Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
När det gäller typiska nördpersonligheter, så tror jag dessutom att tonen är för hård på Flashback.
Det beror väl helt och hållet på hur man definierar klassiska nördpersonligheter, hela termen känns numera som väldigt urvattnad. Var och varannan tjomme känns det som titulerar sig som nörd idag enbart för att man har snöat in på någonting (att få dille på något) utan att riktigt fördjupa sig i ämnet i fråga. Så känner jag åtminstone att landet ligger för nörden idag. När jag gick i skolan var det nog mera klassiska nördmarkörer som gjorde att man stack ut, idag ser ju varannan hipster ut som en stereotypisk tönt/nörd.
Angående att tonen kan vara för hård kan jag väl delvis hålla med om, men det ger å andra sidan en skinn på näsan efter ett tag och lär samtidigt folk att kunna argumentera för sin sak än att dra med svansen mellan benen som på sociala medier där alla blir kränkta av minsta lilla motargument.
För att återanknyta till trådens ämne så kan jag hålla med om att det saknas nördiga eldsjälar i de underforum där jag hänger mest i, dvs Film & Filmproduktion. Visst, det existerar men är väldigt få som kan stå i kontrast till resten av diskussionerna. Tyvärr har de mera utmärkande användarna sakta men säkert försvunnit som var väldigt inlästa och kunniga inom smalare ämnen i filmmediet. Dock har jag förståelse för att det är så, majoriteten styr diskussionerna och det blir därefter, men tycker ändå att det var en bättre avvägning förr om åren mellan vanliga ämnen och nischade ämnen i Film & Filmproduktion. Samma sak kan sägas med Litteraturforumet där de riktiga originalen och de kunniga lyser numera med sin frånvaro.
Mina två cent.