och fått en bot. Gravida kvinnor och femåriga flickor blir snabbt kissnödiga, trötta och hungriga, så det verkar tvivelaktigt att hon skulle ha härdat ut någon längre stund.
Citera
2019-02-01, 15:43
Medlem
Jag vet inte om detta har länkas tidigare men eftersom det laddades upp för bara 40 minuter sen så tror jag inte det. Klippen finns på Youtube nu så man behöver inte leta på Facebook eller Instagram.

https://www.youtube.com/watch?v=NgZLgrHkZAk
Citera
2019-02-01, 15:44
Medlem
Är det ingen mer än jag, som tycker det är väldigt konstigt att en svart feministisk aktivist "råkade" stå så lämpligt till, så hon kunde filma. Bara några dagar efter Kalla faktas program om rasidentifiering hos Polisen? Luktar uppgjort lång väg!
Citera
2019-02-01, 15:44
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det ska erkännas att jag själv inte sett filmerna och inte vet huruvida våld utövats. Om så har skett så är hon ju själv orsaken. En normal person betalar sin biljett. Om en sådan inte finns får man bita i det sura äpplet och betala extra.

Men det här ociviliserade beteendet är obehagligt. En samhällsutveckling där folk som inte gör rätt för sig hyllas och möts av oreserverad förståelse grundad på etnisk härkomst är obehagligt.

Ännu värre att hon är på väg att sätta en ny individ till världen som med stor genetisk sannolikhet inte heller kommer att bidra till Sveriges utveckling.

Men rimligtvis måste det finns någon gräns för hur mycket våld en vakt eller ens en polis får utöva mot en privatperson även om denna själv begått en brottslig handling? Våldet förefaller inte ens ändamålsenligt.
Citera
2019-02-01, 15:45
Medlem
yournotlikemes avatar
Nu ser man ju faktiskt inte hur det hela startade eller urartade utan bara tumulten mitt i. Har väldigt svårt att se att det där behövt ske överhuvudtaget om kvinnan bara tagit emot en bot då hon tydligen ju inte hade en biljett. Sen blir man ju faktiskt föga förvånad att det var en mörkhyad kvinna. Har svårt att se att hela den där ociviliserade situationen ens hade förekommit om det var en vit kvinna. Sen skiter jag i om det skaver i någons öron att höra, det är sanningen.

Tror knappast vakterna gjorde det där för att de tyckte det var kul, och man ska heller inte särbehandlas och tro att man får åka gratis bara för att man är gravid heller.
Citera
2019-02-01, 15:48
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hon verkar ordentligt påverkad av någon substans.

Min tanke också när jag såg videon. Någon som vet vilken tid detta hände?

Vilken fin och exemplarisk morsa! Spenderar månadens socialbidrag på röka och kröka, med lillgrabben som sällskap plus ännu en ”bulle i ugnen”
Citera
2019-02-01, 15:49
Medlem
ace_secs avatar
Man kan ta kvinnan ur djungeln, men inte djungeln ur kvinnan.

Våldsamt motstånd mot tjänsteman. Hon lär bli åtalad och fälld så att det stänker om det.
Senast redigerad av ace_sec 2019-02-01 kl. 15:58.
Citera
Medlem
Aftonbladet gör världens grej av detta och självklart är det en svart krönikör som tycker vi ska fråga oss varför de behandlar en gravid kvinna på det viset. HON HAR INTE BETALAT! HON VÄGRAR GÅ AV! HON BETER SIG SOM SKIT INFÖR SITT BARN! Hur svårt kan det va? Orkar inte ens läsa skiten men krönikan lär ju ta upp att hon är svart och vinkla det åt det hållet.

Vi kanske ska fråga oss varför en mamma beter sig på detta viset inför sitt barn? Att det inte någonstans slår henne att jag kanske ska lugna mig och bara gå, ta mig och mitt barn ur denna situation? Är det ett typiskt svenskt beteende och fenomen att bete sig så?
Citera
Bannlyst
Varför tar man gravida mammor på allvar? Hormonerna i denna donna har ju löpt amok för länge sedan.
Citera
2019-02-01, 15:50
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Min tanke också när jag såg videon. Någon som vet vilken tid detta hände?

Vilken fin och exemplarisk morsa! Spenderar månadens socialbidrag på röka och kröka, med lillgrabben som sällskap plus ännu en ”bulle i ugnen”

Hoppas hon drogtestades på sjukhuset.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Här är filmerna om du vill ladda ner dem.

https://minfil.com/x2B9u7sdb9/Klipp_1_mp4

https://minfil.com/y7Bfuasbbb/Klipp_2_mp4

https://minfil.com/51B5uasdb7/Klipp_3_mp4

Tack men nej tack! Vilka dårar i filmen! Allihopa.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Vakterna tog det lugnt? Ändå hamnade hon framåtböjd över en bänk och sedan liggande på golvet med tröjan uppdragen.

Hon kan skrika och vara heltokig. Jag påstår inte att hon handlade vettigt i sin situation, tvärtom tycker jag att hon betedde sig fullkomligt oansvarigt av det som framkommit hittills men vakterna ska oavsett detta inte utsätta hennes och babyns hälsa för risker. Den ofödda babyns liv ska inte riskeras för en obetald SL-resa.

Kvinnan verkar labil, och kanske hade det varit bättre att bara släppa henne. Samtidigt tycker jag att vakterna försöker lugna henne bäst de kan. De kunde inte veta att hon skulle reagera så när de avvisade henne från tåget, men i och med att hon reagerade som hon gjorde kan det också ses som mindre lämpligt att bara gå därifrån. Just för att hon är gravid.

Edit: Ovanstående skrivit när jag bara sett första filmen... Visste inte det fanns fler.
Senast redigerad av Troian 2019-02-01 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in