Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-30, 10:21
  #13741
Medlem
Ett nytt klipp från New York som visar Greta i ett amerikanskt hem iklädd typiskt amerikanska kläder.

https://twitter.com/HollyWildChild/s...25369075458048
We don't want you to applaud us or to tell us we're going to save the world. We want you to strike with us in September.
2019-08-30, 10:26
  #13742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Gretas planer handlar nog mest om att föra ut klimatvetenskapens rön, att vi förändrar klimatet drastiskt genom att använda fossila bränslen och att vi trots att vi vet detta fortsätter att öka utsläppen år från år. I stället för att följa det Parisavtal som alla länder undertecknat men få länder lever upp till.

Tror du har missuppfattat Parisavtalet då en signatur inte innebär att man binder sig till att göra några minskningar i utsläpp så vore det intressant att veta vad dessa länder inte lever upp till?
2019-08-30, 10:41
  #13743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Tror du har missuppfattat Parisavtalet då en signatur inte innebär att man binder sig till att göra några minskningar i utsläpp så vore det intressant att veta vad dessa länder inte lever upp till?
Avtalet syftar till begränsning av användning av fossila bränslen så att ökningen av den globala medeltemperaturen ska hållas under två grader till år 2100, men globalt används mer fossila bränslen för varje år och koldioxidhalten ökar exponentiellt. Den nuvarande globala utvecklingen pekar mot en temperaturhöjning på långt över två grader, kanske upp till fyra, fem grader.

Och det är inte Kina som är boven.
2019-08-30, 10:44
  #13744
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ett nytt klipp från New York som visar Greta i ett amerikanskt hem iklädd typiskt amerikanska kläder.

https://twitter.com/HollyWildChild/s...25369075458048
We don't want you to applaud us or to tell us we're going to save the world. We want you to strike with us in September.
Hon verkar tokhyllas av de flesta amerikaner. Undra vad dom tycker om dom får betala lika mycket skatt som i Gretas hemland nästa gång dom tankar.
2019-08-30, 10:47
  #13745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon verkar tokhyllas av de flesta amerikaner. Undra vad dom tycker om dom får betala lika mycket skatt som i Gretas hemland nästa gång dom tankar.
Där tror jag ändå att du tar i. Medelamerikanen har ännu ingen aning om vem Greta Thunberg är. Och det är bl.a. därför hon har seglat över Atlanten.
2019-08-30, 10:49
  #13746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Avtalet syftar till begränsning av användning av fossila bränslen så att ökningen av den globala medeltemperaturen ska hållas under två grader till år 2100, men globalt används mer fossila bränslen för varje år och koldioxidhalten ökar exponentiellt. Den nuvarande globala utvecklingen pekar mot en temperaturhöjning på långt över två grader, kanske upp till fyra, fem grader.

Och det är inte Kina som är boven.

Ingen har genom sin signatur bundit sig till att följa detta så förstår inte vad du menar att dom inte når upp till. Det du borde klaga på är avtalet i sig inte att länderna inte följer något dom inte bundig sig till att följa..
2019-08-30, 10:53
  #13747
Avstängd
Fel, Greta har EJ på sig en amerikansk jacka, hon har på sig den jacka hon fick av Kringlaskolan, skolan hon gick ut åk nio i! Så jackan är svensk!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-30 kl. 11:18.
2019-08-30, 11:03
  #13748
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag skulle inte tro det - men det är bara spekulationer.

Däremot lär hon ju vara het på marknaden, och förmodligen för killar så långt ner som i 12-årsåldern.

För de flesta andra män är det mer faderskänslor. Sett från det hållet blir det som att man tittar på en valp eller kattunge och tänker, och hon säger också visa saker.

Det tror jag är en bra analys.
Skulle vara intressant att få veta mer om hennes ev amorösa sida. Om den nu finns. Det är ju något som alla influencers bruka frossa i. Och alla trådar om dessa också. Här har mycket ältats om Greta men just hennes amorösitet finns noll och intet sagt. Hennes åsikter har däremot ventilerats till leda.
2019-08-30, 11:15
  #13749
Avstängd
" Tack "svensk0kina", roligt att få input även från andra håll än de gamla vanliga!

Här kommer en annan intressant artikel från en Kina-expert:

https://kvartal.se/artiklar/jag-tviv...a-mediabilden/
"
Bra artikel ovan!

-Greta är ganska blyg, så om hon börjar gilla en kille, tror jag att hon kommer att göra sitt yttersta för att hålla det hemligt. Därmed meningslöst med spekulationer i den vägen!
2019-08-30, 11:27
  #13750
Avstängd
Greta har i en intervju gjort klart, att hon har EJ planerat mycket för vistelsen i USA och Canada. Hon vill vara flexibel och anpassa sig efter omständigheterna. Hon gjorde också klart, att hon vill vila ibland och ibland resa för nöjes skull och inte bara arbeta och hålla tal!
2019-08-30, 11:30
  #13751
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Där tror jag ändå att du tar i. Medelamerikanen har ännu ingen aning om vem Greta Thunberg är. Och det är bl.a. därför hon har seglat över Atlanten.
Du har rätt, jag uttryckte mig fel. Det borde stått hyllas av de flesta som känner till Greta och syftade också på twittertråden jag citerade.
2019-08-30, 11:32
  #13752
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
" Tack "svensk0kina", roligt att få input även från andra håll än de gamla vanliga!

Här kommer en annan intressant artikel från en Kina-expert:

https://kvartal.se/artiklar/jag-tviv...a-mediabilden/
"
Bra artikel ovan!

-Greta är ganska blyg, så om hon börjar gilla en kille, tror jag att hon kommer att göra sitt yttersta för att hålla det hemligt. Därmed meningslöst med spekulationer i den vägen!
Men nu spekulerade du om det själv.

Tror själv också att hon aldrig skulle antyda om något sådant till vare sig media eller pappa Svante.
Men idoler kanske hon har. Annat än klimatprofessorer.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback