2019-01-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Han var jtte ung punkt!

Du vet bttre n svensk lag? Inte undra p att du och dina gelikar aldrig frstr.
I Sverige, enligt lag, r man vuxen vid 18rs lder. Det r inte uppe fr debatt eller tyckanden. Det r fakta.
Citera
2019-01-31, 10:11
Medlem
Helt sjukt! Vxte upp i trakterna av Jakobsberg, t Viksj-hllet, s himla tryggt och trevligt p den tiden.

En chilenare, det var allt som fanns p fjllenskolan. S brukade man som grabb ta cykeln ner till Pia Nrkp eller Viksj Centrum med polarna, p mellanstadiet kte man in till Jakobsberg istllet. Pronen var aldrig oroliga, lugnt och skert.

Jag brjar p allvar bli rdd fr utvecklingen i Sverige. Frsta barnbarnet r p G(dock blir jag rekordung morfar, typ)

Jag fick en fantastisk barndom, minns inte en enda otck hndelse som barn! Jag vill att kommande generationer ska knna sig lika glada, trygga med samma framtidstro som jag hade.

Skjutningarna i vra storstder gr mig s matt och ledsen. Vi mste faktiskt vrna om vrt folk. Det r inte rasistislt att ta hand om sitt eget och istllet hjlpa andra p plats nr ekonomin tillter. Vi kan inte lta aggressiva kulturer med annan moral komma hit och kra ver oss. Varfr? Vad tjnar vi p det?
Citera
2019-01-31, 10:18
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Helt sjukt! Vxte upp i trakterna av Jakobsberg, t Viksj-hllet, s himla tryggt och trevligt p den tiden.

En chilenare, det var allt som fanns p fjllenskolan. S brukade man som grabb ta cykeln ner till Pia Nrkp eller Viksj Centrum med polarna, p mellanstadiet kte man in till Jakobsberg istllet. Pronen var aldrig oroliga, lugnt och skert.

Jag brjar p allvar bli rdd fr utvecklingen i Sverige. Frsta barnbarnet r p G(dock blir jag rekordung morfar, typ)

Jag fick en fantastisk barndom, minns inte en enda otck hndelse som barn! Jag vill att kommande generationer ska knna sig lika glada, trygga med samma framtidstro som jag hade.

Skjutningarna i vra storstder gr mig s matt och ledsen. Vi mste faktiskt vrna om vrt folk. Det r inte rasistislt att ta hand om sitt eget och istllet hjlpa andra p plats nr ekonomin tillter. Vi kan inte lta aggressiva kulturer med annan moral komma hit och kra ver oss. Varfr? Vad tjnar vi p det?

Chilenarna bodde p Sldderhjden. Och finnarna, turkarna, juggar osv. Ibland sger de att det var trivsamt och som en stor familj men nu nr det skjuts sger samma personer att det var knark, mord och blod i mngder redan p 70-8090-talet.
Citera
2019-01-31, 10:23
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinona
r det ingen som har reflekterat ver varfr det s pltsligt har blivit tyst i alla de hr trdarna? Fr ngra r sen var nstan alla frgor besvarade p flashback inom bara ngra timmar. Kanske fr att det inte finns ngon form av respekt alls fr BO lngre. Varfr skulle folk som sitter inne p information och vill hitta GM dela med sig hr? Nr det enda vettiga folk har att prata om hr r rekordskjutningar, spekulationer kring BO som r tagna ur luften och mest skitsnack. Pinsamt.

Det har inte direkt behvts ngon reflektion, d det har gtt att frutse utvecklingen och drmed ven utvecklingen nr det gller rapporteringen:

1. Fr det frsta var det fler som skrev i trdar om skjutningar nr de hnde ngon gng d och d. Behver jag frklara varfr de uppmrksammas mindre och trdarna blir kortare nr skjutningar, sprngningar m.m. blir nrmast dagliga?

