2019-02-01, 13:39
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och om det varit etnisk svensk kvinna det handlat om?
Jag såg på Tunnelbanan en vit man runt 40år som var ganska full och blev avvisad av vakterna. Vakterna var faktiskt ganska hårdhänta. Han började skrika och oja sig om att han blev misshandlad och att dom bröt både armar och ben av honom(enligt fyllot då).
Det var ganska pinsamt att se på. Ingen som var i närheten brydde sig.
Något liknande hände i ett annat avsnitt fast med en vit kvinna ungefär 50år fast då var silkesvantarna på. Lika pinsamt det men då kom det folk springandes från alla håll och kanter och filmade med mobiltelefoner och talade om för vakterna hur fel dom gjorde osv osv och skulle sluta misshandla kvinnan.

Sådant pack skall avvisas från platsen för allas säkerhet. Jag hade gärna sett att såna typer blev landsförvisade eller i alla fall inspärrade tills dom fått rätsida med sina problem.
Citera
2019-02-01, 13:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Det är ordningsvakter, och skulle det vara väktare skulle de inte ens fått röra vid kvinnan.
Skilj på sak och person, eftersom det uppenbart är viktigt för dig att skilja på saker
Nej förlåt, de är samma skit för mig, men för dig verkar det vara viktigare att peta i detaljer än att se helheter.
Citera
2019-02-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Varför fortsätter hon att dra upp sin tröja? Det känns som om hon spelar teater nästan.

Det kanske var en planerad vänsteraktion som svar på incidenten i Kista.

• Svart gravid kvinna (nästan samtliga av offerkoftans kriterier uppfyllda)
  • Unge som gråter på kommando
  • Filmat från alla möjliga håll (förutom när hon gör motstånd)
Citera
2019-02-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Då kanske du ska se det första klippet i denna tråd. Jag vet inte om du eller din flickvän varit/är gravid men "våld" i denna situation är såklart relativt.
Okej, så det du anser är alltså att lagen är relativ? Vet du om att detta är ordningsvakter? Dessa yrkesmän agerar alltså utifrån rådande lagstiftning.
Men det är bra att jag vet var du står inför eventuell fortsättning på diskussionen.
Citera
2019-02-01, 13:42
Medlem
Vilken idiot till vakt som lägger henne över en sån pressad situation med magen mot bänken, livsfarligt.

Sen vet ingen av oss riktigt vad som har hänt, har man ingen biljett ska man givetvis inte få åka gratis, dock ett ytterst klumpigt agerande av väktarna.
Citera
2019-02-01, 13:42
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Varför fortsätter hon att dra upp sin tröja? Det känns som om hon spelar teater nästan.

Kommer ju aldrig hända men socialen borde ta alla barn ifrån henne. Vilken galning.

Ja, den afrikanska kvinnan är hänsynslös mot sitt barn. Att utagera på det där sättet nära sitt eget barn är ju psykisk misshandel.

{ barnet traumatiseras ju av sin helknäppa mamma }
Citera
2019-02-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om jag fick bestämma skulle ALLA åka gratis. Nu fick hon inte det uppenbarligen. Men igen - det är våldet i relation till "brottet" som är det viktiga här.

Om jag fick bestämma så skulle all kollektivtrafik vara gratis för at minska bilåkandet (så jag slipper bilköer ) Det skulle kosta samhället mindre i vägunderhåll och miljön mimdre utsläpp, men också mindre skatt in pga mindre bilskatter samt mindre skatt in pga minskat bränlseinköp (70% av bensinpriset är skatt) och det skulle innebära mindre arbete för de som jobbar med at tillverka bilar men Volvo och Saab är ju inte alls igång som det en gång var och nu kanske tillverkare av tåg o räls o bussar skulle kunna få mera jobb.
Det skulle innebära rejäl omställning men vad trevligt det skulle vara med gratis t-bana (jaså bara i sthlm) men oj övriga landets bussar o tåg måste också gälla som gratis då.

Undrar om det skulle gå runt ekonomiskt via skattesedeln??

I vilket fall som helst, tanten åkte utan biljett,,punkt slut!
Citera
2019-02-01, 13:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelFacet
Etnisk svensk kvinna som inte är White trash eller lider av någon störning skulle aldrig bete sig som denna bigfoot gjorde. Dessa typer som greps saknar respekt för sin omgivning. Det är sådan förälder som låter sina barn spotta på okända personer och sedan när man ska säga till föräldern vad deras skit unge gjorde så börjar de attackera dig och kalla dig rasist istället för att säga åt sin ungjävel att så beter man sig inte
Kan till viss del hålla med ditt inlägg. Eller stor del. Vilket gör att jag inte gillar mig själv just nu. Vit medelklass hade inte hamnat i den situationen överhuvudtaget. Och jag som ansett mig att vara både vidsynt och fördomslös. Aj!
Citera
2019-02-01, 13:45
Medlem
Överdriven kärring som försöker åka gratis.

Inte ett jävla dugg synd om bitchen.
Citera
2019-02-01, 13:45
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
1. Vakterna var inte våldsamma, de tog det så lugnt som det var möjligt under rådande omständigheter.

2. Stressen fixar kvinnan själv, att hon beter sig psykiskt labilt kan inte vakterna lastas för.

Kvinnan kör exakt samma metod som kineserna som var på besök i Sverige. Poliserna agerar även här föredömligt.Att skrika och obstruera för att få sin vilja fram hör inte hemma bland vuxna i ett civiliserat samhälle.

https://m.youtube.com/watch?v=JVxJ7UKG5XE

Vakterna tog det lugnt? Ändå hamnade hon framåtböjd över en bänk och sedan liggande på golvet med tröjan uppdragen.

Hon kan skrika och vara heltokig. Jag påstår inte att hon handlade vettigt i sin situation, tvärtom tycker jag att hon betedde sig fullkomligt oansvarigt av det som framkommit hittills men vakterna ska oavsett detta inte utsätta hennes och babyns hälsa för risker. Den ofödda babyns liv ska inte riskeras för en obetald SL-resa.
Citera
2019-02-01, 13:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Mig veterligen har en svensk kvinna aldrig försatt sig i en liknande situation.

Det är jag övertygad om har hänt, men tror inte det är lika medialt gångbart. Alla identitetspolitiska offerkofteknappar blinkar rött. Helst skulle kvinnan suttit i rullstol också, men man kan inte få allt.
Citera
2019-02-01, 13:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och om det varit etnisk svensk kvinna det handlat om?

Då får vi dras med eländet.

Oavsett vad, en kvinna som är gravid och som är tillsammans med sitt minderåriga barn kan fan i mig inte bete sig om kvinnan i klippet.
Utan tvekan så framgår det med tydlighet att hon är olämplig som vårdnadshavare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in