Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-01, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Stämmer ryktena att hon hade förvärkar på tåget och senare födde barnet (igårkväll) någon som kan bringa klarhet?

Vaaa? Herregud det vore förjävligt om det stämmer. Jag fick lite ont i magen när jag såg det lilla barnet som nog blev rädd och ledsen när hans/hennes mamma blev nerbrottad på en bänk.
Visst jag tycker poliser och ordningsvakter ska få ta i när det är befogat men herregud det verkar vara vakter som inte kan kommunicera på rätt sätt. Med rätta ord kan man lösa de mest besvärliga situationerna. Jag vet inte men jag gillar inte det jag såg
Citera
2019-02-01, 07:45
Medlem
kakelpannas avatar
Gravid och plankat - bråkar med väktare. Genomtänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Vakterna borde givetvis släppa igenom henne, låta henne gå för den här gången.

Men är det inte lite konstigt att kameran alltid dyker upp när någon gör något sånt här mot en svart människa eller kvinna?
Hmm🤔

Mvh

Varför ska vi andra betala hennes resor bara för att hon vill åka gratis?
Senast redigerad av kakelpanna 2019-02-01 kl. 07:51.
Citera
2019-02-01, 07:49
Medlem
vilken dålig skådespelare,,,,,,,,
Citera
2019-02-01, 07:50
Medlem
BaraBiffens avatar
Liknar Gestapo. Fan spelar det för roll om någon inte betalar? De lever ju ändå på skattepengar.
Citera
2019-02-01, 07:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Certocito
Enligt SL ska man få åka vidare även om man inte kan uppvisa biljett.

"Vid kontrolltillfället får du ett inbetalningskort och ett kontrollrapport. Kontrollrapporten fungerar som en biljett och ger dig rätt att fortsätta resan i 75 minuter från den tid då rapporten skrevs ut."

https://sl.se/sv/info/biljetter/gilt.../utan-biljett/

Ska det krävas sex ordningsvakter för att avvisa en gravid kvinna och ett barn som har all rätt att resa vidare efter att ha blivit tilldelade ett inbetalningskort? Uppenbarligen är det något som gått snett här.
Hon kan ju lika gärna vägrat att uppge legitimation, och då förverkat rätten till de 75 minuterna.

Vakterna gjorde i sak fel, enligt FN's barnkonvention: i första hand tänker jag på den chock barnet som medföljer utsätts för när hennes mamma stökar järnet. SL har haft utbildning för samtliga anställda i just barnkonventionen innan någon börjar gaffla om hyperboler. Även underentreprenörer som biljettkontroll omfattas därmed av SL's policy att följa den.

I sak skulle de alltså lämnat idioten ifred. Däremot är det sedan många många år tillbaka så att förortsmänniskorna har som policy att inte betala. På SL-tiden hade man många kontrollanter som pratade många språk just för att de försökte slingra sig genom att inte förstå svenska/engelska.

Oavsett hur illa jag tycker om dessa människor, så blir den här prinicipfastheten alltid dålig publicitet likt när man slänger av 10-åringar från SJ-tåg.
Citera
2019-02-01, 07:53
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
vilken dålig skådespelare,,,,,,,,

Det sorgerligaste är hur den s.k. människorättighetersrörelsen "humanity4sweden_se" skriker rasism kring videon. Säkert del av en trollfabrik.
Citera
2019-02-01, 07:54
Medlem
Jahauuss avatar
I just den här filmen ser det ju rätt tydligt ut att kvinnan förstärker, men jag ser väldigt positivt på att de faktiskt utreder vakter. Jag har åtskilliga gånger blivit utsedd för övervåld av olika vakter till varierande grad, och tycker det är bra att man ser till att dem inte missbrukar sin makt.

När ord står mot ord så har ju vakterna en otrolig fördel (Som sig bör) men det känns som att många vakter missbrukar detta för att kunna få utöva mycket mer våld än vad som bör vara försvarbart.
Citera
2019-02-01, 07:55
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Hamnade framför brittiska tunnelbanan på tv. Rekommenderar er att kolla, gick på 5an, 9an eller nått minns inte.
När berusade människor kom efter spärrarna så HJÄLPTE vakterna personen ned till perrongen och såg till att de kom in i tunnelbanan.

