• 1
  • 2
2019-03-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten

krämen heter "Cicatryl".
ni får googla och kolla de aktiva ingredienserna ifall ni nu har behov

Lämnade precis Frankike där jag fick riktig solsveda och köpte där en kräm som heter just Cicatryl. En dags behandling och besvären försvann.. Vad jag även upptäckte är att den även ”botar” acne. Vi i gänget som reste kalladen den ”mirakelkrämen” och jag ångrar bittert här hemma i Sverige igen att jag inte köpte mer.. Inte lätt för svenska apotek att översätta de verksamma ingredienserna
Citera
2019-04-02, 08:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiiM
Lämnade precis Frankike där jag fick riktig solsveda och köpte där en kräm som heter just Cicatryl. En dags behandling och besvären försvann.. Vad jag även upptäckte är att den även ”botar” acne. Vi i gänget som reste kalladen den ”mirakelkrämen” och jag ångrar bittert här hemma i Sverige igen att jag inte köpte mer.. Inte lätt för svenska apotek att översätta de verksamma ingredienserna

Blev nyfiken på krämen. Aktiva ingredienser är:

Allantoin – finns i bl a svartrot. Är vävnadsbildade, dämpar irritation, är sammandragande och fuktbevarande.
Guajazulen – utvinns ur eteriska oljor från bl a kamomill och rölleka. Är inflammationshämmande.
Phenol, chloromethyl- C7H7ClO. Är antiseptiskt och fuktgivande.
α-Tocopheryl acetate C31H52O3, semisyntetiskt vitamin E om jag förstår rätt. En antioxidant.

Kanske finns nån farmacevt som vet nån kräm som innehåller det här?
Citera
2019-04-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Blev nyfiken på krämen. Aktiva ingredienser är:

Allantoin – finns i bl a svartrot. Är vävnadsbildade, dämpar irritation, är sammandragande och fuktbevarande.
Guajazulen – utvinns ur eteriska oljor från bl a kamomill och rölleka. Är inflammationshämmande.
Phenol, chloromethyl- C7H7ClO. Är antiseptiskt och fuktgivande.
α-Tocopheryl acetate C31H52O3, semisyntetiskt vitamin E om jag förstår rätt. En antioxidant.

Kanske finns nån farmacevt som vet nån kräm som innehåller det här?

Hoppas verkligen någon vet var denna eller likvärdig kräm går att få tag på i Sverige!

Googlade lite på krämen och hittade information att den även hjälper mot acne. Gav det ett försökt på mitt ansikte som för tillfället ser ut som prickig korv pga acne... Alltså.. Mirakelkräm! Dagen efter hade prickarna minskat och mina större aknebesvär ser inte lika röda ut! 👏🏻
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in