Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Får man fråga lite nyfiket vad syftet är att använda tre olika datorer (+ den fjärde du hade i hyllan till bilder)
Jag har en huvuddator (som jag använder till 98%), där jag nästan enbart kör Linux på. Men med Linux funkar inte HDMI-kopplingen till TV'n, inte ens radion.
Den bredvid mig har Windows 7, o den är kopplad till mitt surroundsystem där jag lyssnar på radio o poddar. Dessutom drar det inte prestanda om det skulle vara kopplat till "Huvuddatorn". Dessutom funkar inte min VPN på Linux, så den datorn har en VPN-anslutning (så att folk typ inte ser t.ex. vilka Linux-distributioner man laddar ner)...
Sen har jag en dator i sovrummet, tror den har Windows 10, som jag har där för att lyssna på musik, radio, poddar o ljudböcker när jag vilar i sängen. Men med ändå ett rätt gammalt ljussystem där subwoofern krånglar.
O den i hyllan är placerad där så att webb-kameran ser över vardagsrummet, samt är det kopplat 3 kameror till, till den datorn, o de kommer jag åt via en lösenordsskyddad webbsida. Ett litet behandlingsexperiment mot min paranoia, samt kan jag titta på katterna.
Det är alltså inga nya dyra datorer, skulle jag sälja de hade jag kanske fått några hundra per st. O nu börjar "huvuddatorn" bli gammal också...
EDIT: En reservdator i garderoben också.
Jag samlar på mig gamla datorer, testar att köra olika Linuxdistributioner o sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crwx
Varför en extern disk?
Personligen hade jag valt bort den samt musen och usb-hub för att lägga krutet på vettig NAS istället.
Jo, jag samlar på mig mycket, o behöver en massa utrymme.