De våra vakter sysslar med är så överdrivet. Dom vill bara stå på sig och bestämma över andra. Tusentals åker berusade varje helg men dom som hamnar framför tåget är dom som bestämts sig för att göra det.
Du är inte sann!
Är du medveten om lagstiftningen?
Vet du vad LOB är?
Citera
2019-02-01, 07:56
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hon kan ju lika gärna vägrat att uppge legitimation, och då förverkat rätten till de 75 minuterna.

Vakterna gjorde i sak fel, enligt FN's barnkonvention: i första hand tänker jag på den chock barnet som medföljer utsätts för när hennes mamma stökar järnet. SL har haft utbildning för samtliga anställda i just barnkonventionen innan någon börjar gaffla om hyperboler. Även underentreprenörer som biljettkontroll omfattas därmed av SL's policy att följa den.

I sak skulle de alltså lämnat idioten ifred. Däremot är det sedan många många år tillbaka så att förortsmänniskorna har som policy att inte betala. På SL-tiden hade man många kontrollanter som pratade många språk just för att de försökte slingra sig genom att inte förstå svenska/engelska.

Oavsett hur illa jag tycker om dessa människor, så blir den här prinicipfastheten alltid dålig publicitet likt när man slänger av 10-åringar från SJ-tåg.
Så vad de än gör, så gör de fel beroende vems åsikt det gäller?
Citera
2019-02-01, 07:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Kan man diskutera den här händelsen utan att kalla henne för en massa taskiga saker? Det går att tycka att vakterna gjorde rätt utan att näthata och avhumanisera kvinnan.

Är plankning orsaken till hela händelsen? Jag trodde att kontrollanterna skriver en faktura och sen får man fortsätta åka sin resa, det kräver ju att man kan legitimera sig. Var det där det brast? Någon som kan klargöra?

Enligt vittnesuppgifter ställde hon till väsen och tumult redan i skedet att upprätta faktura, sannolikt vägrade hon legitimera sig och lämna uppgifter.
Väktare bör och skall avlägsna stökiga resenärer, och nu förefaller hon ganska direkt blivit stökig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gravid-kvinna
Citat:

Först var det bara kontrollanter, sedan kom vakterna på vid T-centralen.

Rutinen är sådan att kontrollanter tillkallar ordningsvakt enbart i fall där resenären börjar stöka/motsätta sig på plats, eller helt enkelt inte vill lämna sina uppgifter. Avhysning är nämligen det enda att göra om någon inte vill lämna uppgifter.
Om sedan resenären väljer att motsätta sig även avhysning, ja, då kan det se ut såhär. Det är varken rasism eller övervåld - Det är upprätthållande av lag och rättvisa.

Jag fattar inte intresset för detta, sådana här ingripanden sker ofta.
Är det för hon var gravid / hade barn med sig? I så fall är det hennes eget ansvar att bete sig adekvat därefter, det är inte det aktuella lagrummets ansvar.
Citera
2019-02-01, 07:58
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Då har du uppenbarligen inte sett filmen din jävla lögnare! Den gravida kvinnan läggs med magen före på en bänk medan en vakt trycker uppifrån . All tyngd läggs alltså på den gravida magen vilket är potentiellt livsfarligt för barnet. Inte undra på att hon skriker då, det lär ju göra ont på henne också. Hur kan man vara så jävla sjuk i huvudet att man lägger henne på gravidmagen och trycker på? Då är det fan riktigt jävla skevt i skallen och ni som sitter här inne och hejar på är fan inte bättre, era jävla rasister och kvinnohatare!

Ett till svar, jag tittade mer noga på första biten. Jag får ge dig det att den del av händelseförloppet vakten ser fan inte bra alltså. Tror inte tyngden ligger på magen alls (än), men vakten är ändå där och hänger på henne bakifrån och trycker neråt är ändå att styra händelseförloppet i helt fel riktning.

Vakterna är ena jävla spån, de hade inte alls behövt eskalera situationen. Lågaffektivt bemötande och bara omringa henne utan att röra henne på perrongen tills hon hade accepterat att följa med hade varit mycket mer adekvat.

Sen när hon själv lägger sig ner på perronggolvet och skriker hysteriskt är fortfarande rätt lustigt, och det skulle du nog också tycka om du tillät dig.
Citera
2019-02-01, 07:58
Medlem
nordicwraths avatar
Är det inte märkligt hur kvinnliga vänsteraktivister hela tiden blir "gripna utan anledning" av vakter i kollektivtrafiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in