2019-01-27, 15:21
Medlem
Hur fr jag en burk med XP installerat, att g ut p ntet och ska/installera uppdateringar ?

Misstnker nmligen att det r det som ligger bakom att flera program inte vill kra trots att de enl. systemkrav borde det.

Systemet vill inte autouppdatera s jag undrar hur man manuellt fr den att gra det.

Tack p frhand fr svar.
Citera
2019-01-27, 15:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hmm, XP har upphrt med sina uppdateringar.
Citera
2019-01-27, 15:24
Citat:
Ursprungligen postat av fkvdssd
Hur fr jag en burk med XP installerat, att g ut p ntet och ska/installera uppdateringar ?

Misstnker nmligen att det r det som ligger bakom att flera program inte vill kra trots att de enl. systemkrav borde det.

Systemet vill inte autouppdatera s jag undrar hur man manuellt fr den att gra det.

Tack p frhand fr svar.
Jag freslr att du slnger din gamla burk och kper en modernare maskin. Inte nog med att Windows XP r ruskigt oskert, det slutade ven officiellt stdjas fr hela 5(!) r sedan. Du kan med andra ord inte uppdatera den mer. Byt upp dig till Windows 10.
Citera
2019-01-27, 15:41
Medlem
suck

tar fr givet att det r som ni sger, FYI hittade denna sajt som sger sig ha program fr att uppdatera

https://www.solvusoft.com/sv/update/...es/windows-xp/

r det nt oplitligt/utgnget d ?
Citera
2019-01-27, 15:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
suck

tar fr givet att det r som ni sger, FYI hittade denna sajt som sger sig ha program fr att uppdatera

https://www.solvusoft.com/sv/update/...es/windows-xp/

r det nt oplitligt/utgnget d ?

Jag skulle inte vlja detta d dessa program innehller allt frn virus till hopplsa banners. Som sagt s har XP slutat med sina uppdateringar. Det kvittar vad du n gr.

Ta istllet en funderare p att uppgradera till Windows 10. Eller kanske Windows 7 d den r fortfarande aktuell. tminstone 2 r till.
Citera
2019-01-27, 16:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Tack p frhand fr svar.

Erbjudandet om att uppgradera gamla windowsversioner till windows 10 gller inte lngre hos Microsoft.

Vill du ha windows 10 idag s fr du g och kpa dig ett ex av det och sedan kra installationen som vanligt.
Citera
2019-01-27, 16:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Tack p frhand fr svar.

Det finns ett "inofficiellt" SP 4 fr XP - https://www.softpedia.com/get/Others...official.shtml

Det r konstruerat av en privatperson och har funnits i ngra r. Det r rtt poulrt och utan strre klagoml s hr lngt.

Ditt problem r nog snarare ett drivis d.o. Prva att uppdatera med - IOBit Driver Booster. Avbocka tillggsprogram.

Gr en backup innan du brjar med ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in