2. Frr skedde grova vldsbrott ofta mellan mnniskor med ngon slags koppling till majoritetsbefolkningen och samhllet. De var folk som vanligt folk knde. Desto mer landet blir hrdsegregerat, desto mer ingen svensk knner de inblandade, desto frre kommer det vara som kommer med insiderinformation. Jag behver vl inte frklara varfr ingen kommer med sdan insiderinformation idag nr det sker stora slagsml och grova vldsbrott mellan tiggande zigenarklaner p tillflligt besk, nyanlnda som kom hit alldeles nyss utan ha ngon som helst koppling till landet o.s.v.? Till skillnad frn nr mnga brott begicks av lokalbor som har bott dr hela sitt liv och som de flesta p orten knner till? Eller tminstone etablerade kriminella i t.ex. Stockholm som de flesta i den svngen knde till, inte frortsungar som inte ens r torra bakom ronen?

Nr det gller ungdomar med invandrarbakgrund i utanfrskapsomrden, s framfrs det fortfarande en del pstenden frn folk som anger sig ha insyn. Problemet dr r att veta om den informationen r korrekt eller huvudtaget seris, vilket leder till:

3. Bekrftelsen ver vilka som sannolikt r inblandade kommer ofta frn offentliga handlingar vid hktning och tal. Andelen skjutningar som leder till tal minskar. T.ex. klarade inte stockholmspolisen upp en endaste ddsskjutning 2016. Att talen minskar leder naturligt till att knnedomen om vilka som ligger bakom ddsskjutningarna minskar.
Senast redigerad av Europe 2019-01-31 kl. 10:30.
Citera
2019-01-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinona
r det ingen som har reflekterat ver varfr det s pltsligt har blivit tyst i alla de hr trdarna? Fr ngra r sen var nstan alla frgor besvarade p flashback inom bara ngra timmar. Kanske fr att det inte finns ngon form av respekt alls fr BO lngre. Varfr skulle folk som sitter inne p information och vill hitta GM dela med sig hr? Nr det enda vettiga folk har att prata om hr r rekordskjutningar, spekulationer kring BO som r tagna ur luften och mest skitsnack. Pinsamt.

Det r vl inte s konstigt. Av flera orsaker. Det r fr de flesta normala mnniskor en vrld som obegriplig, ologiskt och totalt frmmande. Och morden sker inom gruppen. Som bestr av bottenskrapen av en ptvingad befolkningsgrupp. D r det svrt att knna ngon form av empati och man bryr sig varken om BO eller GM. De har sjlva satt sig i denna sits. Och det lr bli vrre. Sverige har trttnat p dessa skithgar. Jag tror att det kommer resultera i n vrre uttryck n tystnad i trdar.
Citera
2019-01-31, 11:39
Medlem
Stones avatar
Det finns inte en chans i helvetet att polisen hinner med allt skit som sker. Jag tror som att vi snart kommer att se, precis som i USA, poliser som tar till vervld eftersom de ser samma skit dag ut och dag in. Frustrationen kommer g ut ver dessa kriminella. Fattar inte hur de orkar.
Citera
2019-01-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
r storebrosan ocks dd? Det stod s i fb trden, men sedan kom ngon och skrev att han levde?

Nej hans bror lever om ja minns rtt s satt han inne, de frskte mrda hans storrbror frra ret skt han i magen 2 gnger tror jag o de va ver en skuld
Senast redigerad av stockholmare0808 2019-01-31 kl. 12:18. Anledning: Felstavelse
Citera
2019-01-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Handlade det om skuld, tjej eller annat omrde/krets? Utan att avslja allt fr mkt

Dom skjt en somalie i ica, i benet, s somalierna hmnas o mrdade han
Citera
2019-01-31, 12:19
Medlem
Eller ass det r tv teorier som cirkulerar, ena som verkar va att de konflikten mellan somalierna och irakie grabbarna i sderhjden i jakan, och andra r att hans storebror kanske stllt till det igen och nu fick hans lillebror betala priset
Senast redigerad av stockholmare0808 2019-01-31 kl. 12:20. Anledning: Felstavelse
Citera
2019-01-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Under 16 r? Finns inte p Ratsit.

Varken namnen Ayew, Ayowe, eller Mustafa verkar stmma verens?
Citera
2019-01-31, 12:46
Medlem
De fr han heter inte ayew eller ayowe ellee vad fan dom hittar p, mostafa heter han det r hans namn
Citera
2019-01-31, 12:48
Medlem
Jag vet det riktiga efternamnet fr jag och hans storebror var bra vnner engng i tiden, hans storebror r 19 nu, och mostafa fyllde precis 18, jag tnker dock inte sga efternamnet eller mer om det hra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in