2019-01-28, 15:11
Medlem
Hybrics avatar
Hej på er!

Jag äger en blå/marinblå kavaj och är väldigt kluven till vilka byxor som passar, jag äger bara kavajen i sig och inte byxorna till, vilket jag ångrar idag att jag inte köpte. Jag har även en full svart kostym men inga svarta skor dessväre, därav går det bort!

Jag är sugen på att köpa någon slags tygbyxa, då jag inte gillar chinos så värst mycket. Men vad passar det till egentligen? Vad säger klädkoden?

Jag har även låga, mörkbruna skor som "fadear" till svart på toppen av skon.

Kavajen liknar denna: https://media.brothers.se/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/3021907-6010__1.jpg

Tacksam för all hjälp!
Citera
2019-01-28, 15:15
Medlem
Kaustis avatar
Jag kör alltid ljusgrå eller beiga (fy vad fult det ordet stavas...) byxor till mörkblå kavaj. Funkar bra.
Citera
2019-01-28, 15:19
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag kör alltid ljusgrå eller beiga (fy vad fult det ordet stavas...) byxor till mörkblå kavaj. Funkar bra.

Tack för svaret! Men kör du chinos då eller tygbyxa?
Citera
2019-01-28, 15:19
Bannlyst
Citat:
Jag skriver under på detta. Jag brukar köra likadant.
Citera
2019-01-28, 15:24
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag skriver under på detta. Jag brukar köra likadant.

Tack! Kör du bruna skor då också?
Citera
2019-01-28, 15:54
Medlem
Crushed strawberry corduroy trousers!
Citera
2019-01-28, 16:00
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Tack för svaret! Men kör du chinos då eller tygbyxa?

Jag har dels ett par bomullsbyxor, dock lite dåligt ljus (byxorna är ljusgrå, skorna är rätt ljusbruna också) men så här klädde jag mig senast jag skulle på jobbresa. Då hade jag dom här byxorna: https://www.jlindeberg.com/se/sv/jl/herr/trousers/chaze-flannel-twill-trousers-50044524.html?cgid=jl-men-trousers&dwvar_colorPattern=50044524_GreyMelange_0 09371

Citat:
Tack! Kör du bruna skor då också?

Jag kör bruna eller svarta skor till gråa byxorna, sen svarta skor till beiga byxor. Kör jag mörkblåa kostymen så borde jag köra svarta skor, men ibland får jag hjärnsläpp och kör mina ljusbruna skor (som egentligen inte passar jättebra )
Citera
2019-01-28, 16:06
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Jag har dels ett par bomullsbyxor, dock lite dåligt ljus (byxorna är ljusgrå, skorna är rätt ljusbruna också) men så här klädde jag mig senast jag skulle på jobbresa. Då hade jag dom här byxorna: https://www.jlindeberg.com/se/sv/jl/herr/trousers/chaze-flannel-twill-trousers-50044524.html?cgid=jl-men-trousers&dwvar_colorPattern=50044524_GreyMelange_0 09371

Ruggigt snyggt! Det är lite sådär jag tänker, risken är väl att mina skor är lite väl mörka än dom du har på dig samt att skorna blir svarta vid tåspetsen, men visst ska det fungera med dom byxorna?! Helvete vilken beslutsångest man fick!

Tänker att jag skickar en bild på det jag har när jag kommer hem, blir betydligt lättare att förklara då!
Senast redigerad av Hybric 2019-01-28 kl. 16:09.
Citera
2019-01-28, 16:34
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ruggigt snyggt! Det är lite sådär jag tänker, risken är väl att mina skor är lite väl mörka än dom du har på dig samt att skorna blir svarta vid tåspetsen, men visst ska det fungera med dom byxorna?! Helvete vilken beslutsångest man fick!

Skorna låter ärligt talat inte som ett jättebra utgångsläge. Det är bättre att gå på det klassiska i början, d.v.s. ett par svarta och ett par bruna oxfordskor. Visst kan man lyckas bära upp ett par brunsvarta "övergångsskor", men det är antagligen som jag brukar generalisera kring tjejer med kort hår. Vissa passar i det, men dom flesta ser bättre ut i långt hår. Och dom som faktiskt passar i kort hår, ja dom ser egentligen ännu bättre ut i långt hår.

Citat:
Tänker att jag skickar en bild på det jag har när jag kommer hem, blir betydligt lättare att förklara då!

Första raggningsrepliken jag fått på Flashback tror jag. Lite obehagligt, men lite ärofyllt ändå.
Citera
2019-01-28, 19:05
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Skorna låter ärligt talat inte som ett jättebra utgångsläge. Det är bättre att gå på det klassiska i början, d.v.s. ett par svarta och ett par bruna oxfordskor. Visst kan man lyckas bära upp ett par brunsvarta "övergångsskor", men det är antagligen som jag brukar generalisera kring tjejer med kort hår. Vissa passar i det, men dom flesta ser bättre ut i långt hår. Och dom som faktiskt passar i kort hår, ja dom ser egentligen ännu bättre ut i långt hår.

Första raggningsrepliken jag fått på Flashback tror jag. Lite obehagligt, men lite ärofyllt ändå.

Haha, sorry om du tar illa upp! Känner väl mest att det är lika bra och skicka bilderna på skorna ändå.. Så här nedan ser dom ut! Och blazern är som på den bilden jag länkade tidigare, känner att jag inte riktigt orkar ta kort på den med..

https://minfil.com/e7yfY2r3b7/20190128_183502_jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in