• 2
  • 3
2019-02-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men då vet du åtminstone vilcken "tårtbit" som saknas.
Den svåraste av dom alla... den omöjliga.
Citera
2019-02-05, 21:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Den svåraste av dom alla... den omöjliga.

Allt som har något värde är svåråtkomligt, annars hadde det varit triviellt. Ska man uppnå något här i livet då måste man försöka. Går inte det får man försöka igen, men nu på ett nytt sätt.

"That which we are, we are;

One equal temper of heroic hearts,

Made weak by time and fate, but strong in will

To strive, to seek, to find, and not to yield".
Citera
2019-02-06, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men då vet du åtminstone vilcken "tårtbit" som saknas.
Tyvärr kan ju vissa inte få den tårtbiten...
Citera
2019-02-06, 19:16
Medlem
Du behöver ett jobb som är roligt och stimulerande. Där du känner ansvar. Där du kan tala med spännande människor. I vissa fall kan det bra att det blir sämre under en period.
Citera
2019-02-07, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Du behöver ett jobb som är roligt och stimulerande. Där du känner ansvar. Där du kan tala med spännande människor. I vissa fall kan det bra att det blir sämre under en period.
Jag kommer fortfarande att vara olycklig om jag inte har några framgångar med kvinnor.
Citera
2019-02-07, 22:52
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Gå utanför dörren och analysera omgivningen! Om den är dyster så är det uppenbart vad som är problemet. Människan är inte gjord för att spendera livet på sina få kvadratmeter. Man måste ha en känsla av frihet och kontakt med naturen.

Urbaniseringen ligger bakom mycket psykisk ohälsa.
Senast redigerad av Jagaresamlaren 2019-02-07 kl. 22:54.
Citera
2019-06-24, 17:36
Medlem
Kanner igen mig nagot enormt. Dock har jag haft karleken nyligen (precis gjort slut, mitt beslut) och det hjalpte inte direkt.

Jag har ett bra jobb, jag har "for" mycket pengar (eget sparande), jag har vanner, jag har ett kk sa far ligga, jag har nagra hobbies som tidsfordriv under veckan. Det kanske later bra?
Men anda kanner jag mig bara konstant uttrakad och att "det maste finnas mer till livet".

Jag tror mitt liv tog en u-svang nar jag var 16. Var ratt bra prospekt inom fotboll nar jag var 14 sa fick jag intresse fran flera stora klubbar i Sverige. Talangen hade jag utan tvekan, och sakerligen kunnat gjort karriar dar men tyvarr var jag malvakt och slutade vaxa runt 15 och nar jag var 16 sa insag jag att det inte fanns manga malvakter under 185cm.. Trist men sa var det.
Kanns som det ar det livet jag efterstravar dock, ar otroligt tavlingsinriktad och alskar att resa och inte vara "fast" nagonstans. Maste bara hitta nagot som jag passar in i.. E-sport eller Poker kanske..
Citera
2019-06-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Gå utanför dörren och analysera omgivningen! Om den är dyster så är det uppenbart vad som är problemet. Människan är inte gjord för att spendera livet på sina få kvadratmeter. Man måste ha en känsla av frihet och kontakt med naturen.

Urbaniseringen ligger bakom mycket psykisk ohälsa.

Ligger nog något i det!
Citera
2019-06-25, 04:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag vet inte egentligen om detta är rätt del att skapa tråden i men isåfall får den flyttas.

Vad ska man göra för att komma ur detta enormt tråkiga ekorrhjul till liv? Man vaknar, går och jobbar och kommer hem och slöar lite och sedan går man och lägger sig och dagen efter vaknar man upp igen. Visst är det att ibland så hittar man på något en kväll som att gå på bio eller att träffa släkten eller åker på någon weekend utomlands. Men dom allra flesta dagar är ju likadana. Detta liv gör mig sjukt deprimerad och jag kommer inte att vilja leva om detta ska fortsätta.

Vad ska jag göra för att komma ur detta?

Ja men i vården säger man att man mår väldigt bra av rutiner så du får väl lyssna på dem.
Citera
2020-06-10, 09:17
Medlem
Köp en juste bil - bileriet förbrödrar plus är jävligt kuul.

O så ger det meningsfull lärorik sysselsättning - desto sämre skick ju meer lärorikt
Citera
2020-06-10, 09:31
Bannlyst
sök de gamla vägarna, står det om i den heliga bibeln.

kan rekommendera att försöka så ett frö. alltså i jorden. i den heliga bibeln lär det finnas en andlig betydelse på flera plan också. se det växa - skörda!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in