Går i tankarna att eventuellt planera in en festivalresa i sommar och/eller höst. Jag har inte varit på någon någonsin, så har inte järnkoll hur pass hårda de brukar vara vad gäller medtag av narkotikaklassade preparat. Hur pass hårda brukar de vara? Känns som att om det är svårt eller riskfyllt att ta med sig så blir hela festivalupplevelser bra mycket tråkigare, har svårt att tro att jag är ensam om den uppfattningen. Vet inte om det skiljer sig beroende på genre på festival, men jag tänker i allra första hand på house-festivaler, har bl.a kollat på Creamfields (UK), Ultra (Kroatien), Airbeat One (Tyskland), Tomorrowland (Belgien) och Mysteryland (Nederländerna) som alla är stora inom genren - men när man kollar under FAQ verkar det vara standard att det är nolltolerans mot droginnehav, enda undantaget är om man har recepbelagd medicin. Tror t.o.m Mysterlyland som körs i Nederländerna hade förbud mot weed även om det är avkrimnilaserat i landet - och jag läste om 5-6 ungdomar som försökte smuggla in stora mängder narkotika (för försäljning) på Creamfields och fick senare 2-3 års fängelse. Känns ju sådär att åka dit för det. Men å andra sidan är det väl definitivt folk som tar det på t.ex. Tomorrowland. Så är det någon som har erfarenhet och vet hur de brukar vara? Har de hundar t.ex.? Är det lättare att smuggla in säg några extascy-piller gentemot marijuanabuds som luktar? Kollar de genom säg kalsongerna om man väljer att lägga det i dem? Planen hade väl annars varit att fixa allting hemma, och sen ta tåget till destinationen - är väl väldigt liten risk att polisen kollar tågresenärer söderut/västerut?