2019-01-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag går inte ut med det för andra, jag går ut med det, för tjejens skull, visa att hon kan lita på mig, jag finns med i både medgång som motgång.
En fråga här. Jag misstänker att du hade anat oråd om din tjej bad dig ta bort statusen, men om vi bara tänker oss att hon säger att hon inte bryr sig alls vad du har för status på Facebook, skulle du ändå ha statusen att du är i ett förhållande? Om ja, varför?
Citera
2019-01-29, 13:57
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Om förhållandet står och faller med om man väljer att publicera förhållandet på Facebook eller inte så är det inte mycket att hänga i julgranen. Det finns MILJONER andra (och mycket bättre sätt) att visa att hon kan lita på mig.

Men du har faktiskt delvis rätt i en tidigare sak. Ja, jag känner mig obekväm att gå ut med sådant, men det är helt enkelt för att jag är obekväm med att gå ut med detaljer om mitt privatliv generellt. Det har absolut inget med tjejen som sådan att göra. Jag förväntar mig dock att det respekteras, och den dagen min tjej börjar kräva sådana saker av mig så kommer förhållandet definitivt att sjunga på sista versen.

Jag har själv inte FB, men du har det och måste finna det intressant, du har nog en sån sida där det inte står något, mer än att du är en kille, tror du har sidan för att kolla in andra tjejer, och det är därför du inte vill skriva att du är sambo, frågan är vad din tycker tjej, helt glad blir hon nog inte, ni kanske har ett sånt där modernt öppet förhållande där ni kan smaska runt.
Citera
2019-01-29, 14:00
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
En fråga här. Jag misstänker att du hade anat oråd om din tjej bad dig ta bort statusen, men om vi bara tänker oss att hon säger att hon inte bryr sig alls vad du har för status på Facebook, skulle du ändå ha statusen att du är i ett förhållande? Om ja, varför?

Jag skulle ändå ha statusen att jag är sambo, så folk vet, och det kan vara så att jag är en mer ärlig person än vad du är.
Citera
2019-01-29, 14:11
Medlem
Citat:
Jag har själv inte FB, men du har det och måste finna det intressant, du har nog en sån sida där det inte står något, mer än att du är en kille, tror du har sidan för att kolla in andra tjejer, och det är därför du inte vill skriva att du är sambo, frågan är vad din tycker tjej, helt glad blir hon nog inte, ni kanske har ett sånt där modernt öppet förhållande där ni kan smaska runt.
Jag finner det mycket intressant hur mycket ogrundade slutsatser du drar av saker och ting. Du låter som en första klassens skvallerkärring. Som jag redan har förklarat använder jag Facebook enbart som chatklient. Vill jag chatta med kompisar är Facebook tyvärr oftast enda alternativet, även om jag har fått en och annan att börja använda andra verktyg, såsom Discord eller Jabber.

Citat:
Jag skulle ändå ha statusen att jag är sambo, så folk vet,
Varför ska folk veta det? De jag umgås med på daglig basis vet ändå. Resten har inte med det att göra.
Citat:
och det kan vara så att jag är en mer ärlig person än vad du är.
Så kan det vara men inget, varken det du eller jag har skrivit, tyder på varken det eller motsatsen än så länge. Att inte vilja skylta mer än nödvändigt med sitt privatliv har inte något med oärlighet att göra.
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2019-01-29 kl. 14:14.
Citera
2019-01-29, 14:16
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Jag finner det mycket intressant hur mycket ogrundade slutsatser du drar av saker och ting. Du låter som en första klassens skvallerkärring. Som jag redan har förklarat använder jag Facebook enbart som chatklient. Vill jag chatta med kompisar är Facebook tyvärr oftast enda alternativet, även om jag har fått en och annan att börja använda andra verktyg, såsom Discord eller Jabber.

Varför ska folk veta det? De jag umgås med på daglig basis vet ändå.

Så kan det vara men inget, varken det du eller jag har skrivit, tyder på varken det eller motsatsen än så länge. Att inte vilja skylta mer än nödvändigt med sitt privatliv har inte något med oärlighet att göra.

Du behöver inte skylta med ditt privatliv, men att du skriver sambo, kommer ju inte avslöja dig. Jag tänker mest på din tjej, att du inte kan gå ut med att ni är i ett förhållande, jag förstår bara inte det, men du håller dörren öppen, du vet att det finns bättre tjejer där ute, men gör som du vill, vem vet din tjej kanske gör på samma sätt.
Citera
2019-01-29, 14:24
Medlem
Citat:
Du behöver inte skylta med ditt privatliv, men att du skriver sambo, kommer ju inte avslöja dig. Jag tänker mest på din tjej, att du inte kan gå ut med att ni är i ett förhållande, jag förstår bara inte det, men du håller dörren öppen, du vet att det finns bättre tjejer där ute, men gör som du vill, vem vet din tjej kanske gör på samma sätt.
Jag märker att du har stora problem att förstå. Som sagt så handlar det inte om att hemlighålla saker. Herregud, vad är det med dagens generation egentligen? Allt man inte gör tillgängligt för hela världen är tydligen något man hemlighåller.
Citera
2019-01-29, 14:26
Medlem
Gör hon inte det så kanske du borde byta flickvän?
Citera
2019-01-29, 14:34
Medlem
CharlieRs avatar
Måste man redogöra för sina privata relationer med alla? Jag och min fästman är inte jätteöppna inför andra om vad vi har för relation (jag använder inte Facebook heller), de som är nära vet att vi är ihop men varför ska varenda människa veta om det? De får själv dra slutsatsen av att vi bär matchande ringar men lyckas de inte med det så svarar vi relativt undvikande på frågor om vilka vi är i relation till varandra. Hans kursare hade frågat honom vem jag var efter att jag varit med till skolan en sväng i väntan på att vi skulle åka hem, varpå han helt sonika svarat "Det är <namn>". Det tycker jag är en rimlig nivå av info att dela med sig av, men så är jag också väldigt privat av mig.

Håller dock med tidigare talare om att ändringar i huruvida relationsstatusen visas eller inte absolut är en indikation på att personen, vid dold status, är öppen för förslag.
Citera
2019-01-29, 14:59
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Vem har Facebooksida 2019?
Citera
2019-01-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa

Ja, nog så gott som alla som är 35+ ?
Citera
2019-01-29, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa

Finns fortfarande mängder under 25 som använder facebook i 2019.

Ser dagligen vänner som uppdaterar profilbilder och statusuppdateringar på facebook titt som tätt.

Bara massa följ strömmen muppar så som IG och snapchat-nördar som fått för sig att ingen är på facebook längre, vilket är felaktigt.

Följ strömmen muppar(IG,SC,Youtube lurkers) är inga trendsättare utan ni är bara följare med 0 kredibilitet.
Senast redigerad av ytmamz 2019-01-29 kl. 17:43.
Citera
2019-01-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
...medan killen gör det. "i en relation med *anna *andersson"

jag ser detta hela tiden på bekantas facebook som är i relation med varandra.

jag hade faktiskt krävt av min flickvän att visa öppet att hon är med mig.

gör man det inte är det nåt som är lite off, luktar bekräftelsehora lång väg.

har jag fel ??
Ja, du har fel.
Skulle jag ställas inför faktum att jag var tvingad att leva mitt liv på Facebook vilket relationsstatus är en del av så skulle den personen bli tvingad att ändra sin till singel.
Du däremot som måste bevisa för dina vänner på Fb att du kunde fixa en tjej är den stora bekräftelsehoran här.

Jag själv har inte en aning om vad jag o min sambo har för status ens en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in