2019-01-31, 14:34
Medlem
Går i tankarna att eventuellt planera in en festivalresa i sommar och/eller höst. Jag har inte varit på någon någonsin, så har inte järnkoll hur pass hårda de brukar vara vad gäller medtag av narkotikaklassade preparat. Hur pass hårda brukar de vara? Känns som att om det är svårt eller riskfyllt att ta med sig så blir hela festivalupplevelser bra mycket tråkigare, har svårt att tro att jag är ensam om den uppfattningen. Vet inte om det skiljer sig beroende på genre på festival, men jag tänker i allra första hand på house-festivaler, har bl.a kollat på Creamfields (UK), Ultra (Kroatien), Airbeat One (Tyskland), Tomorrowland (Belgien) och Mysteryland (Nederländerna) som alla är stora inom genren - men när man kollar under FAQ verkar det vara standard att det är nolltolerans mot droginnehav, enda undantaget är om man har recepbelagd medicin. Tror t.o.m Mysterlyland som körs i Nederländerna hade förbud mot weed även om det är avkrimnilaserat i landet - och jag läste om 5-6 ungdomar som försökte smuggla in stora mängder narkotika (för försäljning) på Creamfields och fick senare 2-3 års fängelse. Känns ju sådär att åka dit för det. Men å andra sidan är det väl definitivt folk som tar det på t.ex. Tomorrowland. Så är det någon som har erfarenhet och vet hur de brukar vara? Har de hundar t.ex.? Är det lättare att smuggla in säg några extascy-piller gentemot marijuanabuds som luktar? Kollar de genom säg kalsongerna om man väljer att lägga det i dem? Planen hade väl annars varit att fixa allting hemma, och sen ta tåget till destinationen - är väl väldigt liten risk att polisen kollar tågresenärer söderut/västerut?
Citera
2019-01-31, 14:46
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Jag har varit på en hel del festivaler i belgien, Tyskland och Sverige. Det har aldrig varit några problem med att ta in droger i "rimliga" mängder för eget bruk, till exempel: 5a tjack, 5a röka, några E, något gram ketamin och lite tyngre opiater+ett gäng bensodiazepiner. Och ett tiotal kanyler och pumpar, såklart. Jag lägger bara allt i någon byxficka långt ner i bagen. Har aldrig varit med om hundar men har hört att de har de på vissa mainstreamfestivaler här i PK-riket.

Har själv åkt tåg+nattåg ner till Nederländerna med dylikt stash som ovan, gick hur galant som helst.

Bara man inte är TVÄRVÄCK och/eller aggressiv så brukar de ha överseende med att man är färdig. Har själv pratat med massor av poliser på festivaler i Sverige när de sett att jag är helt planeten Pluto-påtänd, men de har bara varit trevliga samtal med lite skratt och så. Så är man reko själv i sitt tillstånd så gör detta allt.
Senast redigerad av WitnessTheFitness 2019-01-31 kl. 14:50.
Citera
2019-01-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Jag har varit på en hel del festivaler i belgien, Tyskland och Sverige. Det har aldrig varit några problem med att ta in droger i "rimliga" mängder för eget bruk, till exempel: 5a tjack, 5a röka, några E, något gram ketamin och lite tyngre opiater+ett gäng bensodiazepiner. Och ett tiotal kanyler och pumpar, såklart. Jag lägger bara allt i någon byxficka långt ner i bagen. Har aldrig varit med om hundar men har hört att de har de på vissa mainstreamfestivaler här i PK-riket.

Har själv åkt tåg+nattåg ner till Nederländerna med dylikt stash som ovan, gick hur galant som helst.

Bara man inte är TVÄRVÄCK och/eller aggressiv så brukar de ha överseende med att man är färdig. Har själv pratat med massor av poliser på festivaler i Sverige när de sett att jag är helt planeten Pluto-påtänd, men de har bara varit trevliga samtal med lite skratt och så. Så är man reko själv i sitt tillstånd så gör detta allt.

Okej, det låter ju positivt! Stor fördel om de inte rotar genom packning till 100 %, då kan man ju gömma det mycket enklare. Har även sett t.ex. Monster Energy-burkar till försäljning på darknet som är till för att diskret gömma stash i. Kanske hade varit något.

Men om du pratar med polisen kan de ju också trott att du varit riktigt full och inget annat bara, svårt för många som aldrig tar något själva att märka skillnad.
Citera
2019-01-31, 15:27
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Okej, det låter ju positivt! Stor fördel om de inte rotar genom packning till 100 %, då kan man ju gömma det mycket enklare. Har även sett t.ex. Monster Energy-burkar till försäljning på darknet som är till för att diskret gömma stash i. Kanske hade varit något.

Men om du pratar med polisen kan de ju också trott att du varit riktigt full och inget annat bara, svårt för många som aldrig tar något själva att märka skillnad.

De brukar inte vara så noga med packningen in till campingen på de festivaler jag varit på åtminstone. Och jag har varit på en hel del, dock några år sedan jag var på någon sist. Ja, väger dom rätt och så så är ju det ett bra sätt ifall att de skulle söka igenom allt lite närmare.

Nja, i något fall möjligtvis. Men oftast så har jag verkligen varit DYNGPÅTÄND. Och de har sagt att det syns på mig och så frågat vad jag tagit och hur jag mår. Säger bara som det är och är glad samt övertrevlig. Då brukar det inte vara några problem. Så länge man inte låter sitt knarkande gå ut över andra människor så brukar poliserna ha ett överseende med påverkade människor på just festivaler. Åtminstone med mig, men då är jag inte spänd/nojig/otrevlig/eller dylikt av mig överhuvudtaget.
Citera
2019-01-31, 19:11
Medlem
Tw1steds avatar
Grinda örten och häll mjölet på festival krubbet
Citera
2019-02-01, 11:51
Medlem
Fairbankss avatar
Jag kan nästan garantera att det är smidigare att få tag på drogerna väl på plats inne på festivalområdet. Gäller åtminstone i de flesta länders festivaler jag besökt. På tomorrowland exempelvis finns det inte en chans i världen att du inte får tag i vad du vill ha. En del ställen jag besökt tar det knappt en kvart innan någon har slagit sig ned vid ditt tält och frågat vad du vill ha. Herregud vid ett tillfälle började försäljarna göra deals med varandra i mitt tält..

Hur som helst så har jag aldrig varit med om någon visitation där man aktivt letar droger när du ska in på någon festival, och är det så att man letar efter knark så letar man främst efter dom som säljer.

Många festivaler jag besökt har även tillåtit olika typer av test-stationer där du kan lämna in droger du köpt för att ta reda på innehållet.

Kortfattat; Det finns på plats så det räcker och blir över - men ska du smuggla ett par piller så behöver du endast oroa dig om resan till festivalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in