2019-07-26, 12:59
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Bra betyg i grundskolan behöver inte betyda ett smack. På min tid var det många som sänkte sig ett helt steg när det blev dags för gymnasiet och T/N-matte/fysik. Då funkade det inte med äpplen till läraren längre. Om man dessutom beaktar vem hon är så skulle det inte förvåna mig om betygsättarna har känt press att sätta bättre betyg än vad hon förtjänar.

Summa summarum - Att hon skulle vara smartare än de flesta kan ni stoppa upp nånstans.

Klart att de kan ha sätt lite bättre betyg än de borde. Men hennes betyg är inte marginellt bättre än andras utän avsevärt bättre.

Men vi får väl se hur det går. Om ett år är det i alla fall ingen som efterfrågar hennes grundskolebetyg.
2019-07-26, 13:01
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte riktigt vad som ligger bakom valet av tröja, men hon kanske tänkte att en anti-fascistisk tröja är en "god" tröja och inget som förknippas med våldsvänstern.

Och för den stora massan är det ju så. Men för dem som är lite mer politiskt insatta så skickar detta förstås andra signaler. Men förstod Greta detta? Jag vet inte.

Hon vill ju förena alla människor i sin kamp för klimatet. Såväl höger som vänster. Så ur den synvinkeln är ju inte tröjan ett bra val. Därför verkar det konstigt att hon medvetet skulle ha gjort detta val.

Hon visste inte bättre, helt enkelt? Eller?

Ibland glömmer folk att hon bara är 16 år.

Hon kan klimatet bra, men det är inte säkert att hon kan politik lika bra.

Antagligen. Hon är i dåligt sällskapbhelt enkelt.

Men av någon outgrundlig anledning signalerar vänster godhet i det här landet.
2019-07-26, 14:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon hade högre betyg än vad du hade i grundskolan (Greta hade högsta betyg i 14 skolämnen av 17) vilket du inte hade.

Så innan du definierar henne så ska du definiera dig själv. Vad är du själv?

Greta är en tjej som fick högsta betyg i 14 skolämnen av 17 möjliga. Det är allt. Varken mer eller mindre.

Hon är inte en tjej som gått ut gymnasiet i 16-års ålder (fast hur ofta händer det?) men inte heller en av majoriteten mindre begåvade elever i grundskolan som knappt får ens ett A. För sin ålder är hon bland de smartaste i Sverige. Men sannolikt inte den smartaste. Men att hon tillhör toppen är i alla fall uppenbart.
Hade Greta varit en högbegåvad individ så hade hon redan varit på väg in i Universitetsvärlden.
2019-07-26, 14:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Einstein hade med problem med skolan anser du att han är dum med?
Eller alla de tusentals och åter tusentals genier som i princip disputerade när duktiga studenter började gymnasiet.
Du får nog vässa lite på argumentationen.
2019-07-26, 14:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade Greta varit en högbegåvad individ så hade hon redan varit på väg in i Universitetsvärlden.

Universitet i 16 års åldern? Det har hänt, men tillhör sällsyntheterna.

Sedan är ett problem i hennes fall att även om hon hade haft kapacitet till det så hade hennes klimatkamp gjort det omöjligt. Den tar upp det mesta av hennes tid.

Dock tror jag inte att hon har den kapaciteten utan hon är en Grundskola 14/17 A flicka. Varken mer eller mindre.
2019-07-26, 14:18
Medlem
Lawlines avatar
Vad kan klimatångest-Greta egentligen? Känns som att hon hela tiden blir matad med saker som hon ska framföra. Hon har ingen utbildning inom området alls och blir matad med fake news som hon sväljer med hull och hår. Allt detta är för att hon ska hålla sin sjukdom i schack. Hur kommer hon att må den dagen hon blir vuxen och inser att allt det som hon gjort har varit förgäves eftersom det inte funnits någon större sanning i det? Det är helt enkelt andra orsaker som spelar en mycket större roll som vi inte kan påverka? Kommer hon att klappa ihop totalt då hon inte har något annat att fokusera på då? Sjukdomen slår tillbaka med full kraft?
2019-07-26, 14:29
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Kontentan är att en narcissist nämligen Malena tvingar på resten av världen sitt inre kaos och ångest
genom PR-kampanjen Greta, extremt dysfunktionellt. Malena och Svante borde givetvis aldrig skaffat några barn , direkt olämpliga som föräldrar.
Så sant. Föräldrar kan missbruka sin makt som du mycket riktigt påpekar.
Det som också skrämmer är medias flathet och brist på källkritik när PK-klockan ringer.
Jag sätter min tilltro till David Eberhard m fl som vågar gå mot strömmen.
2019-07-26, 14:35
Medlem
Mao kom ut med ”Maos lilla röda”, när skall Greta ge ut ”Gretas lilla gröna”?

”Gretas lilla gröna” - en liten bok för populasen med citat ifrån Greta där hon anger:
- Vad man skall äta
- Hur man skall resa
- Vad människor bör göra
- Vilka kläder som är bra att bära
- Gretas övriga tankegångar

När kommer denna ”Gretas lilla gröna” att ges ut?
2019-07-26, 15:15
Medlem
Hon säger att hon är emot fascism, men i realiteten är hon ekofascist.
2019-07-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Mao kom ut med ”Maos lilla röda”, när skall Greta ge ut ”Gretas lilla gröna”?

”Gretas lilla gröna” - en liten bok för populasen med citat ifrån Greta där hon anger:
- Vad man skall äta
- Hur man skall resa
- Vad människor bör göra
- Vilka kläder som är bra att bära
- Gretas övriga tankegångar

När kommer denna ”Gretas lilla gröna” att ges ut?

Här och nu:
Citat:
Ursprungligen postat av Greta lilla gröna
Man ska äta det som Greta äter
Man ska resa på det sätt som Greta reser
Man ska göra det som Greta gör
Man ska bära sådana kläder som Greta bär
Man ska tänka så som Greta tänker
2019-07-26, 15:20
Medlem
Hon har raderat bilden där hon sitter med AFA-tröjan och påstår samtidigt att hon hade lånat den och inte visste vad texten betydde. Frågan är hur mycket sanning som ligger i den förklaringen? PR-byrån som står bakom hennes kampanj och styr henne har förmodligen gett henne instruktioner om vad hon ska säga för att skademinimera så mycket som möjligt. Jag hoppas verkligen att någon hann spara och tog en printscreen på bilden. Internet glömmer aldrig.

https://www.friatider.se/greta-raderar-afa-bild-sidan-finns-inte
2019-07-26, 15:23
Moderator
-Info-s avatar
Ok. Hon insåg i alla fall misstaget.

Citat:
"Igår publicerade jag ett foto med en lånad t-shirt som säger att jag är emot fascism. Den t-tröjan kan tydligen för vissa kopplas till en våldsam organisation. Jag stöder inte någon form av våld och för att undvika missförstånd har jag raderat inlägget. Och naturligtvis är jag emot fascismen", skriver hon idag på Twitter.

https://www.friatider.se/greta-raderar-afa-bild-sidan-finns-inte
Citat:
"Yesterday I posted a photo wearing a borrowed T-shirt that says I’m against fascism. That T-shirt can apparently to some be linked to a violent movement. I don’t support any form of violence and to avoid misunderstandings I’ve deleted the post. And of course I am against fascism."

https://twitter.com/GretaThunberg/status/1154734497662943232

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in